ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

ALSTOM Hungary Kft.: Az Alstom és riválisai már a magyar árversenyre készülnek

2023.04.27
Mintegy ezer kilométeres hatótávolságú, külföldi síneken már bizonyított hidrogéncellás vonattal indul az Alstom a magyarországi feltételes közbeszerzésen. A társaság kész frissített ajánlatot beadni a 2021-ben visszavont HÉV-tender esetleges újbóli kiírása esetén. A francia csoport a kínaiak után a második legnagyobb kötöttpályásjármű-gyártó, de a forgóvázkeretgyárai közül egyedül a magyarországit fejleszti, azt viszont látványosan. A társaság teveiről és a piacáról az Alstom Hungary Zrt. vezérigazgatója, Balázs Gáspár nyilatkozott a Világgazdaságnak. Az előzetes piaci konzultáció decemberben lezárult, az egyeztetés középpontjában főleg a járművek műszaki jellemzői álltak. A következő lépés a 6+12 darab, 300 fő kapacitású szerelvényre vonatkozó indikatív, lényegében már az árra vonatkozó ajánlatok beadása lesz május 2-ig. Ezt a feltételes közbeszerzés követi. Ez attól feltételes, hogy a MÁV-Start és a győztes ajánlattevő között születő szerződés csak akkor lép hatályba, amikor megoldódott a beszerzés jó eséllyel uniós forrásból való finanszírozása is. Pillanatnyilag a hidrogén előteremtése a legnagyobb nehézség, főleg, ha zöld-, tehát fenntartható forrásokból származót szeretnénk használni. Ennek az infrastruktúráját vagy Hatvanban, vagy Győrben építik majd ki, attól függően, hogy az említett két vonal közül melyiket választja a MÁV-Start. Az Alstomnak nincs ilyen üzletága, partnerekkel dolgozik, Magyarországon például a Mollal. A Mol Százhalombattán épít zöldhidrogént előállító üzemet, amely a tervek szerint a 2024-től termelne, évi 1600 tonna kapacitással. Persze ez a töredéke a majdani országos igénynek, de jelentős lépés a megfelelő irányba. A vasúti tendernek nem része az infrastruktúra megteremtése, amely elképzelhető közös töltőállomásként is városi vagy helyközi hidrogénes autóbuszokkal.
(vg.hu)
További információ:
Cookies Settings