ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Coca-Cola HBC Magyarország Kft.: Hódítanak a kapszulás kávék Magyarországon is

2022.09.22
Átrendeződőben a hazai kávépiac: az elfogyasztott mennyiség csészékben mérve ugyan nem csökken, ezekhez azonban kevesebb kávét használnak fel a fogyasztók – hangzott el az ezen a piacon is jelen lévő Coca-Cola HBC Magyarország sajtóeseményén. A magyarok körében a kávé egyértelműen napi fogyasztási cikknek számít, amit az is mutat, hogy a hazai piac értéke mintegy 67 milliárd forintra tehető. Az éves kávéfogyasztás 19 millió kilogramm, azonban ez a szám egy csökkenő tendenciát jelez, aminek az oka a piac átrendeződése – mondta a Coca-Cola HBC Magyarország kávéüzletág-vezetője, Árok Gábor a budapesti Accademia Vergnano megnyitóján. Csészében mérve ugyanannyi feketét iszunk, de az ehhez felhasznált kávé mennyisége csökken.Ennek oka pedig a kapszulás kávék előretörése – ami egyébként nemcsak idehaza, hanem Európa-szerte jellemző tendencia, pedig adagra lebontva az egyik legdrágább otthoni kávézási módról van szó. S míg az őrölt vagy a szemes alapanyagból főzötthöz átlagosan 8-15 gramm kávét használnak fel a fogyasztók, a kapszulák mindössze 5-6 gramm kávét tartalmaznak. Svájcban például már a kávéfogyasztók 80 százaléka iszik otthon kapszulásat. Az üzletágvezető egy közelmúltbeli felmérést is ismertetett, amely szerint a magyarok 76 százaléka iszik legalább egy kávét naponta. A válaszadók 31 százaléka mondta azt, hogy tejet önt a feketéjéhez, és a megkérdezettek 35 százaléka rendelkezik már kapszuláskávé-főzővel. A felmérés résztvevőinek több mint a fele, 54 százaléka azt is jelezte, hogy kávézik a munkahelyén. A Coca-Cola HBC Magyarország 2017 óta forgalmaz – prémiumkategóriás – kávékat, s ma már három márka tartozik a cég portfóliójába, a Lavazza, a Costa és ez év elejétől a Caffé Vergnano termékcsalád, a vendéglátás terén pedig már ötszáz kávés partnerük van. A prémiumkávék a hazai piac 15 százalékát teszik ki – közölte Árok Gábor, aki azt is megjegyezte: egyre többen mondják, hogy az íz és az élmény, s nem az „életben maradás” miatt kávéznak.
(vg.hu)
További információ:
Cookies Settings