ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

GYULAHÚS Kft.: Néhány év után feltámadt egy híres magyar élelmiszermárka

2019.01.14
Hat éve még a létért küzdött a gyulai húsipar, 2018-ban azonban már hatmilliárd forintot meghaladó árbevételt ért el a város tulajdonában lévő Gyulahús Kft., amely a felszámolás sorsára jutott húskombinát termelését élesztette újjá. A 2013-as indulása óta nyereséges cég jelentős forgalomnövekedéssel tudta megünnepelni a gyulai kolbászkészítés 150. évfordulóját, és újabb beruházásokra készül. A Gyulai megmentésére a város létrehozta a Gyulahús Kft.-t, a kormány 1,8 milliárd forintos támogatásából megvásárolta az üzemet, a berendezéseket, valamint a márkát, majd az új cég keretei között újra felfuttatta a termelést. A Gyulahús a kezdetektől nyereségesen működik, meg tudta őrizni a dolgozók munkahelyét, jelenleg 320-330 munkatársat foglalkoztat. Az első év 3,8 milliárd forintos árbevételét 2017-re 5,7 milliárdra növelte, és az előzetes adatok szerint 2018-at várhatóan hatmilliárd forintot meghaladó forgalommal zárta. Ez azt jelenti, hogy a felszámolásból megmentett gyár hat év alatt több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét. A forgalom nagyobb részét adó belföldi értékesítés a piaci átlag fölött nőtt, az export korábbi években stabilan 900 millió forint körüli összegét pedig 20 százalékkal tudták emelni. A kivitel legnagyobb része Nagy-Britanniába és Csehországba kerül, de egyre jobban teljesít a német piac is - idézik Daka Zsolt ügyvezető igazgatót, aki megalakulása óta irányítja a Gyulahúst. Külföldön a 2013-ban a hungarikumok közé választott Gyulai kolbász, valamint a szalámi a legnépszerűbb termékük, míg belföldön ezeken felül például a Gyulai májas is kiemelkedően népszerű a fogyasztók körében. A kolbász- és szalámigyártás ma is az eredeti, Stéberl-féle üzemben történik hagyományos technológiák alkalmazásával, míg a májas, a virsli és a felvágottak a 2010-ben átalakított másik gyulai gyárban készülnek. Mindkét üzemben folyamatos a termékfejlesztés. A húsiparba a termelés, a munkahelyek és a tradíció megmentése érdekében beszálló Gyulai Önkormányzat hosszú távú befektetésként tekint a Gyulahúsra, amit az is mutat, hogy a képződő nyereségnek (2017-ben 305 millió forintnak) a jelenetős részét évről-évre visszaforgatja a cégbe, így a vállalat az elmúlt időszakban folyamatosan korszerűsíteni tudta a gyártását. A Gyulahús termékeinek számos hazai elismerése mellett a Gyulai Kézműves Vékony Kolbász két aranycsillagot kapott a világ egyik legelismertebb minősítő szervezete, a brüsszeli székhelyű The International Taste & Quality Institute (iTQi) tesztjén.
(napi.hu)
További információ:
Cookies Settings