ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Herendi Porcelánmanufaktúra Zártkörűen Működő Részvénytársaság: A magyar porcelánipar is megérzi az energia drágulását, de a kereslet is egyre nagyobb

2022.10.06
Nincs könnyű helyzetben az energiaárak emelkedése következtében a magyar porcelánipar, de az export miatt még mindig fényes az ágazat jövője – derült ki a VG piaci körképéből. Herendi: tízből kilenc termékünk külföldre kerül. A Herendi Porcelánmanufaktúra 17 éve tartó nyereséges működése, a világ mintegy hatvan országára kiterjedő exportpiaca és a munkavállalói létszáma alapján ma a porcelánmanufaktúrák között világelső – nyilatkozta Simon Attila vezérigazgató a VG-nek, hangsúlyozva, hogy ebben az évben is nyereséges működést várnak. Simon Attila elmondta, hogy a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. az árbevételt és a munkavállalói létszámot tekintve egyaránt 82 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett 2021-ben. A cégvezetés várakozása szerint ez a hányad idén tovább nőtt. A Herendi a kézi készítésű luxusporcelánt előállító cégek között, gazdasági eredményesség tekintetében, versenytárs nélküli lett: korábban egyetlen konkurense volt, egy németországi porcelángyár, amely viszont már nem képes önerőből működni, és jelentős létszámleépítést volt kénytelen végrehajtani. Azáltal, hogy Herend porcelánipari konkurensei eltűntek, a manufaktúra versenytársait ma már nem kizárólag a porcelángyártók között kell keresni. Akinek luxusra költhető pénze van, az maga dönti el, mire költi: utazásra, divatra, ékszerre, autóra, órára, lakberendezésre, szórakozásra, művészetekre vagy éppen kézműves porcelánra. Ebből a gondolatmenetből kiindulva a Herendi versenytársa ma minden olyan cég, amely luxusterméket állít elő. Rendkívül kiélezett versenyben kell megállnunk a helyünket - mondta a vezérigazgató.
(vg.hu)
További információ:
Cookies Settings