ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

IKEA Lakberendezési Kft.: Ennyit hozott egy magyar vásárló

2019.01.16
Jelentős növekedést ért el a több mint 1000 embernek munkát adó magyar Ikea: 23,3 százalékkal 75,5 milliárd forintra növelte nettó árbevételét a 2018-as pénzügyi évben. A három magyarországi áruházat tavaly összesen 6,6 millióan keresték fel, ezen belül összesen 3,7 millióan vásároltak, ami jelentős növekedés az egy évvel korábbi 3,1 millióhoz képest. Átlagosan egy-egy vásárló több mint 19 ezer forintot hagyott a cég áruházaiban, ami 4 százalékos növekedésnek felel meg az előző évi 18 300 forinthoz viszonyítva. A bútorcég tájékoztatása szerint az Ikea az elmúlt öt pénzügyi évben összesen 82 százalékkal növelte a forgalmát. A bővülésben szerepet volt a 2017 nyarán átadott soroksári áruháznak is. Az Ikea ismertette azt is, hogy melyek voltak a legkelendőbb termékei a most zárult pénzügyi évben. Az áruházlánc online boltja 2,5 milliárd forintos árbevételt ért el összesen több mint 460 ezer termék eladásával. Egy-egy online vásárlás átlagos értéke közel 125 ezer forint volt. Az áruházak éttermeiben, bisztróiban, kávézóiban, valamint a fánk- és élelmiszer-boltjaiban 3,6 millióan vásároltak tavaly, és átlagosan 1254 forintot költöttek egy-egy alkalommal. A felsorolt egységek forgalma 40 százalékkal 4,5 milliárd forintra nőtt. A legnépszerűbb ételek közül a hot dogból 2,3 millió darab kelt el, a húsgolyóból pedig közel 856 ezer adagot adott el az cég. A cég 2019-ben áruházi és online szolgáltatásait, főként a csomagküldést, házhoz szállítást és összeszerelést szeretné fejleszteni. Emellett bevezeti a régiós országokban már működő használtbútor-programot, amelynek lényege, hogy a cég visszaveszi a megunt, már nem használt termékeit, amelyekért cserébe ajándékkártyát ad, amit le lehet vásárolni. A visszavitt, de használható termékeket pedig újból eladja.
(napi.hu)
További információ:
Cookies Settings