ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Kärcher Hungária Kft.: 25 éve van jelen Magyarországon a cég

2018.07.06
Immár 25 éve van jelen Magyarországon a Kärcher GmbH, amelynek neve egybeforrt a magasnyomású tisztítógépekével. Hartmut Jenner, a társaság vezérigazgatója szerint jelentős mozgás tapasztalható a tisztítástechnológia piacán, amely sokkal összetettebb annál, mint amelyet az átlagos felhasználó tapasztal belőle. Közel 15 százalékkal, 4,36 milliárd forintra növelte árbevételét a Kärcher Hungária Tisztítási-Rendszerek Kft. 2017-ben, ezzel a magyar piac bővülése a vállalat globális szintű - 7,5 százalékos - forgalomnövekedését körülbelül kétszeres arányban múlta felül. Az elmúlt 5 évben a vállalat közel megháromszorozta árbevételét. Az egyik legkomolyabb fegyvertény, hogy az elmúlt 5 évben sikerült nagy lépést tenni a negyedszázados működés legnagyobb kihívása: egy hatékonyan működő értékesítési hálózat felépítése tekintetében - mondta Jenner, aki a magyar leánycég 25. születésnapja alkalmából látogatott Budapestre. A Kärchernél omnichannel-típusú eladási struktúra működik, ami azt jelenti, hogy többé-kevésbé minden csatornán kínálja termékeit. A Kärcher termékek megjelennek a barkácsüzletek, a C&C áruházak, a hypermarketek, elektro-szaküzletek és a webáruházak kínálatában, valamint a Kärcher Center néven működő országos márkabolt hálózat 26 üzletében is. Az árbevételt adó két üzletág közül a háztartási üzletág forgalmi részaránya jelenleg kicsit magasabb, mint az ipari üzletágé, de a cél az 50-50 százalékos részarány elérése. A B2B (vállalat és vállalat közötti) értékesítési területeken a társaság saját disztribúciós és direkt értékesítési hálózata bonyolítja az ügyleteket. A vezérigazgató szerint nem csak az olajozottan működő készletkezelés kialakítása - például a partnerek rendszeres ellátása csere- és kopóalkatrészekkel - de a megfelelő kollégák megtalálása és kiképzése is sok erőfeszítést követelt a cégtől. Kiemelte, hogy fontos momentum volt a társaság életében, amikor két évvel ezelőtt új székházba költözött a főváros egyik legfrekventáltabb helyszínén, a Budaörsi út 62 szám alatt. A Kärcher Center Buda egyben a magyar leányvállalat legnagyobb márkaüzlete is. Bár a Kärcher leginkább a háztartásokban használt tisztítógépeivel került be a köztudatba, egy másik igen fontos üzletágát az ipari felhasználású tisztító berendezések jelentik. A Kärcher Magyarországon rendkívül sikeres a feldolgozóipar, az épülettakarítók és a kommunális felhasználók célcsoportjában. A kommunális célcsoport legnagyobb kihívását a külterületi felülettisztítás jelenti. A Kärcher és a városi önkormányzatok körében kiterjedt ügyfélkörrel rendelkezik - hívta fel a figyelmet Jenner. A cégvezető szerint a kompakt megoldások mellett az energiahatékonyság javítására és az akkumulátortechnika fejlesztésére összpontosítanak. "Úgy gondolom, hogy a modern kézi elemeknek köszönhetően a tisztítástechnológia 2020-2025 körül már csak olyan mobileszközöket fog kínálni - legyen szó magasnyomású mosókról, porszívókról, vagy súrolókról -, amelyek már kizárólag akkumulátorral működnek" - értékelt. "Több mint 600 munkatársunk foglalkozik kutatás-fejlesztéssel, 2017-ben pedig 56 új szabadalmat jegyeztünk be és mintegy száz új terméket bevezetését kezdeményeztük. A Kärcher 1935 óta családi tulajdonban lévő vállalkozásként működik, amelynek előnye, hogy nincs folyamatos részvényesi nyomás a profitnövelés irányába. Ezáltal a társaságnál tíz évre előre írjuk a terveket. A fejlesztések pedig szépen, lassan kiforrhatják magukat, a nyereség nagy arányú újrabefektetése mellett" - fogalmazott Hartmut Jenner.
(napi.hu)
További információ:
Cookies Settings