ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

LG Electronics Magyar Kft.: A magyar LG-re is hatással van a kivonulás

2021.04.09
Már zajlanak az egyeztetések az LG Electronics Magyar Kereskedelmi Kft.-nél (LG) azokról a lépésekről, amelyeket a dél-koreai anyacég mobiltelefon-piacról való kivonulása von maga után – erről a Világgazdaság megkeresésére nyilatkozott a magyar társaság. Arra a kérdésre, hogy a fejlemény mennyiben érinti a hazai dolgozókat és milyen átszervezésekkel jár, a vállalat úgy reagált, hogy az LG számára minden munkavállaló fontos, így arra törekednek, hogy a végső döntést minden egyes esetben a lehetőségek maximális figyelembevételével, fair és transzparens módon hozzák meg. Azt is kiemelték, hogy vásárlás utáni szolgáltatásokat továbbra is nyújtanak az ügyfeleik számára: a különböző korábbi termékeiknél ezentúl is kínálnak frissítéseket az operációs rendszerre és a szoftverekre a vonatkozó előírásoknak és az értékesített termékek jótállási feltételeinek megfelelően, és kérdés esetén az LG hazai ügyfélszolgálata is elérhető marad. Ugyanakkor felhívták a figyelmet, hogy azok a termékek, amelyek a viszonteladóknál rendelkezésre állnak, a készletek erejéig vásárolhatók meg. Az LG nem részletezte, hogy milyen a penetrációja Magyarországon, ennek kapcsán általánosságban úgy fogalmazott, hogy a hazai mobilüzletág számos sikert tudhatott magáénak, és stabil pozíciót töltött be a piacon. A cég legutóbbi, 2019-es gazdasági beszámolójában ennél bővebben tájékoztatnak a szegmens eredményéről. A mobiltelefon-értékesítés 2016 utolsó negyedévétől 2018 decemberéig szünetelt, majd 2018-ban tért ismét vissza a hatáskörükbe. „A piacok viszont ez idő alatt változtak, ismét ki kellett őket építeni, de így is komoly árbevételt tudtunk elérni ebben a termékcsoportban, és 2019-ben a mobilüzletág hozzájárulásával az árbevételünk meghaladta a 136 milliárd forintot, ami csakúgy, mint tavaly, két számjegyű növekedés.” Az LG a belföldi kereskedés mellett reexport-tevékenységet is folytat, elsődlegesen a volt Jugoszlávia területén létrejött államokban. Miközben Magyarországon minden termékcsoport forgalma, beleértve a mobiltelefonét is, növekedéssel zárt az előző évhez képest 2019-ben, az összesített mobileladások már csökkenést mutattak: a 2018-as 8,13 milliárdról 5,06 milliárdra esett vissza ezeknek a cikkeknek az értékesítése. Ezt a folyamatot az LG úgy kommentálta, hogy a mobiltelefon-üzletág nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A magyar LG számai visszatükrözik a márka mobiltelefonok terén mutatott globális trendjét. Ugyan a piaci részesedésben nem állt rosszul, mégsem ért el profitot, sőt, az elmúlt hat évben 4,5 milliárd dollár veszteséget termelt.
(vg.hu)
További információ:
Cookies Settings