ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Lidl Magyarország Bt.: Tovább küzd a Lidl a tudatos táplálkozásért

2023.02.02
Nemzetközi intézkedéscsomagot fogadott el a Lidl a tudatos táplálkozás előmozdítása érdekében, melynek része a termékkínálat és a kommunikáció fejlesztése egyaránt. Az áruházlánc célja, hogy 2025-ig a legkiválóbb termékkínálatot alakítsa ki a tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítása érdekében. E törekvését számos új intézkedéssel erősíti meg a vállalat, hogy a vásárlók a jövőben minél könnyebben hozhassanak tudatos fogyasztói döntéseket vásárlásaik során. Egészségünkre és természeti környezetünkre egyaránt óriási hatással van az, ahogyan táplálkozunk. Hogyan tud majd 2050-ben megközelítőleg 10 milliárd ember egészségesen táplálkozni anélkül, hogy teljesen felélnénk bolygónk erőforrásait? Ez a kérdés az EAT-Lancet Bizottság vezető tudósait is foglalkoztatta, akik 2019-ben kidolgoztak egy speciális étrendet, ami a rostban gazdag, növényi alapú, kisebb környezeti terheléssel járó termékeket helyezi előtérbe. Az úgy nevezett Planetary Health Diet (bolygóbarát egészséges étrend) táplálkozási modell alapján a Lidl azon dolgozik, hogy 2025-ig a tudatos és fenntartható életmódhoz a legjobb termékválasztékot kínálja vásárlóinak. Ezen elköteleződése részeként a Lidl törekvése, hogy 2025-ig fokozatosan növelje a teljes kiőrlésű gabonák és a növényi eredetű fehérjeforrások arányát a saját márkás kínálatában – utóbbi esetben többek között a vegán termékpaletta bővítésével. Az egészségestudatos táplálkozás alapjait fontos minél korábban elsajátítani, e folyamatra pedig többek között hatással van az is, hogy milyen reklámokkal találkozunk gyermekkorban. A Lidl úgy döntött, hogy 2023 januárjától, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlását követve a jövőben nem reklámoz olyan élelmiszereket - a karácsonyi, húsvéti és halloweeni promóciós cikkek kivételével - gyermekek számára, amelyek magas telített zsírsav-, cukor- vagy sótartalmúak. Ezenfelül a vállalat mostantól fokozza a gyermekek egészségesebb és fenntarthatóbb táplálkozását népszerűsítő marketingtevékenységét. A tudatos vásárlói döntés megkönnyítése és az átlátható kommunikáció érdekében a Lidl már elindította bizonyos saját márkás termékeinek Nutri-Score címkével való jelölését is. Az ötfokozatú, A-tól E-ig terjedő színes betűskála segítségével a vásárlók egyszerűen és gyorsan megismerhetik az adott termék tápérték besorolását. Az egészségtudatos étkezés népszerűsítésében a vállalat szakmai partnerként évek óta a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével dolgozik együtt. „Az egészséges és fenntartható táplálkozás már a menütervezésnél és a bevásárlásnál elkezdődik. Ezért nagyon fontos, hogy a vásárlók már az élelmiszerboltban minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy minél könnyebben hozhassanak helyes fogyasztói döntést. Saját márkás termékeik folyamatos fejlesztésével, széles és egyre korszerűbb választék biztosításával, a boltokban és a termékeken elhelyezett információkkal a Lidl jelentősen hozzájárul egy egészségesebb étrend megvalósításához” – mondta Szűcs Zsuzsanna, az MDOSZ elnöke az áruházlánc új intézkedései kapcsán.
(mmonline.hu)
További információ:
Cookies Settings