ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft.: Eltűnt magyar márkák kerülnek a boltok polcaira

2019.03.21
Magyar Piszke Papír Kft.-re nevezte át Bodrogai Ferenc a tulajdonában lévő Nord Paper Kft.-t - vette észre a Napi.hu Cégközlöny március 12-i számában. A portál megkeresésére az üzletember közölte: a lépés azt jelenti, hogy vállalkozásával Magyarország jól ismert márkáival tér vissza a lakossági piacra. "Piszkei papír minden esetre", "Papír, ami elérhető" - nem kevesen emlékeznek még e szlogenekre, mint ahogy arra is, hogy egykoron a Szilvia a kéztörlőpapír, míg a Crepto a WC-papír szinonimájaként is elterjedt volt. E termékeknek az 1980-as évektől fogva évtizedekig körülbelül 80 százalékos volt a piaci részesedése a hazai papírhigiéniai termékkörben, és gyártójuk jelenértéken legalább 5 milliárd forintot költött kommunikációra. Nem csoda tehát, hogy a vásárlók és az áruházi beszerzők fejében is nagyon erősen megmaradtak - értékelte a névválasztást Bodrogai Ferenc, aki a néhai állami vállalat kereskedelmi vezetőjeként még részt vett abban a szakmai csapatban, amely a brandeket felépítette. A lábatlani Piszkei papírgyár a privatizáció során a görög Zeritis-csoporthoz került, amely 2008 végére gyakorlatilag kiüresítette és csődbe vitte a sokáig meghatározó céget. Az eszközvagyon felszámolóhoz került a védjegyekkel együtt, az ikonikus termékek lekerültek a boltok polcairól. Bodrogaiék megvásárolták ezeket a védjegyeket. Az üzletember cége, az 1994-ben alapított Forest-Papír Kft. a hazai papírpiac egyik legnagyobb szereplője volt 2016 elejéig, amikor a vállalkozás lakossági üzletágát - azaz túlnyomó részét - eladta az olasz gyökerű multinacionális Sofidelnek. Ekkor egy olyan megállapodást kötöttek, amely alapján cégcsoportja három évig nem lehetett aktív a magyar lakossági papírpiacon. A moratórium azonban lejárt, és ehhez köthető, hogy a Bodrogai Ferenc tulajdonában lévő Nord Paper Kft.-t átnevezte Magyar Piszke Papír Kft.-re. A lakossági papírtermékek gyártását és forgalmazását végző társaság nem csak nevében emlékeztet a régi nagy állami szereplőre, hanem márkáival is. A tulajdonos úgy látja: a hét éves szünet még "határesetnek" számít az ismert márkák újrabevezetését nézve, tíz év után viszont már nem lett volna érdemes feltámasztani őket. A lakossági piacra visszatérő vállalkozás a háztartási higiénia mind a négy fő csoportjában - WC-papír, kéztörlő, szalvéta, zsebkendő - aktív lesz. Ehhez egy 600 millió forintos gépbeszerzést is végrehajtottak. Az új program része, hogy megkísérlik a fogyasztókkal elfogadtatni a műanyagmentes csomagolást, mind a kéztörlők, mind a WC-papírok esetén, egy adott termékkörben. A szakember elmondta: a palackozott vizek után a második legkörnyezetkárosítóbb a lakossági papírhigiéniai termékek műanyag csomagolóanyaga. Jelen pillanatban az európai piacon sincs olyan szereplő, aki papírcsomagolást alkalmazna - a Magyar Piszke Papír lesz az első ilyen a szegmensben. Az új Creptók például heteken belül papírdobozban, papírcsomagolással kerülnek piacra, ami a tekintetben nem újdonság, hogy a 80-as években szintén ilyen formában árulták őket. A cégvezér becslése szerint a magyar papírhigiénia szegmens körülbelül 80 milliárd forintos piac lehet: az intézményi és lakossági piac együttvéve 100 ezer tonna/éves kibocsátással bír és a termékek fogyasztói ára átlagban 800 forintot tesz ki kilónként. A Magyar Piszke Papír Kft. nem akar, de nincs is lehetősége olyan pozíciót megcélozni a piacon, mint amilyennel korábban rendelkezett. A magyar papírpiac alapvetően a multinacionális nagyvállalatok játéktere lett. Egy legfeljebb 10 százalékos piacrészt céloztak meg a szektorban, közepes méretű gyártókapacitásuk ugyanakkor nagyjából a magyar piac egyharmadát lenne képes ellátni. A társaság új termékeinek kilós ára némileg alatta lesz a piacvezető multik árainak - a középkategória felső részét célozzák meg az összes termékkör vonatkozásában. Bodrogai Ferenc szerint 2019 egy jó belépési pillanat.
(napi.hu)
További információ:
Cookies Settings