ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

MANTA SWIM Kft.: Szép csendben világsiker lett a magyar sportmárka

2018.08.17
A nagy presztízsű New York-i Graphis dizájnmagazin egy kis magyar fürdőruhagyártó kkv legújabb kollekcióját is díjazta. A Manta 6 éve szállt versenybe a legnagyobb nemzetközi sportszermultikkal, ma már csúcsminőségű FINA-engedélyes sportruháik is vannak, amelyekben már a világversenyek sztárjai is döntögethetik a csúcsokat. "Amint az új társasági törvény engedte, a rendszerváltás utáni Magyarország egyik első magáncége, azon belül a legelső magánimportőrök voltunk. Eleinte főként távol-keleti országokból hoztunk farmert és sportruházatot, majd ahogy egyre többen zárkóztak fel a műfajban, 2-3 éven belül beláttuk, hogy szakosodnunk kell, különben elsüllyedünk." – meséli Andrusch János, a Mantaswim ügyvezető társtulajdonosa, hogyan is érkeztek meg az első importsportmárkák Magyarországra. Az építészből lett vállalkozó már a rendszerváltás előtt, az egykori válogatott kapus, Andrusch József révén belekóstolt a sportbizniszbe. "A bátyám a nyolcvanas évek közepén nyitott egy kis sportboltot Kispesten, de a foci mellett alig maradt rá ideje, így engem kért meg, hogy segítsek. Hamar kiderült, hogy ez viszonylag jól megy, és tetszik nekem." 1991-ben János már a legnagyobb múltú, angol úszómárkával, a Speedóval tárgyalt, és a céget nem csak arról győzte meg, hogy ő lesz az úszómárka legalkalmasabb kizárólagos hazai forgalmazója, Európában egyedüliként a gyártási és licencjogokat is kiharcolta. A Manta végül 2011-ben, a Speedóval való szakításból született. "Nagy megrökönyödést váltott ki, miután nem fogadtam el az anyacég feltételeit, és már nem írtam alá a szerződést" – mondja János, aki hozzáteszi, az így keletkezett űrt próbálták az elmúlt években a Mantával minél eredményesebben kihasználni a szabadpiaci versenyben. Ráadásul a nagy múltú sportóriásnál szerzett tudással és tapasztalatokkal felvértezett friss kkv azért is a lehető legjobb tempóval indult, mert a Nike abban az évben állt le az úszótermékek gyártásával. Mivel látták, hogy alapvető lakossági igény lenne rá, az Arénához és a Speedóhoz hasonló nagy, drága, piacvezető márkák mellett létrehoztak egy 20-40 százalékkal alacsonyabb árfekvésű, de magas minőséget célzó magyar úszómárkát. "Egy induló sportmárka beindítása távolról sem két-három hónapos történet. Hat év telt el azóta, hogy 3 millió forintos törzstőkével és 50 milliós bankhitellel belevágtunk" – árulja el a cégvezető, aki mindössze tízfős csapatával a csendes és szerény stílus ellenére, igyekezett látványos eredményeket elérni. "Folyamatosan járjuk a versenyeket, és kutatjuk fel a feltörekvő designer tervezőtehetségeket, az egyik nagy álmunk pedig az, hogy pár éven belül a magyar sportolók csúcs Manta dresszben nyerjék az érmeket" – avat be a tervekbe. Jelenleg évente nagyjából 50 ezer Manta terméket adnak el a strandbikinitől kezdve a versenydresszen át az úszósapkáig, amit már életképes mennyiségnek tartanak a cég tulajdonosai, de szerintük ez még nem az igazi. A jövő évtől viszont már szeretnénk komolyabb eredményeket, 1-2 milliónál nagyobb nyereséget látni. Ettől függetlenül, mint mondják, az elmúlt évek hoztak a Mantának kisebb-nagyobb ünnepeket. Ilyen volt a design szakmában nagy presztízsű New York-i Graphis magazin díja, amelyet most júliusban nyert el a Manta 2018-as Cartoon fürdőruha-kollekciója. "Ezt elég nagy elismerésnek érezzük, mert olyan márkák mellett kaptuk meg, mint az Audi, a Budweiser vagy a Jacobs. Ahogyan azt is, mikor már az első kollekciónkkal, magyar márkaként egyedülállóként bekerültünk a Hervis áruházakba, továbbá 2013 februárjában részt vehettünk Münchenben Európa legnagyobb sportvásárán.Hatalmas volt az érdeklődés, szeretettel fogadták a márkát, utána rengeteg megkeresést kaptunk, egyebek között az Amazontól. Azóta az Amazonon keresztül a világ számos országából lehet Manta fürdőruhákat és kiegészítőket rendelni" – teszi hozzá Horváth Violetta, a cég társtulajdonosa. A kis magyar kkv számára különösen nagy kihívást jelentett a felkészülés a 2017-es vizes világbajnokságra, melynek apropóján szponzorálták a magyar szinkronúszó-válogatottat, és piacra dobták speciális Budapest-kollekciójukat. 2017 abból a szempontból is nagy év volt a négy-öt méteresre is megnövő tengeri rájáról elnevezett cég életében, hogy sportdresszeik hivatalosan is csúcskategóriás minősítést szereztek. Miután Violetta fölvette a kapcsolatot a Nemzetközi Úszószövetséggel, kaptak egy 120 oldalas szabályzatot, amely inkább tartalmazott irányelveket, mint konkrétumokat. Violetta és János szerint a sok vesződés ellenére megéri belevágni a drága barkochbába, mert a legnagyobb versenyeken kizárólag FINA-engedéllyel bíró ruhákban lehet a medence közelébe merészkedni. Míg a Speedo és az Aréna ellátja felszereléssel a csúcsversenyzőket, addig a Manta a junior és a senior korú, illetve a klubszinten versenyző úszók tömegét célozza meg.
(hvg.hu)
További információ:
Cookies Settings