ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Mediaworks Hungary Zrt.; Central Médiacsoport Zrt.; Ringier Hungary Kft.: Hiába a növekedés, a legtöbb kiadó már a szűk esztendőkre tartalékol

2022.08.05
A hazai sajtó meghatározó szereplői szinte kivétel nélkül javítottak 2020-as bevételeiken, így az élmezőnyben sincs nagy változás. De az utóbbi hónapok híreit olvasgatva a legtöbben már az infláció, a hirdetők óvatossága és a belengetett reklámadó miatt nehezebb évre készülnek. Nehéz helyzetben van több hetilapkiadó is. Megszilárdult a magyar online és print lapkiadók sorrendjének eleje: mióta a Mediaworks irányítja a Közép-Európai Sajtó- és Média Alapítvány (KESMA) cégeit, a médiacsoport más ligába került a bevételeit és profitját tekintve is. Nincs ez másként a 2021-es adatokat böngészve sem, hiszen a Mediaworks 2021-ben elkönyvelt 47,8 milliárd forintos nettó árbevétele 3 százalékos növekedést mutat az előző évhez képest. A top 3 másik két tagja, a Central Médiacsoport és az Axel Springer kivonulása óta Ringier Hungary néven futó vállalat is javított 2020-as bevételeihez képest. Pozitívum lehet mindkét vállalatnál, hogy csak a hirdetési bevételt nézve is növekedni tudott a két társaság. A Central és a Ringier is osztalékként fizette ki a tulajdonos felé 2021-es adózott eredményét. Intő jel azonban, hogy a Mediaworks nyomdákat zárt be, megszüntette a City7 nevű kiadványt, leállt a FourFourTwo magazinnal, a Borsnál is leépítésekbe kezdett, továbbá a Figyelő és a Világgazdaság print kiadását sem találjuk már az újságosoknál. A Central Médiacsoport női portfóliójából az Elle után 2022 elején a Cosmopolitan is elkerült, de a kiadó hamarosan új márkával pótolja a hiányt: a Central részesedést szerzett a cseh és szlovák piacon már ismert Refresher kiadójában, a főleg 18–30 év közötti korosztályt célzó márkát pedig Magyarországon is bevezeti.
(kreativ.hu)
További információ:
Cookies Settings