ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

MOL Nyrt.; Pannon Egyetem: A Mol betör az útfelújítások piacára

2019.05.03
Letették az új gumibitumen-üzem alapkövét május 2-án Zalaegerszegen, a Zalai Finomító területén. A 3 milliárd forintos beruházás háromnegyedét a Mol saját forrásból biztosítja, a fennmaradó 25 százalékot (mintegy 750 millió forintot) pedig állami támogatás, a nagyvállalati beruházási támogatási program (nbt) fedez majd. A környezetbarát technológiával készülő és kiemelkedő eredményeket mutató gumibitumen elsősorban a hazai piacra készül. A szabadalmaztatott technológia a Mol és a Pannon Egyetem szakembereinek közös eredménye. A speciális anyag nagyobb terhelhetőségű a klasszikus bitumennél, kisebb zajterhelést, jobb tapadást, rövidebb fékutakat és alacsonyabb fenntartási költséget tesz lehetővé. A pilot-szakaszok, melyek között a zalaegerszegi tehermentesítő út is szerepel, összesen mintegy 150 ezer darab elhasznált abroncs újrahasznosításával készült el. Az eredmény: a gumibitumenes útszakaszok egyikén sincs kátyú. Az új üzem 2020-ban kezdi meg majd a termelést, az évi 20 ezer tonnás kapacitás névlegesen 35 ezerig nőhet, mi évente félmillió abroncshulladák újrahasznosítását jelentheti. Az új üzem a gumibitumen gyártásához évi 3 ezer tonna gumiőrleményt használ majd fel, amely mintegy félmillió használt gumiabroncs újrahasznosításához járul hozzá. Ez a mennyiség az évente keletkező hazai gumiabroncs-hulladék 8-10 százaléka. Ha 200 kilométer évente nem is túl sok, azt meg kell várni, hogy a piac visszaigazolja-e az innovációt és a beruházást. Erre utalt Hernádi Zsolt, amikor megjegyezte, megvizsgálják, hogy a kereslet is olyan lelkesen jelentkezik-e iránta, mint amennyire a gumibitument nagyszerű terméknek tartja a társaság. A Mol által szabadalmazott technológia egyedüli a kelet-közép-európia régióban. Ráadásul az előzetes kalkulációk szerint a gumibitumen 30 éves életciklusra vetített költsége akár 30 százalékkal is alacsonyabb lehet a hagyományosénál. Ez a megtakarítás az anyag széleskörű alkalmazásának nemzetgazdasági jelentőségére is rámutat. Ráadásul a környezeti lábnyomot is csökkentjük, és csöndesebb, kátyúmentes utakon autózhatunk Magyarországon - tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
(napi.hu)
További információ:
Cookies Settings