ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Nanushka International Zrt.: A Nanushka publikálta első fenntarthatósági jelentését

2021.01.29
A Nanushka növekvő globális sikere lehetővé tette a márka számára, hogy minden eddiginél jobban fókuszáljon és többet fektessen a fenntarthatóságba. A budapesti székhelyű márka lenyűgöző növekedési ütemet produkált - 1 millió eurós vállalkozásról 28 millió eurós céggé nőtte ki magát -, és a The Financial Times 2020 listája szerint Európa 1000 leggyorsabban növekvő vállalata közé tartozik. A vállalat fejlődésével párhuzamosan a fenntarthatóság terén is fejlődik, melynek eredményeként elkészült a Nanushka első fenntarthatósági jelentése - derül ki a közleményükből. Kötelességünknek érezzük, hogy transzparensek legyünk a működésünket, anyaghasználatunkat és a folyamatainkat illetően. Ez az egyik oka annak, amiért a Deloitte-tal együttműködve elkészíttettük a fenntarthatósági jelentésünket. A jelentés lehetővé teszi számunkra, hogy megoszthassuk a nyilvánossággal meggyőződésünket, erőfeszítéseinket és a fenntarthatóságra vonatkozó általános megközelítésünket, emellett erősíti elszámolhatóságunkat is. Bár 2020 kihívásokkal teli év volt az üzleti élet számára, örömmel mondhatjuk, hogy töretlenül, sőt, fokozott elszántsággal folytatjuk fenntarthatósági tevékenységünket - közölte Baldaszti Péter alapító & CEO és Sándor Szandra alapító & Creative Director. A Nanushka alapítója és kreatív igazgatója, Sándor Szandra számára mindig is alapvető fontosságú volt, hogy fenntartható vállalkozást építsen. A Nanushka Fenntarthatósági Csapatának megalakításával ez a szándék beépült a márka stratégiájába, átfogóbb fenntarthatósági stratégiát hoztak létre, és önálló költségvetést különítettek el a fenntarthatósági kezdeményezésekre 2019-ben. A Nanushka már eddig is folyamatosan növelte a tanúsítottan fenntartható anyagok arányát a kollekcióiban, és ezt továbbra is folytatja, mindaddig, amíg el nem éri a 2025-re kitűzött célját, a 100%-ban fenntartható forrásból származó, tanúsítvánnyal rendelkező anyagbeszerzést. Jelenleg a férfi ruházati kollekcióban 47%, a női ruházati kollekcióban 48% ez az arány, a 2020 tavasz-nyári 5%, illetve 35%-os számokhoz képest. A nyersanyagok kitermelése és a felhasznált anyagok előállítása okozza a legnagyobb környezeti hatást a termékek előállítási láncában; épp ezért az anyagbeszerzés kulcsfontosságú terület fenntarthatósági szempontból. A Fenntarthatósági Csapat szoros együttműködésben dolgozik a tervezési, fejlesztési és beszerzési részlegekkel annak biztosítása érdekében, hogy a fenntarthatóság immár döntő tényező legyen a mindenkori kollekciókban használt anyagok és gyártási módszerek kiválasztásában is. A Nanushka 4800 facsemete telepítését vállalta, hogy ezzel semlegesítse a 2019-es céges utazások által eredményezett légszennyezését, ebből 500-at a cég munkatársai ültettek el 2020 novemberében. Az elültetett fák emellett hozzájárulnak egy észak-magyarországi, természetileg elértéktelenedett terület ökológiai értékének helyreállításához is.
(origo.hu)
További információ:
Cookies Settings