ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

STAVMAT Zrt.: Nálunk bővíti hálózatát a Stavmat közép-európai építőanyag kereskedő

2019.04.18
További magyar városokban tervez kereskedéseket nyitni a Szlovákiában és Csehországban is aktív Stavmat cég. A szlovákiai IN Grouphoz tartozó vállalat az egykori Raab Karcher kereskedéseket vette át pár évvel ezelőtt. A cégcsoport építőanyag kereskedelemmel valamint térkő, speciális betonelem, csarnokok és építőelemek gyártásával foglalkozik a magasépítési szektorban, de portfóliójában megtalálható a vegyipari üzemek részére tartályok és csőelemek előállítása is. Az 1800 főt foglalkoztató cégcsoport tavaly 415 millió eurós bevételt ért el, a három évvel ezelőttihez képest ez a mutató több mint kétszeresére nőtt. Három éve vette át a Stavmat magyarországi hálózatának irányítását Iván Frantisek, aki a Portfólió-nak adott interjúban azt mondta: a közelmúltban adták át az új telephelyet Szegeden és a még teljesebb lefedettség érdekében több olyan vidéki városban is szeretnének nyitni, ahol jelenleg nincs kereskedésük, valamint Pest megyében is látnak fantáziát. Úgy látják, hogy a kereslet jóval többet indokol és nagyobb volumeneket is elbír a piac. A csoportnak összesen 132 értékesítési pontja van Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon. Nálunk 32 saját tulajdonú építőanyag kereskedésük működik, így a Stavmat az ország legnagyobb építőanyag kereskedelmi hálózattal rendelkező vállalata. A vállalat a magyar piacon a 2016-os 15 milliárd forint után tavaly már csaknem 25 milliárd forint bevételt ért el, 2019-re szeretné megközelíteni a 30 milliárd forintot. Tavaly fontos hír volt, hogy a csoporthoz tartozó INVEST cég részt vesz a Samsung óriási gödi akkumulátorgyárának építésében, illetve a BorsodChemnél is beruházást végez. A béreket az utóbbi három évben folyamatosan emelték, 2019-ben pedig 13-15 százalékos lesz a növelés. A kialakított jövedelmi struktúrában az alapbér kb. 50-60 százalékot tesz ki, a fennmaradó 40-50 % különböző értékesítéssel összefüggő prémium rendszerből áll. Az értékesítés arányos jövedelmek 2018-ban 22,5 %-kal növekedtek. Az értékesítésből folyamatosan egyre nagyobb arányt képvisel a hét éve indított web shop. Itt az ismert márkák mellett a saját márkás termékeket is forgalmazzák. A növekvő bevétel mellett nagyon figyelik az erről az online felületről nyert információkat, adatokat, ezeket rendszeresen elemzik, és az eredményeket beépítik a további értékesítésbe. Az építőanyagok forgalmazása mellett az építéssel-felújítással kapcsolatos szolgáltatások terén is jobb pozíciókra törekedik a vállalat. Folyamatosan keresik a társadalmi felelősségvállalási formákat, lehetőségeket: sportklubok és rendezvények mellett támogatják a Habitat for Humanity szervezetet, valamint az SOS Gyermekfalvakat. Ezen felül óvodák, iskolák és szakképzési központok számára is vannak kezdeményezéseik.
(portfolio.hu)
További információ:
Cookies Settings