ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

UB Merchants Kft.; UBM Feed Kft.; UBM Grain Zrt.; UBM Agro Zrt.: Külföldön terjeszkedik a magyar takarmánygyártó

2018.09.10
A magyar mezőgazdák – különösen az állattartók – között kevés olyan akad, aki nem ismeri az UBM cégcsoportot. Hazánk legnagyobb szójadara-kereskedője 1996-ban kezdte a működését, és mára a takarmánypiac meghatározó szereplőjévé vált. Idén újabb nagy ugrásra készülnek. Uzsoki Andrással, a cég egyik alapítójával és Horváth Péterrel, az UBM idén megválasztott vezérigazgatójával beszélgetett az agrarszektor.hu a hazai takarmányipar és állattenyésztés kilátásairól, valamint a cég terveiről. A cégcsoport mögött kilenc tulajdonos áll. Az egyes cégek külön-külön is erős lábakon állnak, hiszen az UBM Feed vagy az UBM Grain egyedül is 28 milliárd forintos árbevételt ért el 2017-ben, az UBM Agro pedig csaknem 41 milliárdot. A kilenc különálló vállalkozás azonban mégiscsak sok, és a cég jelenlegi terveihez egy egészen más struktúra illeszkedne – tudjuk meg az UBM idén áprilisban kinevezett vezérigazgatójától, Horváth Pétertől. "A feladat most az, hogy az UBM-et három éven belül a tőzsdére vigyük. Ehhez egy jól strukturált, könnyen átlátható céget kell szervezni, ez lesz az én feladatom" – mutatkozik be Horváth Péter. A tőzsdei jelenlétet több tényező is indokolja. A nemzetközi tőkepiacon csak rendezett gazdálkodási hátterű cég lehet jelen, így ez tükröt tart a vállalkozás számára is. Legfőbb előnye azonban az, hogy a külföldi partnerek számára is garantálja a vállalkozás megbízhatóságát. "A tőzsde nagyon fontos eszköze a tőkebevonásnak is, főként most, hogy nagy beruházásokba fogtunk. Marosvásárhelyen egy évi 200 ezer tonna kapacitású takarmánygyárat építünk 15 millió euróból. Egy ilyen beruházás lassan térül meg, amit nem szerencsés nagyarányú hitelből finanszírozni. A tőzsde viszont jó eszköz a tőkebevonásra." – magyaráz a vezérigazgató. Úgy tűnik, a magyar piac kezd szűk lenni a hazai takarmánygyártók számára, hiszen nemcsak az UBM tapogatózik külföldön. A cég nemcsak az összes hazai agrár-felsőoktatási intézménnyel, de az amerikai Wisconsin Egyetemmel is kapcsolatban áll. A közép-európai terjeszkedésben leginkább az segíti az UBM-et, hogy a takarmány-hasznosulás javítását tűzték a zászlójukra. Ez a termelőnél is számszerűsíthető változásokat hoz az egy kilogramm élőhúsra vetített takarmány mennyiségében, illetve a vágásérettségig eltelt időben. "Cégünk 700 ezer tonna gabonát és olajos magot mozgat meg Magyarországon, szójadarából az ország igényének harmadát mi hozzuk be. Minden adottságunk megvan hozzá, hogy Romániában is sikeressé váljunk." - tették hozzá. Az UBM kedvezőnek ítéli meg a mostani gazdasági környezetet a terjeszkedéshez. Úgy érzékelik, hogy maguk a sertéstartók is egyre inkább lemondanak a lassan elavulttá váló saját takarmánykeverőről, inkább megrendelik a biztos összetételű, jól hasznosuló tápot. A marosvásárhelyi üzem csak januárban kezdi meg a működését, de máris megvan az a felvevői kör, amelyikre mennyiségben és vásárlóerőben is támaszkodhatnak. És ezek még csak az első lépések.
(agrarszektor.hu)
További információ:
Cookies Settings