ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Workania Magyarország Kft.:Megszűnik az egyik legnagyobb magyar állásportál

2020.10.14
Október 31-től befejezi működését a 2006 óta működő workania.hu internetes állásportál. A megszűnés tulajdonosi döntés volt, mivel az árbevételi terveket nem sikerült teljesíteni, a végső lökést pedig a koronavírus-válság adta meg - mondta a Napi.hu-nak Motesicky Tamás, Workania Kft. ügyvezetője. Az álláskereső portál tulajdonosa a finn gyökerű Alma Media lapkiadó és digitális szolgáltatóvállalat, amely a régiós országokban - így Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Lettországban és Litvániában - egyaránt piacvezető állásportálokat működtet, ez alól pedig csak a magyar leánycég volt kivétel. A workania.hu a harmadik legnagyobb szereplő volt a magyar állásportálok piacán a profession.hu és a cvonline.hu után - magyarázta lapunk megkeresésére a cégvezető. A tulajdonos nem volt elégedett a portál pozíciójával és egy dinamikusabb árbevétel-növekedést várt volna el a projekttől, mivel az már 13-14 éve jelen volt a piacon. A társaságnak azonban 2019-ben nem sikerült teljesítenie az anyavállalat árbevételi tervét. Motesicky szerint a gyengébb teljesítmény fő oka az volt, hogy még mindig nem ismerték elegen az oldalt. A társaság tavaly tavasszal egy nagyobb kampányt is indított önmaga megismertetésére, ám ez nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: méréseik szerint a márkanév az elvárásokhoz képest nem erősödött eléggé az aktivitás után sem. A tulajdonos azonban adott volna még egy esélyt: 2020 elején egy nagyobb marketingbefektetést helyezett kilátásba a magyar leány számára, melynek célja az volt, hogy ezáltal - ha nem is utolérjék, de legalább megközelítsék a piacvezető profession.hu eredményeit. Tavasszal viszont a koronavírus-járvány okozta válság és az ezzel járó álláspiaci visszaesés gyorsan eldöntötte a helyzetet. Ettől fogva az Alma Media már nem akart befektetni, így a magyar leány megszüntetése mellett döntött. A portál az elmúlt hónapokban ugyan működött még, de már csak visszafogott teljesítménnyel. A Workania Kft. a 2019-es évet 162,25 millió forintos árbevétellel és 109,22 millió forintos veszteséggel zárta. Korábbi, összehasonlító adatok azért nem állnak rendelkezésre, mert a vállalat csak 2018 végén alakult meg, azt megelőzően az online szolgáltatás a szlovák piacvezető állásportál, a profesia.sk kezében volt, amely szintén az Alma Media leánycége. A legutóbbi adatok szerint a Kft. 2020 első négy hónapját 43,5 milliós bevétellel és 17 miliós veszteséggel zárta - ezt követően került végelszámolás alá.
(napi.hu)
További információ:
Cookies Settings