ajax placeholder
Hu | En

Kérjük várjon.


Hírek

2020.09.23

Szegedi Közlekedési Kft.: Jövő héttől elérhetőek a tömegközlekedési mobiljegyek Szegeden is

A tesztidőszakot követően október 1-jétől elérhetőek a mobiltelefonos alkalmazásokon keresztül vásárolt jegyek és bérletek a szegedi közösségi közlekedésben - közölte a városfejlesztési alpolgármester kedden a Tisza-parti városban. Az egy éve indított fejlesztés eredményeként a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerét használó mobiltelefonos alkalmazásokban - kényelmi díj nélkül - megvásárolható valamennyi menetjegy, időalapú jegy, illetve bérlet, a MÁV-Start Zrt. alkalmazásában pedig jelenleg 24 és 72 órás jegy váltható - tudatta az alpolgármester. Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója kifejtette, az előre megvásárolt menetjegy a járműveken több helyen is kihelyezett kétdimenziós vonalkód (Aztec kód) mobiltelefonos beolvasásával érvényesíthető. Az ellenőrök pedig az alkalmazások által az utas telefonján generált kódot beolvasva tudják megnézni a jegy vagy bérlet érvényességét. Egy szülő vagy tanár egyszerre több jegyet is vásárolhat, amelyeket külön-külön kell érvényesíteni. Várhatóan az év végétől pedig arra is lesz lehetőség, hogy a szülők saját telefonjukon gyermeküknek váltsanak bérletet - közölte az igazgató.


(168ora.hu)

2020.09.23

UTIBER Kft.; CONSTREAL Kft.; FŐMTERV Zrt.; NIF Zrt.: Kezdődhet az M3-as autópálya meghosszabbítása

Az Utiber Közúti Beruházó Kft., a Constreal Mérnöki Iroda Kft. és a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. tervezheti az M3-as autóút Vásárosnamény és Beregdaróc közötti szakaszát, nettó 1 milliárd 593 millió forintért. A becsült ellenérték 1,5 milliárd forint volt. A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. Az új út az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény előtt lévő jelenlegi végétől (az M3-as és az M34 elválási csomópontjától) tart az országhatárig, azaz Beregdarócig. A nyertes feladata az autópályává fejleszthető 2x2 forgalmi sávos autóút engedélyezési tervének elkészítése, továbbá a szükséges építési engedélyek beszerzése. A szakasz hossza 23 kilométer, és lesz rajta 4 külön szintű csomópont, egy-egy kétoldali egyszerű pihenőhely, továbbá meg kell tervezni a határátkelőt is. A nyertesekkel szeptember 11-én kötött szerződést a NIF. Közös ajánlattevőként indult a tenderen a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a TURA-Terv Mérnökiroda Kft., továbbá egyedül tett ajánlatot az Unitef’83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.


(napi.hu)

2020.09.23

Csicsó Pig Kft.: Már épül a somogyi agrármodernizációs bázis

Kétszintes növénytermesztési központ és új iroda épült Csicsópusztán a Claessesns cégcsoport egyik vállalatánál. A beruházásra – saját forrásból – ötszáz millió forintot költött a Csicsó Pig Kft. Iroda, öltözők, ebédlő és munkacsarnok is helyet kapott a kétezer négyzetméteres épületben. A modern szerelőcsarnokba padlófűtést is építettek, így télen is megfelelő körülmények között dolgozhatnak a munkások. Claessens Christophe, a cégcsoport egyik tulajdonosa kiemelte: a beruházásnak köszönhetően tizenöt új embernek adtak munkát, de a jövőben még szeretnének felvenni újabb munkaerőt. Claessens Peter, a cégcsoport másik tulajdonosa érdeklődésünkre elmondta: tenyészkoca-állományuk 8500 disznóból áll, az állatok évente 350 ezer malacot hoznak világra. Ebből kétszázezret saját hizlaldájukban nevelnek fel, a többit pedig belföldön értékesítik.


(sonline.hu)

2020.09.23

Femtonics Kft.; Semmelweis Egyetem: Célegyenesben a magyarországi lélegeztetőgép-gyártás

A koronavírus-fertőzés egyik legsúlyosabb következménye a légzési elégtelenség. A kritikus állapotban lévő betegek akár több hétig is lélegeztetőgépre kerülnek. A magyar fejlesztésű és gyártású lélegeztetőgépet Covid–19-re optimalizálják. A klinikai vizsgálatok lezárultak, az eredmények várakozáson felüliek, már csak a sorozatgyártáshoz szükséges hatósági, valamint az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet engedélyére várunk – foglalta össze a hazai fejlesztésű lélegeztetőgép aktuális helyzetét a Femtonics Kft. munkatársa, Fűtő Veronika projektmenedzser. A projektet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatja. A fejlesztést a Semmelweis Egyetem Orvosszakmai vezetése, a Semmelweis Egyetem ÁOK Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinikája, valamint a Femtonics Kft. végezte. Március végére készült el az első működő prototípusa, és április óta vár a szabadalmaztatásra. A gépet közel három hónapja tesztelik a Semmelweis Egyetem Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinikáján. A beállított paramétereket pontosan és megbízhatóan teljesíti az eszköz, riasztási és betegbiztonsági funkciói pedig megfelelőek, így bevonhatóvá válik a lélegeztetésre szoruló betegek kezelésébe – olvasható a vizsgálatba bevont orvosszakértők álláspontja a közleményben.


(index.hu)

2020.09.23

Debreceni Gyógyfürdő Kft.; Debreceni Vagyonkezelő Zrt.: 161 ezren voltak kíváncsiak az új debreceni strandra

Eredményes szezont zárt 2020-ban az Aquaticum Debrecen Strand, a június 20-i nyitás óta 161 ezer látogató fordult meg a 9,5 milliárdból felépült komplexumban. Papp László a szeptember 22-i szezonzáró sajtótájékoztatón elmondta, Magyarország legkülönlegesebb strandját adták át elsősorban a debrecenieknek, de a három hónap alatt kiderült, az ország minden pontjáról érkeztek látogatók, a pandémiás helyzet ellenére külföldről is. Az üzemeltetés során azt tapasztalták, hogy bár sokkal több kereskedelmi egység van, mint ami korábban jellemezte a fürdőt, de – főleg csúcsidőben – nagyon sok volt a sorban állás. A következő hónapokban az üzletek bővítésének lehetőségét is megvizsgálják. A strand korzójának második üteméhez kapcsolódó közbeszerzési eljárást hamarosan elvégzik, emellett nyertes pályázat van az Aquaticum Mediterrán Élményfürdő és a strand között egy új szálloda felépítésére. Ennek a tervezését a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. fogja a közeljövőben elindítani, és rövidesen megjelenik az élményfürdő bővítésének tervpályázata is, így a fedett élményfürdő egy új résszel bővülhet a következő években. Kocsik-Marossy Virág, a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója elmondta, a strandfejlesztés az önkormányzat leglátványosabb, és a lakosság számára legjobban elérhető fejlesztése volt ebben az évben, amiben a vagyonkezelő és tagvállalatai is szerepet kaptak. Fontos volt, hogy a közszolgáltatás mellett olyan területet találjon a vállalat, ahonnan extra bevételekre tudnak szert tenni, és ezekből a forrásokból további fejlesztéseket hajtsanak végre. Cél, hogy az új debreceni városüzemeltetési koncepcióban olyan hátteret teremtsenek az önkormányzatnak, amire stabilan tudnak támaszkodni, akár a projekt létrehozásakor, akár később, mint üzemeltető. – Mi a fürdőszolgáltatást, mint divíziót is nézzük, ahol a 2019-es évhez képest megsokszorozódott azoknak a száma, akik kilátogattak a strandra, vagy az élményfürdő bármelyik elemét igénybe vették. Ez azért is kiemelkedő, mert a 2020-as év nem a turizmusról szólt – emelte ki. A vezérigazgató hozzátette, a Debreceni Gyógyfürdő Kft-nek több mint 800 millió forintos bevételkiesése volt az év elején, ám a strand megnyitásával augusztusban túl is lépték az idei bevételi terveket. Fazekas Lajos, a Debreceni Gyógyfürdő Kft. igazgatója elmondta, a látogatói létszámmal meg vannak elégedve. A szezonban pandémiás eljárás nem volt a fürdő területén, nem volt szükség kontaktkutatásra.


(civishir.hu)

2020.09.23

Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft.: A Morgan Stanley budapesti irodája a kockázatelemzés egyik fellegvára

A Morgan Stanley budapesti irodája az elmúlt 14 évben a globális hálózat fontos technológiai és elemzőközpontjává vált; az idő bebizonyította, hogy kiváló döntés volt a központot Budapestre telepíteni – mondta el Ruchika Sethi, a Morgan Stanley támogató központjainak globális vezetője, aki a közelmúltban meglátogatta a magyarországi központot. Hozzátette: amikor 2006-ban megnyitották a globális pénzügyi szolgáltató budapesti irodáját, az mindössze 30 embert foglalkoztató matematikai modellező központ volt. Azóta azonban nagyjából kétezer kiváló szakembert foglalkoztató, fontos elemzőközpont lett. A munkatársak fele az informatikai részlegnél dolgozik, azon belül is elsősorban infrastruktúra- és alkalmazásfejlesztéssel támogatja a Morgan Stanley globális tevékenységét – ismertette. Az informatika területén Budapest kulcshelyszín a Morgan Stanley számára, de az irodának a pénzügyi- és kockázatelemzés, vagy a matematikai modellezési terén is fontos szerepe van. A kockázatelemzés- és kezelés szintén jelentős súlyra tett szert az elmúlt évtizedben, Budapest már ezen a területen is fontos szereplő. A kockázatelemző csapat létszáma nyolc év alatt 30-ról 400 fölé emelkedett. Hangsúlyozta, hogy már Budapest is kínál olyan karrierlehetőségeket a pénzügyi szakembereknek, melyekkel valódi hatást tudnak gyakorolni egy globális pénzintézet mindennapi működésének különböző területeire. Bár Budapesten jelenleg nem végeznek közvetlen pénzpiaci tevékenységeket, az iroda főszerepet játszik a cég életében, és folyamatosan vizsgálják a lehetőséget, hogy még több csapatot hozzanak itt létre. Hosszú távon szeretnék elérni, hogy a város olyan pénzügyi centrum legyen, amely vonzza a tehetségeket a kapcsolódó szakterületeken – mondta Ruchika Sethi. A pénzügyi szektornak kihívást jelentett a COVID-19, ugyanakkor a technológiának köszönhetően továbbra is magas színvonalon tudták kiszolgálni ügyfeleiket. A járvány első hullámának tetőpontján munkatársaik 95 százaléka világszerte otthonról dolgozott. Közölte: 2020-ban is folytatták a munkaerő-felvételt, és továbbra is „vadásznak” a tehetségekre. Kitért arra is, hogy eltökéltek a nők arányának további növelésében a cég minden részlegén. Beszámolt arról is, hogy a budapesti iroda számos családbarát intézkedéssel is igyekszik elősegíteni a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtését. Sok éve kiemelten figyelnek a fogyatékossággal élő munkatársak támogatására és integrációjára – fűzte hozzá. A Morgan Stanley több programmal is megszólítja a magyarországi roma közösséget: roma fiatalokat mentorálnak, pénzbeli támogatást biztosítanak a roma integráción munkálkodó partnerintézményeiknek – ismertette a Morgan Stanley támogató központjainak globális vezetője.


(vg.hu)

2020.09.23

T-Systems Magyarország Zrt.; Magyar Telekom Nyrt.: Gonda Gábort nevezik ki a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatójának

A Magyar Telekom Igazgatósága döntésének értelmében 2020. november másodikától Gonda Gábor a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, valamint a Magyar Telekom felsővezetésének tagja - tájékoztatta a Magyar Telekom a Kreatív szerkesztőségét. Az új vezérigazgatóról azt írják: Gonda Gábor 21 éves szakmai- és 15 éves felsővezetői tapasztalattal érkezik a T-Systems élére. Szakmai pályafutását 1999-ben a Compaq-nál kezdte, ezt követően 17 évet töltött a Hewlett Packard Enterprise-nál különböző vezetői funkciókban, 2012 óta a magyar HP ügyvezető igazgatója, 2018 óta a HP teljes közép-európai régióját is vezette. Munkáját számos vállalati és iparági elismerés igazolja, szabadidejében tanít a Corvinus Egyetemen és a Nemzetközi Gyerekmentő Szolgálat aktív tagja. Diplomáját az Óbudai Egyetem informatikai mérnök szakán szerezte, melyet számos vezetői képzés követett, köztük a Harvard Business School kurzusa. "Megtisztelő és inspiráló feladat Magyarország vezető ICT vállalatát irányítani: a T-Systems hihetetlenül erős és felkészült szakembergárdával, valamint egyedi kompetenciákkal rendelkező, sikeres vállalat, így nagyon örülök, hogy aktív részese és alakítója lehetek a további fejlődésnek és építkezésnek" - mondta Gonda Gábor a kinevezés kapcsán. "Gábor személyében komoly iparági és nemzetközi felsővezetői tapasztalattal rendelkező vezetőt köszönthetünk a T-Systems élén. Biztos vagyok abban, hogy Gábor tudása, személyisége és szemlélete új lendületet ad majd a csapatnak, hogy még jobb megoldásokkal segítsük vállalati és intézményi ügyfeleinket és növekedési pályára álljunk" - mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója. A T-Systems Magyarország Zrt. előző vezérigazgatója, Kaszás Zoltán szeptember 1. óta nem dolgozik a vállalatnál, helyét átmenetileg Rékasi Tibor vette át, aki korábban szintén volt a rendszerintegrátor vezetője.


(kreativ.hu)

2020.09.23

BKV Zrt.; STRABAG Építőipari Zrt.; Swietelsky Vasúttechnika Kft.; Pro-M Zrt.: Elkezdődött a műszaki átadás a 3-as metró déli szakaszán

Elkezdődtek a műszaki átadás-átvételi eljárások a 3-as metróvonal rekonstrukció alatt álló déli szakaszán. A műszaki átadás-átvétel után, a próbafutások eredményeinek ismeretében adhatják át az utasoknak a megújult déli vonalszakaszt. Az átadás-átvételt a jogszabályok szerint 30 napon belül be kell fejezni, így várhatóan 2020. október 22-én zárulhat a folyamat – tartalmazza a BKV közleménye, amelyet az MTI foglalt össze. Emlékeztettek, a Kőbánya-Kispest és Népliget állomások között az állomásfelújítást a Strabag Építőipari Zrt., a vágányépítést, az alagúti biztosítóberendezésekre vonatkozó munkákat, illetve a vasúti távközlési és központi diszpécserrendszerek korszerűsítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végzi. Továbbá, a PRO-M Zrt. végzi az úgynevezett EDR országos hálózatbővítési, rádióslefedettség-kiépítési munkálatokat.


(index.hu)

2020.09.23

M-RTL Zrt.: A Versenyhivatal megszüntette az RTL és a Central Digitális Média összefonódásának vizsgálatát

A Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL) 2016 szeptemberében kötött szerződést a Central Digitális Média Kft. 30 %-ának megszerzésére, azonban a fúziót a GVH – a Médiatanács kötelező erejű szakhatósági állásfoglalása alapján – nem engedélyezte. Az M-RTL a hatóság döntését követően bírósághoz fordult, mely új eljárásra kötelezte a versenyhatóságot. A megismételt versenyhivatali eljárásban a felek nyilatkozatai alapján kiderült: az eladó fél, vagyis a Central Csoport már nem kívánja az ügylet végrehajtását. Mivel a felek akarategyezségének hiánya okafogyottá tette az eljárás folytatását, a versenyhatóság megszüntette a vizsgálatot.


(profitline.hu)

2020.09.23

DUNA ASZFALT Kft.: Indulhat az új Duna-híd építése

A komáromi hídavatás után újabb híd épülhet a Dunán, ezúttal Kalocsa és Paks között – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A kivitelező Duna Aszfalt Kft. két alprojektben 92 milliárdért vállalta el a híd és hozzá tartozó úthálózat megépítését. Az I. építési szakasz 77 milliárd forintos költsége a 946 méter hosszú híd mellett az 512. jelű út Kalocsa-M6 autópálya közötti szakaszának kivitelezését tartalmazza az alábbi paraméterekkel: Duna-híd kétszer 73 méter, 74,1 méter, 120 méter, 200 méter, 120 méter, 96,1 méter és kétszer 95 m támaszközökkel, 13,2 km 2×1 sávos új közút, 2,9 km meglévő útszakasz, 3 db új körforgalmi csomópont, 2 db meglévő szintbeni csomópont, 2 db kezelő úti híd építését. A II. szakaszban a Tolna megyei 5124. jelű országos közút Gerjen-Paks közötti szakaszának kivitelezése összesen 11,2 km hosszú új közút, 1,5 km meglévő útszakasz, illetve 2 db meglévő szintbeni csomópont átépítését foglalja magába.


(vg.hu)