ajax placeholder
Hu | En

Kérjük várjon.


Hírek

2019.08.22

Dunakeszi Járműjavító Kft.; Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt.; TMH Hungary Invest Zrt.; Transmashholding Hungary Kft.: Nehézkesen indul az egyiptomi vasúti tender, a Dunakeszi Járműjavító az orosz tulajdonos miatt elbukhatja a MÁV-motorvonatok gyártását

Egy kormányhatározat verseny nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki arra, hogy megvegye a Dunakeszi Járműjavítót, az üzlet azonban elakadt. Az új cég több mint ezer egyiptomi vasúti kocsi legyártását nyerheti el, elbukhatja viszont MÁV-nak készülő emeletes vonatok összeszerelését – írja a hvg.hu. Az orosz Transmashholding (TMH) tavaly szeptemberben nyert el egy beszerzést arra, hogy a Dunakeszi Járműjavítóval (DJJ) közösen gyártson vasúti kocsikat Egyiptomnak. Májusban az Orbán-kormány verseny nélkül a Transmashholdingot jelölte ki, hogy az vegye meg a Dunakeszi Járműjavítót. Az üzletre lejárt a határidő június végén, de az oroszok még mindig nem vették meg a DJJ-t. Július 26-án a TMH honlapján közleményben jelentette be, hogy Dunakesziben fontos potenciális partnert látnak, és hogy két közös orosz–magyar vegyesvállalatot alapítottak TMH Hungary Invest Zrt. és Transmashholding Hungary Kft. néven. Mindkét cégben 50–50 százalék a tulajdoni aránya a magyar és az orosz tulajdonosoknak. Azt az Index írta meg augusztus elején, hogy a két új magyar–orosz közös cégben részes Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa, egyetlen részvényese Szalay-Bobrovniczky Kristóf. A Transmashholding sajtóosztálya a hvg.hu érdeklődésére megerősítette az 1300 vagonra szóló egyiptomi megrendelést, illetve hogy a gyártást a DJJ-vel közösen végzik. A projektet a magyar Eximbank-hitelből finanszíroznák. Isabelle Tourancheau szóvivő a lapnak azt is elmondta, a magyar kormány a Transmashholdingot választotta ki a DJJ megvételére, az orosz vállalat éppen felméri a cég állapotát és a tranzakcióval járó hasznot. A szóvivő szerint a régióban jelentős gyártókapacitást szeretnének itt létrehozni, és a felvásárlás már csak idő kérdése. A DJJ a MÁV által rendelt összesen 19 emeletes motorvonat gyártásában is közreműködik. Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország ügyvezető igazgatója a portálnak azt nyilatkozta, hogy ha az oroszokhoz kerül Dunakeszi, a szerződést azonnali hatállyal felmondják. Különösen akkor, ha a vállalat valamelyik közvetlen versenytársuk tulajdonába kerül. A Stadler ugyanis a világ egyik legnagyobb vasúti járműgyártója, ezért érthetően a cég nem szeretné, ha valamelyik versenytársa rálátna a gyártási folyamatra és az alkalmazott technikára.


(168ora.hu)

2019.08.22

STRABAG Építőipari Zrt.; PENTA Kft.: Egymilliárddal drágult a csatornázás

A Budapest nyolc kerületében megvalósuló szennyvízcsatornázás kiviteli terveinek elkészítését és a kivitelezést a Strabag Építő Zrt., valamint a Penta Általános Építőipari Kft. végezheti - a becsült 2 milliárd 732 millió forinttal szemben 3 milliárd 787 millió forintért. A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő Budapest Főváros Önkormányzata közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. A mostani feladat a Budapest Komplex Integrált Szennyvízelvezetése (BKISZ) projekt része. Ennek keretében nyolc kerületben (III., IV., XI., XII., XVII., XVIII., XXII., és XXIII. kerületben) gravitációs és nyomott szennyvízcsatornák, továbbá szennyvízátemelő-telepek kiviteli terveit kell elkészíteni, majd megépíteni. A projektet az uniós Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP) finanszírozza. A nyertessel augusztus 12-én kötött szerződést az ajánlatkérő. Indult még a tenderen a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft., és a SADE-Magyarország Mélyépítő Kft. is.


(napi.hu)

2019.08.22

Budapest Airport Zrt.: Már nem látszik Ferihegyen a Malév-csőd

Az idei első hét hónapban csaknem 9 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölte a Budapest Airport Zrt. (BA) a Világgazdaság érdeklődésére. Az adat 7,2 százalékos növekedést mutat az előző év azonos időszakával összevetve. A statisztikát érthetőbbé teszi az a párhuzam, hogy ugyanennyi utast a magyar nemzeti légitársaság, a Malév működésének utolsó, 2011-es évének egészében regisztráltak Ferihegyen. A légi úton közlekedők számával egyidejűleg a repülők fel- és leszállásait vizsgálva is növekedés látszik, igaz, ennek üteme valamivel elmarad az előbbiétől. Januártól júliusig több mint 69 ezer gépmozgást rögzítettek a fővárosi reptéren, ez 5,8 százalékkal haladja meg a 2018-as hasonló adatot. Ez épp csak alatta maradt a 2005 és 2006 első hét hónapjában mért, 72-73 ezer körüli csúcsértékeknek. Azt, hogy az utasszám bővülését nem követi teljes mértékben a járatszám alakulása, a légi közlekedési iparágban a közelmúltban megfigyelhető hatékonyságjavulás magyarázza: a légitársaságok a tíz-tizenöt évvel ezelőtti adottságaikhoz képest jóval magasabb kapacitású repülőgépeket használnak, az ülőhelyeiket pedig 90 százalék fölötti aránnyal értékesítik. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről 127 város 147 repülőtere érhető el menetrend szerinti járattal. Ezek között szezonális és egész évben fenntartott destinációk is vannak. A BA úgy kalkulál, hogy az utasszám 2019-ben meghaladja majd a 16 milliót. Ugyanez tavaly 14,9 milliónál állt meg. Nehéz pontosan becsülni, hiszen az év hátralévő részében is adódhatnak a világban olyan nemzetközi konfliktusok, amelyek hatással lehetnek az olaj árára. Az emiatt közvetett módon bekövetkező repülőjegy-drágulás pedig csökkentheti az utazási kedvet – írta a repteret üzemeltető társaság.


(vg.hu)

2019.08.22

GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.: A társaság az európai kockázati tőkealap-kezelők elitjének új tagja

A GB & Partners első magyar kockázati tőke társaságként két nemzetközi befektetési alapkezelő támogatásával csatlakozott az Európai Venture Capital Szövetséghez, és így teljes jogú tagjává vált az európai kockázati tőkealapok elitjének. A közel 76 milliárd forintot kezelő - többek közt a Nanushkát is a portfóliójában tudó - GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. lett az első budapesti központú, magyar kockázati tőke társaság, aki alanyi jogon csatlakozott az Európai Venture Capital Szövetséghez, az Invest Europe-hoz. A GB & Partners Tőkealap-kezelő a közép-európai régióban meghatározó szereplővé kíván válni a következő években, hiszen olyan sikertörténetek fűződnek a tőkealap nevéhez, minta Nanushka, a RotaChrom világméretű terjeszkedése vagy a Cyber Services nemzetközi elismerése. Itt az ideje, hogy a portfóliócégeken túl a GB & Partners is átlépje az ország határait. Ennek a folyamatnak fontos lépése, hogy bekerült a szövetség teljes jogú tagjai közé Azon túl, hogy a teljes jogú tagság megszerzéséhez szigorú nemzetközi iparági és szakmai működési szabványoknak és előírásoknak kellett megfelelni, szükséges volt két, már meglévő Invest Europe tag ajánlása is. A döntés hatalmas elismerés, hiszen az Invest Europe a hivatalos szakmai képviseleti szerve nemcsak az európai private equtiy, venture capital, illetve infrastruktúra-befektetési szektor szereplőinek, hanem szakmai befektetőknek is. Az 1983-ban alapított szervezetnek 600 teljes jogú tagja van, és a szektor érdekképviseletén túl, feladata az iparági normák folyamatos fejlesztése és az átlátható, transzparens működési keretek kialakítása és megőrzése. A GB & Partners az első magyar, nem külföldi hátterű alapkezelő, aki felvételt nyert a tagok közé.


(origo.hu)

2019.08.22

MEDIATOR GROUP Kft.; Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt.: Hatmilliárd forintos turisztikai tendert húzott be a Mediator

A Napi.hu az európai uniós tenderértesítőre hivatkozva írja, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által májusban alapított Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. (TMÜ) nettó hatmilliárd forintos tenderen hirdetett végeredményt, amelynek nyertese két induló közül a Mediator Group reklámügynökség lett. A tender lebonyolítója a Nemzeti Kommunikációs Hivatal volt. A TMÜ az eljárás eredményeként a turisztikai márkaépítési tevékenysége keretében évi hat külföldi és három belföldi kampányának komplex kommunikációs ügynökségi feladatait bízta a Mediatorra – írja a Napi. A tenderleírás szerint az egy évre szóló, nettó hatmilliárd forintos tender két alkalommal hosszabbítható meg további egy-egy évre, a végső keretösszeg elméleti maximuma tehát nettó 18 milliárd forint. A Mediator feladata lesz az éves kommunikációs stratégia, valamint a kampánystratégiák megalkotása, a kreatívok koncepcióinak kialakítása, grafikai tervezése és legyártása, a pr-stratégia és pr-kampányok kialakítása, a rendezvényszervezés és az online és közösségi médiás kommunikáció is. A tendereredmény szerint a Mediator nem vesz igénybe alvállalkozót


(kreativ.hu)

2019.08.22

Market Építő Zrt.: Beárazták az egyik vezető magyarországi építőipari céget, nagy kötvénykibocsátás jöhet

Idén júliusban indult el a Magyar Nemzeti Bank vállalati kötvényvásárlási programja, amelynek keretében a jegybank 300 milliárd forint keretösszegig vásárol hazai székhelyű vállalatok által kibocsátott, legalább B+ minősítéssel rendelkező, 3 - 10 éves eredeti futamidejű zártkörűen vagy nyilvánosan forgalomba hozott kötvényeket. Az elsődleges és másodlagos piaci vásárlások eredményeként egy kibocsátott kötvénysorozat összesen legfeljebb 70 százalékát birtokolhatja a jegybank, egy vállalatcsoporttal szembeni kitettsége pedig nem haladhatja meg a 20 milliárd forintot. A programban való részvétel feltétele, hogy a kibocsátandó kötvények legalább B+ minősítést szerezzenek egy Európai Értékpapír-piaci Hatóság által nyilvántartásba vett hitelminősítőtől. A Scope Ratings elvégezte a Market Építő Zrt. értékelését, ennek során a vállalat kötvényei BB minősítést kaptak, ez két fokozattal jobb érték az MNB által elvárt minimumnál, a vállalat minősítése BB- lett, stabil kilátással. A kedvező minősítést a Scope több tényezővel magyarázta, többek között pozitívan értékelték a Market vezető szerepét a magyarországi építőiparban, kiemelték, hogy a vállalat a nagy volumenű projektekre fókuszál, ez jelentős bővülést eredményezett az elmúlt 5 évben, az építőipari cég hitelképességét a Scope szerint támogatja az erős likviditás, a nettó készpénzállomány és a stabil működési marzs. A Magyar Nemzeti Bank által meghirdetett Növekedési Kötvényprogram segítségével finanszírozott beruházások javíthatják a Market diverzifikációját, és erősíthetik a vállalat üzleti modelljét, ez pedig lehetővé teszi, hogy a Market profitáljon a magyarországi építőipar dinamikus növekedéséből a következő 12-18 hónapban. A Scope szerint az MNB Növekedési Kötvényprogramjának keretében kibocsátani tervezett 20 milliárd forintnyi kötvény nem változtat érdemben a Market erős kockázati profilján.


(portfolio.hu)

2019.08.22

CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt.: Ezeket a számokat produkálta a társaság

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. közzétette a nemzetközi számviteli szabályok (IFRS) szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését a 2019 második negyedéves pénzügyi adatokkal. A csoportszintű adózott eredmény 610 millió forint veszteség, a teljes átfogó jövedelem 416 millió forint nyereség lett. Hosszú idő után először fordult elő, hogy a vállalat veszteséges negyedévet zárt, ami két lényeges okra vezethető vissza. Egyrészt a nem-élet szegmensben az olasz határon átnyúló kezesi biztosítások kapcsán, az úgynevezett „gaming” biztosításoknál jelentős káresemények történtek. A káresemények miatti tartalékképzés az adózott eredményt nettó 692 millió forinttal rontotta. Másrészt a Konzum részvények bevonása – összefüggésben a Konzum Nyrt.-nek az OPUS Global Nyrt.-be történő beolvadásával -, 1,057 milliárd forint árfolyamveszteséget eredményezett, amelynek egyedi hatása az egyéb átfogó eredményben nagyrészt ellentételeződött, így a tőkehatása jóval enyhébb, -331 millió forint lett. Ez az egyedi hatás a CIG Pannónia saját tőkéjét, illetve szavatoló tőke megfelelését, továbbá biztosítástechnikai eredményét és cashflow termelő képességét nem érinti. A biztosítási díjbevétel a 2018-as első félévéhez képest 2 százalékkal nőtt az élet szegmensben, és 11 százalékkal a nem-élet szegmensben, így az első félévi összesített díjbevétel 13,286 milliárd forint lett, amely 5 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor. Az élet üzletágban az új szerzés 2,276 milliárd forint, amely 49 százalékkal meghaladja a 2018 első féléves új szerzés mértékét. A tavaly indult CIG Pannónia Pénzügyi Közvetítő Zrt. függő ügynökként kezdte meg év elején biztosítási és pénzügyi közvetítési tevékenységét. A közvetítő cég jelenleg 188 regisztrált biztosítási tanácsadóval dolgozik, az első félévben 187 millió forint állománydíjú biztosítást értékesített, majd a hitelközvetítői tevékenységét is megkezdte. Az MNB 2019. május 23-án engedélyezte számára a pénzügyi szolgáltatás közvetítési tevékenységet, melyet pénzpiaci többes ügynökként végezhet. Az engedély hatálya kiterjed továbbá jelzáloghitel-közvetítői tevékenység végzésére is. A CIG Pannónia saját tőkéje a 2018. év végi 17,392 milliárd forintról 17,956 milliárd forintra növekedett, vagyis 3 százalékkal nőtt 2019-ben. A Szolvencia II szerinti tőkemegfelelés 2019. június 30-án 321 százalék, míg a vagyonbiztosító tőkemegfelelése 151 százalék, ezáltal mindkét vállalat teljesíti a Felügyelet által minimálisan elvárt 150 százalékos tőkemegfelelési szintet.


(vg.hu)

2019.08.22

KTI Nonprofit Kft.; Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.; GYSEV Zrt.: Négy ország a Budapest-Rostock közötti áruszállítás fejlesztéséért

Négy ország - Németország, Csehország, Szlovákia és Magyarország - vesz részt az európai közlekedési hálózat regionális fejlesztésével foglalkozó CORCAP projektben. A csoport feladata, hogy cselekvési terveket, elemzéseket készítsenek a Rostock-Budapest közötti hatékony, több közlekedési alágazatot igénybe vevő áruszállítás megvalósítása érdekében - közölte a projekt egyik magyar résztvevője, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A projekt teljes költségvetése 2,5 millió euró, amelyből 2,1 millió eurót a határokon átnyúló európai uniós Interreg Közép-európai program finanszíroz, a fennmaradó összeget a résztvevő országok biztosítják, Magyarország hozzájárulása 110 ezer euró. A projektben négy országból tíz partner intézmény, magyar részről az Innovációs és Technológiai Minisztérium háttérintézményeként működő KTI, a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt., valamint a GySEV Zrt. vesz részt. A projekt vezetőjeként Szászország belügyminisztériuma koordinálja a közös munkát. Kiemelték, a CORCAP eredményeként Magyarország logisztikai versenyképessége megnő az észak-déli közlekedési folyosó mentén, amely elősegítheti az eurázsiai kereskedelmi övezet csatlakozását Nyugat-Európához.


(kamaraonline.hu)

2019.08.22

Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.; Sagemcom Magyarország Kft.; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt: Sehova nem lehet elbújni - a legkisebb szállásoknak is jelenteniük kell

Ingyenes szoftvert biztosít a legkisebb szálláshelyeknek a Magyar Turisztikai Ügynökség, amivel adatot küldhetnek a központi adatfeldolgozóba a vendégeikről. Élesítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) azt a szoftvert, amelynek segítségével a jövőben már a legfeljebb 8 szobás, 16 férőhelyes szálláshelyek is adatot tudnak továbbítani a vendégeikről a Nemzeti turisztikai adatszolgáltató központ (Ntak) részére. Az Én Vendégszobám (EVA) nevű egyszerűsített vendégnyilvántartó oldal használatát az MTÜ ingyen biztosítja a szálláshelyeknek, amelyeknek itt regisztrálniuk kell, a kapott igazolással pedig bejelenthetik magukat az önkormányzatnál. Mindezzel a cél az lenne, hogy lehetővé váljon a turizmusfejlesztési célok statisztikai adatokon nyugvó meghatározása, a szolgáltatások célzott fejlesztése és a szolgáltatók versenyképességének erősítése. A magyarországi szállodákban már mintegy két hónapja, július 1-jén kötelezően elindult a digitális adatszolgáltatás az Ntak rendszerébe, az állami ügynökség pedig már korábban bejelentette, hogy a kisebb szálláshelyeknek ingyenes szoftvert fognak adni. Az EVA oldalon elérhető adatvédelmi tájékoztatóból pedig kiderült: adatfeldolgozói minőségben a beáramló rengeteg adattal a Sagemcom Magyarország Elektronikai Kft. és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. is dolgozhat majd az MTÜ számára. A hvg.hu írt arról tavaly novemberben, hogy szoftvert - melyre 2 milliárd forintot költöttek - az MTÜ ingyen adja az összes érintett szálláshelynek. A közbeszerzést a Sagemcom Magyarország Kft. nyerte meg tavaly júniusban úgy, hogy 4 ajánlat érkezett, de ezek közül 3 érvénytelen lett. A Sagemcom évek óta sikeresen szerepel az állami cégek közbeszerzésein, például ők telepítették a hazai étel- és italautomatákba az adóhatósághoz való bekötéshez szükséges automatafelügyeleti egységeket (3,9 milliárd forint). A francia hátterű cég ügyvezetője Dubi Zoltán. A kormány szerint a rendszer kizárólag statisztikai célú, ilyen adatkörökbe tartozó adatok digitális kezelésére alkalmas - semmilyen, a vendégekkel kapcsolatos személyes adatot nem rögzít, és nem is fogad be. A rendszerben a legfontosabb turisztikai mérőszámokat lehet látni, azaz, hogy hány turista, melyik országból, hány napot tölt az adott szálláshelyeken, milyen szolgáltatásokat vesz igénybe és mennyi pénzt költ.


(napi.hu)

2019.08.22

DUNA ASZFALT Kft.: Ötmilliárdos megbízást nyert el a Duna Aszfalt

A becsült ellenértékhez képest félmilliárd forinttal drágábban, 5 milliárd 42 millió forintért tervezheti és építheti meg a Duna Aszfalt Kft. az M44-es gyorsforgalmi utat a 4432-es úttal összekötő utat (az úgynevezett Fürjesi utat). A közbeszerzési eljárás eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. Az új 2x1 sávos út 5,1 kilométer hosszú lesz. Emellett meg kell erősíteni a 44-es számú főút burkolatát 800 méteren, a 4432-es út burkolatát pedig 2,1 kilométeren. Épül továbbá 3 körforgalom is a területen. A becsült ellenérték 4 milliárd 560 millió forint volt, a nyertes ajánlatában 5 milliárd 42 millió forint szerepelt. A nyertessel augusztus 5-én kötött szerződést a NIF. Indult még a tenderen az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., valamint a Délút Kft. is.


(napi.hu)