ajax placeholder
Hu | En

Kérjük várjon.


Hírek

2018.06.21 10:46

ÓBUDA-ÚJLAK Zrt.; FŐBER Zrt.: Fontos szerepet kapott a Liget Budapestben a két cég

Fővárosunk, mint európai metropolisz élhetőbb, zöldebb formában történő újjászületésének egyik legfontosabb lépcsője a Liget Budapest projekt. A projektegyüttes lebonyolítását, a mérnöki tanácsadást, illetve a műszaki ellenőri feladatokat az idén harmincesztendős Óbuda-Újlak Zrt. vezette Liget Mérnök Konzorcium végzi, amelyben partnere a Főber Zrt. A szakma csaknem valamennyi szegmensére kiterjedő feladatok a legnagyobb fokú körültekintést és több évtizedes tapasztalaton alapuló precíz tudást követelnek meg mérnöki oldalról. A projekt mérnöki feladatai már pusztán annak volumene és összetettsége révén is kimagaslóak. Számos új intézmény megvalósulását (Magyar Zene Háza, Új Nemzeti Galéria, Néprajzi Múzeum és Látogató Központ, Magyar Innováció Háza, Fővárosi Városligeti Színház, Regnum Marianum Emlékhely, Dózsa György úti mélygarázs, Állatkerti körúti pavilonok), meglévő épületek rekonstrukcióját (Olof Palme Ház), valamint a park teljes rehabilitációját, azon belül a zöldterület jelentős, az eddigi 60%-ról 65%-ra történő növelését foglalja magában. Szintén a feladatok része a Városliget területén kívüli épületek (Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ) megépítése, illetve renoválása, rekonstrukciója (Komáromi Csillag Erőd).


(magyarepitok.hu)

2018.06.21 10:37

BM HEROS Zrt.; Generali Biztosító Zrt.: Új, magyar gyártású, Rába tűzoltóautót vehettek birtokba a lánglovagok Pécsen

A hazai tűzoltóautó-gyártás újraindítása, 2014 óta összesen száznyolc tűzoltóautó készült el a BM Heros Zrt. üzemcsarnokában. Az utolsó széria egyik darabját június 19-én Pécsen adták át, a hét folyamán pedig további hét városban állítják szolgálatba az uniós programból finanszírozott gépjárműveket, ezzel lezárul a katasztrófavédelem egyik legnagyobb fejlesztési projektje. Az elkészült száznyolcadik magyar tűzoltóautó, a fejlesztés Európai Uniós forrásból, összesen 14 és félmilliárd forintból valósult meg. A fejlesztés utolsó ütemében elkészült nyolc jármű egyike a sásdi katasztrófavédelmi őrsöt szolgálja majd, az új fecskendőt dr. Góra Zoltán tű. vezérőrnagy, a katasztrófavédelem főigazgatója ünnepélyes keretek között adta át a baranyai megyeszékhelyen, a Dóm téren. Az átadást követően a BM Heros Zrt. vezérigazgató-helyettese, Jeney Zsolt pohárköszöntőjében elmondta, nagyon örül, hogy a cég hozzájárulhatott a katasztrófavédelem gépjárműparkjának fejlesztéséhez. Hozzátette: a következő feladat a vízszállító járművek gyártása lesz. A további hét új tűzoltóautó Kalocsa, Mezőberény, Csongrád, Lébény, Fehérgyarmat, Dombóvár és Ajka hivatásos tűzoltó-parancsnokságának a járműparkját erősíti. Az új gépjárműfecskendők mellett öt Volkswagen Amarok típusú terepjáró is gazdára talál ezen a héten. A katasztrófavédelmi műveleti szolgálatokat erősítő terepjárókat a Generali Biztosító Zrt. ötvenmillió forintos adományából vásárolhatta meg a szervezet. A tűzoltási, műszaki mentési, tűzvizsgálati és hatósági tevékenységet végző műveleti szolgálat új autóinak málhaterét a BM Heros Zrt. alakította ki, a szükséges felszereléseket a főigazgatóság biztosította. A terepjárókat a fecskendőkkel egy időben adják át ezen a héten, azok Komárom, Békés, Baranya, Fejér és Veszprém megyébe kerülnek.


(pecsiujsag.hu)

2018.06.21 10:34

SPAR Magyarország Kft.: A társaság támogatja a fiatal sportolókat

Már egy hónap sincs hátra az U18-as atlétikai Európa-bajnokságig, amely Győrben veszi kezdetét, július 5-én. A SPAR International már 1996 óta az európai atlétika sport kiemelt szponzora, de ez lesz az első alkalom, hogy a vállalat a 18 éves korosztály bajnokságát is támogatja, amit még csak másodszor rendeznek meg. A SPAR International és a SPAR Magyarország partnerségben támogatja azt a majdnem 1000 atlétát, akik a július 8-ig tartó eseményen részt vesznek. Ezek a fiatal sportolók összesen 48 országot képviselnek, és sokuk számára az Európa-bajnokság lesz az első nemzetközi megmérettetés. A SPAR Magyarország jelentős helyszíni támogatást biztosít az U18-as Európa-bajnokságon a SPAR Életmód sátor révén, amely sajátmárkás termékek kóstolóját, valamint számos szórakoztató és fejlesztő játékot is kínál a fiataloknak. A vállalat ezen kívül 1500 ajándékcsomagot állít össze az esemény önkénteseinek, amelyben a SPAR convenience üzemének sikertermékei, a SPAR enjoy. szendvicsek, valamint gyümölcsök is helyet kapnak. Az ilyen jellegű események nemcsak a SPAR márka globális ismertségét növelik, hanem kiváló lehetőséges is biztosítanak a SPAR International lokális partnereinek arra, hogy izgalmas marketing kampányokat bonyolítsanak le. Az Európa-bajnokság felvezető időszakában a SPAR Magyarország különböző saját közösségi média csatornáin, hírlevelében és bolti promóciós szóróanyagok és plakátok segítségével hirdeti az eseményt, segítve az ismertség, valamint a helyi sportolók támogatásának növelését.


(elelmiszer.hu)

2018.06.21 10:30

Paks II. Zrt.; MVM Paksi Atomerőmű Zrt.; GE Hungary Kft.; MAVIR Zrt.: Százmilliárdos csomag Paks II.-nek

A jövő évi költségvetés atomiparhoz kapcsolódó legnagyobb tétele kétségkívül az a 106 milliárd forintos tőkeemelés, amelyben a Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt. részesülhet, hogy kifizethesse a két új nukleáris blokk építésének aktuális költségeit. A teljes beruházás legfeljebb 12,5 milliárd euróba kerülhet, vagyis lesz még bőven alaptőke-emelés. Tavaly már volt egy 98 millió eurós emelés, 2016-ban pedig egy 20 milliárd forintos, de tételekre bontva nem tudható, hogy pontosan mire fordítják a jövő évi 106 milliárdot. A probléma egyrészt az, hogy mostanáig már ezres nagyságrendben írtak ki kisebb-nagyobb beszállítói tendereket, vagyis rengeteg a tétel. Vizsgálatok sora zárult már le – a telephely engedélyezéséhez szükséges kutatás 8 milliárdba került –, új engedélyezés előkészületei és tervezések is folynak. Ezekből sok átível a költségvetési időszakokon, vagyis megeshet, hogy például egy adott évi teljesítést részletekben, előre vagy a következő évben fizetnek ki, és maguk a teljesítések is tarthatnak évekig. Inkább az tudható, hogy az idén és jövőre milyen munkák adódnak. A tervek szerint az év második felében adják be a két új blokk létesítésiengedély-kérelmét. Idei teendő a terület előkészítése is, de a főépületek érdemi munkái csak jövőre vagy azután kezdődnek. Addig is mintegy nyolcvan létesítményt, műtárgyat kell megépíteni, amelyek majd kiszolgálják a főépület építését. Jelentős kiadás – egyben hazai beszállítás lesz – Paks II. új, 400/132 kilovoltos alállomásának létesítése egy ennél jóval nagyobb projekt részeként, de ez a Mavir terveiben csak 2023-as átadással szerepel. Szintén hatalmas kiadás lesz a GE Hungarytól csaknem 794 millió euróért rendelt turbinaház, de ezt is csak akkor kezdik el gyártani, ha lesz hová beépíteni a berendezést. A 2019-es költségvetésben az MVM Paksi Atomerőmű elsősorban annak kapcsán szerepel, hogy mennyit kell befizetnie a Központi Nukleáris Pénzügyi Alapba. A 2019-es tétel 24,4 milliárd forint.


(vg.hu)

2018.06.21 10:26

HELL ENERGY Magyarország Kft.: Magyar márka az első a jegestea piacon

5 évvel ezelőtt indult hódító útjára a HELL ENERGY Magyarország Kft. márkája, a XIXO, és azóta is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az AC Nielsen Piackutató Kft. mérései alapján a száz százalékban magyar brand jegesteái már 2017-ben piacvezetői pozíciót szereztek a legnagyobb súlyú kereskedelmi csatornában. 2018 első trimeszterében pedig már a teljes magyar kiskereskedelmi hálózatban mind darabszám, mind volumen (liter) alapú eladásokat tekintve a XIXO az első számú brand. A siker, vagyis a XIXO jegesteák népszerűségének titka a kiváló minőség iránti elkötelezettségben rejlik, valamint abban, hogy folyamatosan bővülő portfólióját elérhető áron kínálja fogyasztóinak, mellyel egyre szélesebb körben tudja kiszolgálni a vásárlói igényeket. A XIXO jegesteái és szénsavas italai tavaly szeptembertől már az iskolai büfékben is kaphatók, hiszen a termékek nem tartoznak a Neta törvény hatálya alá, mivel energia- és cukortartalmuk a megengedett határértéken belül helyezkedik el. A XIXO szívügye a tehetséges magyar sportolók támogatása, éppen ezért idei reklámkampányában kiváló sportolókkal dolgozott együtt. A márka nem titkolt célja ezzel is szimbolizálni termékeinek prémium minőségét – az együttműködés mintegy párhuzamot von a kiváló sportolók nemzetközi szinten elért eredményeik és sikerességük, valamint a hazai márkaként a XIXO által rövid idő alatt elért sikersztori között. A magyar márka úgy döntött, a sportszponzoráció mellett idén először a zenei platformon is megszólítja a fogyasztókat és a márka termékeinek kiváló minőségét tovább erősítve, együttműködésre lépett a magyar zenei élet egyik legkiválóbb alakjával. "Kevés olyan művész van ma Magyarországon, akit több évtizeden át, korosztálytól függetlenül rengetegen szeretnek, tisztelnek és követnek. Kovács Ákos ezen személyek egyike, aki idén töltötte be az 50. életévét és ennek megünneplését nem is tervezhette volna stílusosabban, mint egy koncertturnéval. A XIXO is a neves esemény mellé állt és legújabb termékét, a Citrus Green Tea Zerot egyedi, Ákos50-es köntösbe bújtatta." – mondta el Fodor Imola Lilla, a XIXO marketingigazgatója.


(elelmiszer.hu)

2018.06.21 10:24

Telenor Magyarország Zrt.: Távozik a társaság vezérigazgatója

Távozik a magyar Telenor vezére, a jövőben a skandináv távközlési cég thaiföldi érdekeltségeinek vezetője lesz – írja a portfolio.hu. Alexandra Reich a Telenor második legnagyobb bevételű leányvállalata, a thaiföldi dtac vezetője lesz, miután leadja a magyar részleg irányítását, mely nemrég több más régiós céghez hasonlóan tulajdonost váltott. Alexandra Reich 2016 novemberében csatlakozott a Telenor csoporthoz, és lett a Telenor Hungary első embere. (A vezérigazgató Christopher Laskát váltotta Magyarországon, aki korábban Szingapúrba költözött.) A magyarországi mobilszolgáltató irányítása mellett a csoport közép-kelet-európai tevékenységeiért is ő felelt az elmúlt években. A vezérigazgató mostani távozásának oka az lehet, hogy Telenor-érdekeltségeknél tulajdonosváltás történt. Idén márciusban jelentették be, hogy a skandináv Telenor eladja közép- kelet-európai leányvállalatait a PPF Csoport részére 2,8 milliárd euró cégértéken. A tranzakció a magyar, a bolgár, a szerb, a román és a montenegrói mobiloperátort, valamint a Telenor Common Operation technológiai szolgáltatót is magába foglalja.


(vg.hu)

2018.06.21 10:21

RONDO Kft.: Közel 400 millió forint értékű beruházás a cég gyárában

Az osztrák Rondo-Ganahl AG – amely számos országban, többek között hazánkban is működik – sikerét a hosszú távú gondolkodásmódnak, az erőforrások felelősségteljes felhasználásának, a tudatosságnak, a magas minőségű szolgáltatásnak, és az ehhez szükséges fejlett eszközparknak köszönheti. 1994-ben létrehozott magyar leányvállalata, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. Soroksáron üzemel, gyárában pedig a legmodernebb gyártóberendezésekkel állít elő hullámkartoncsomagolást az áruk kereskedelméhez, illetve biztonságos szállításához. A magas színvonalhoz elengedhetetlen az eszközpark folyamatos karbantartása, illetve megújítása. Éppen ezért a Rondo Kft. tavasszal egy nagy volumenű, megközelítőleg 400 millió forint értékű beruházás keretében teljes mértékben megújította hullámkartongyártó gépsorát a budapesti üzemben. A C/E hullámosító-egység április végén végrehajtott cseréjével a gépsor immáron minden egysége a legkorszerűbb technológiát képviseli. A felújításnak köszönhetően nagymértékben javul a gyártáskori minőség – különös tekintettel a síkfekvési tulajdonságokra –, ezzel egyidőben pedig lehetővé válnak olyan továbbfejlesztési lehetőségek is, mint az automatikus minőségszabályozó-rendszer kiépítése. Az automatizált rendszer emberi beavatkozás nélkül, azonnal reagál az esetleges paraméterváltozásokra, ezzel tovább javítva a gyártott hullámkartonlemezek minőségét. Az automatikus minőségszabályozásra vonatkozó fejlesztéseket a vállalat a közeljövőben tervezi megvalósítani.


(profitline.hu)

2018.06.21 10:17

KÉSZ Építő Zrt: Ruhr-vidéki projekt főszereplője lesz a KÉSZ Csoport

A KÉSZ Csoport közleménye alapján a társaság a német gazdaság legfontosabb központjai között számon tartott Ruhr-vidék egyik nagyvárosában, Hernében fekvő Schamrockpark nevű terület fejlesztésében vesz részt a tulajdonos FAKT AG partnereként. A terület a Ruhrkohle AG (RAG) nevű bányatársasághoz tartozott, a vállalkozás központja volt, 26 épület áll rajta, köztük egy műemlék, a Mulvany villa. Az esseni központú FAKT AG az idén márciusban vásárolta meg, tervei szerint a „város a városban” gondolat jegyében fejlesztik. A német piacon acélszerkezetek exportőreként 15 éve jelenlévő KÉSZ Csoport és a FAKT AG első közös munkája az egyik épület átalakítása szolgáltató központtá. Az úgynevezett európai vendégház vendégmunkásoknak készül, de több egy átlagos szállásnál, a lakhatáson túl a beilleszkedést is segítő szakmai képzéseket kínál – áll a KÉSZ Csoport közleményében. Az együttműködési megállapodást a Mulvany villában írták alá, az eseményen beszédet mondott Norbert Lammert, a német szövetségi parlament (Bundestag) volt elnöke, Varga Mihály, a KÉSZ Csoport alapító elnöke és Hubert Schulte-Kemper, a FAKT AG vezérigazgatója, Magyarország esseni tiszteletbeli konzulja. Varga Mihály kiemelte, hogy az együttműködés az KÉSZ Csoport eddigi munkájának elismerése. Hozzátette: a FAKT AG "remek partner ahhoz, hogy egymás tudását és erőforrásait kiegészítve közös beruházások induljanak el és valósuljanak meg". Szegner Balázs, Magyarország düsseldorfi főkonzulja hangsúlyozta: "nagy jelentősége van annak, hogy az építőiparban magának komoly rangot kiharcoló KÉSZ Csoport fővállalkozóként jelenik meg az itteni piacon, ez mostanáig keveseknek sikerült". A KÉSZ, Magyarország egyik legnagyobb építőipari csoportja korábban azt közölte, hogy tavaly 110 milliárd forint feletti árbevétel mellett három milliárd forintot meghaladó nyereséget ért el.


(vg.hu)

2018.06.21 10:13

Két-KATA Kft.; ÁMGSZ: Túl van a 400. Kubota traktor értékesítésén a cég

A Két-KATA Kft. még csak 4 éve a Kubota márka kizárólagos hazai forgalmazója, a cég életében máris a 400. eladott traktor ünnepélyes átadására került sor. A Kft. fejlődését és a márka egyre nagyobb ismertségét és elismertségét bizonyítja, hogy a 300. erőgép értékesítése óta még csak alig több, mint fél év telt el. A 400. traktor, egy Kubota M5091 igazán gyönyörű, reprezentatív környezetben talált gazdára: tulajdonosa az Állami Ménesgazdaság Szilvásvárad. A Két-KATA Kft.-t nagy büszkeséggel tölti el, hogy a Ménesgazdaság választása a Kubotára esett. Vásárlás előtt alaposan felmérték a kínálatot és úgy látták, hogy a Kubota M5091 az egyik legjobb választás ár-érték viszonylatban. Intenzíven használják a gépeiket, ezért nagyon fontos, hogy stabil, időtálló gép legyen a kezelésükben. A gépnek jellemzően hegyvidéki körülmények között kell feladatot ellátnia.


(agrotrend.hu)

2018.06.21 10:11

Mondelez Hungária Kft.: Nagy pukkanás készül a magyar rágógumipiacon

Halls márkanéven rágógumi jelenik meg a magyar piacon - mondta Mayer Gábor, a Mondelez Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak. Régóta szerettünk volna belépni erre a piacra, de eddig nem kaptunk zöld lámpát a zürichi központunktól. Teljesen új terméket hozunk a piacra, a rágó akár egy órán keresztül is megtartja az ízét. Két európai országban vezetjük be a márkát, Lengyelországban az év elején kerültek a boltokba, Magyarországon pedig két hete - mondta a cégvezető a napilapnak. A bevezetést komoly tervezés előzte meg: az első piacra lépési modellt nyolc éve készítették, majd ezt másik két hullám is követte. A lengyelek főleg a gyümölcsös ízeket kedvelik. A tapasztalatok szerint ami jól működik Lengyelországban, az Magyarországon is sikeres. Ennek az az oka, hogy hasonló a két ország piaci struktúrája, a szereplői, a kereskedelem általános szerkezete - fogalmazott Mayer. Hosszú évekig a győri üzemben gyártották a Halls cukorkát az egész európai piacra, részben ennek köszönhető, hogy erős a márka ismertsége. Majd egy hatalmas, modern gyár épült Lengyelországban, oda központosították a cukorkák és rágók gyártását. A Hallsnak az elmúlt nyolc évben nem változott a piaci ára, a gyártási költség viszont emelkedett. A piaci ár azért maradhatott változatlan, mert hatékonyabb lett a termelés, mint korábban bármikor. Háttérgyárként megmaradt a győri üzem is, ami azt jelenti, hogy ha le van terhelve a lengyel gyár, akkor a győri is beszáll a termelésbe. A Mondelez magyarországi az irodájában 115-en dolgoznak, a székesfehérvári gyárban 600 munkatársa van, a győriben pedig 35 fő a létszám, és nagyságrendileg 30 milliárdos forgalmat érnek el évente. Ezzel az ötödik legnagyobb fmcg-vállalat az országban.


(napi.hu)

Következő 5