ajax placeholder
Hu | En

Kérjük várjon.


Hírek

2021.03.08

SPAR Magyarország Kft.: A Spar harcba száll az Aldival és társaival

Újabb egységgel bővíti magyarországi hálózatát a Spar: Kaposváron a riválisok boltjainak közelében nyit hipermarketet a boltlánc. A Lidl két új üzletet nyit a jövő héten, a Spar pedig egyet. Utóbbi boltlánc egy hipermarketet (Interspar) ad át Kaposváron. Az új Interspar komoly versenyre készülhet. A közelben ugyanis már ott vannak a legnagyobb boltláncok, pár sarokra van üzlete az Aldinak, a Lidlnek és a Penny Marketnek is. A Sparnak jelenleg közel 600 boltból áll a magyarországi hálózata, ezen belül összesen több mint 30 hipermarketet működtet a cég.


(napi.hu)

2021.03.08

Nestlé Hungária Kft.; Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft.: Zöld projektben a Nestlé és a MediaMarkt

Idén márciusban új kapszulavisszagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert indít a Nestlé a NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulákra, így a cég fogyasztóival együttműködve újabb jelentős lépést tehet a körforgásos gazdaság megvalósításának irányába. A kávérajongók egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le használt kapszuláikat, de a cég folyamatosan bővíti a gyűjtőpontok listáját. A Nestlé célja, hogy semmilyen csomagolóanyaga ne végezze hulladéklerakóban és valamennyi csomagolását körforgásban tartsa. Az új program része a Nestlé globális vállalásának, amelynek értelmében 2025-ig minden csomagolóanyagát újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá alakítja és csomagolásaiban egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását. A csomagolóanyagok fejlesztése mellett minden piacon prioritás az újrahasznosítási, visszagyűjtési infrastruktúra támogatása is, hiszen megfelelő visszagyűjtés, válogatás és újrahasznosítási kapacitások nélkül nem, vagy csak egészen kis mennyiségben oldható meg a csomagolóanyagok újrahasznosítása. A cégcsoporthoz tartozó Nespresso alumíniumkapszulákat 2012 óta gyűjtik vissza és dolgozzák fel Magyarországon. A Nestlé globális vállalásának részeként idén márciustól a NESCAFÉ Dolce Gusto kávékapszulák is visszagyűjthetőek lesznek és újrafeldolgozásra kerülnek. Ezzel párhuzamosan a Nestlé folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapszulák könnyebbek legyenek és gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak, de vizsgálják a megújuló forrásokból származó és nem műanyag alapú anyagok alkalmazásának lehetőségét is.


(mmonline.hu)

2021.03.08

OTP Bank Nyrt.: Negyedére esett vissza az OTP Bank Románia nyeresége

2020-ban 76 százalékkal, 92 millió lejről 22 millió lejre (1 lej = 75,03 forint) csökkent az OTP Bank Románia konszolidált adózás utáni nyeresége a kockázati költségek koronavírus-járvány alatti növekedése miatt – közölte pénteken a bank. Tavaly 80 százalékkal nőttek a bank céltartalékai, amelyek nagy részét a hitelkockázati tartalékok teszik ki. Fatér Gyula, az OTP Bank Románia vezérigazgatója elmondta, hogy 2020-ban mindenki terveit elsöpörte a világjárvány. Felmérték a kockázatokat, 70 millió lej értékben hoztak létre plusz céltartalékot, és emellett folytatták az Apollo növekedési stratégiájukat, amelynek célja, hogy 2024-re elérjék az 5 százalékos piaci részesedést. „Ez érzékelhető a helyi tevékenységünk fellendülésében, a hitelezési portfólió 13 százalékos emelkedésében, valamint a 3,74 százalékos piaci részesedés elérésében a hitelezési szegmensben. Ennek köszönhetően sikerült finanszíroznunk a helyi gazdaságot, támogattuk a törlesztések elhalasztását, és pénzügyi segítséget nyújtunk kisvállalkozásoknak és nagyvállalatoknak egyaránt.„ Közben új bankfiókokat nyitottunk, digitalizáltuk a szolgáltatásainkat, és 200 új alkalmazottal bővült a csapatunk – idézte a közlemény a vezérigazgatót.


(vg.hu)

2021.03.05

MVM Partner Zrt.: Zöld utat adott a MEKH az MVM értékesítéseinek

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) határozatban hagyta jóvá az MVM Partner Energiakereskedelmi Zrt. 2021-es értékesítési irányelveit. Az engedélyes által benyújtott értékesítési irányelvek alkalmasak a villamosenergia-piaci verseny erősítésére, elősegítik a hazai villamosenergia-kereskedők forráshoz jutását és a villamosenergia-piac fejlődését. A MEKH a villamosenergia-nagykereskedelem piacán 2011-ben elvégzett piacelemzés eredményeként az érintett piacon jelentős piaci erővel rendelkező engedélyesként azonosította az MVM Partner Zrt. jogelődjét. Az erről szóló határozatban kötelezettségként írta elő a portfólió meghatározott hányadának nyilvános aukción való értékesítését, mely a szervezett piacon történő értékesítéssel is kiváltható. A kötelezettség előírásának a célja, hogy elősegítse a hatékony verseny kialakulását, illetve fenntartását, támogassa a hazai villamosenergia-kereskedők forráshoz jutását, és ezáltal a hazai villamosenergia-piac fejlődését. Az értékesítési kötelezettség teljesítéséhez az MVM Partner Zrt. minden évben benyújtja a Hivatalhoz a tárgyévre vonatkozó értékesítési irányelveket, melyek alapja a Hivatal által kiadott módszertani útmutató. A módszertan alapján az értékesítési kötelezettséget elsősorban a szervezett villamosenergia-piacon vagy szabályozott piacon, standard termékek kereskedésével, minél gyakoribb szervezett piaci jelenlét mellett kell teljesíteni, preferálva a hosszabb távú fizikai szállítású határidős ügyleteket. A MEKH megállapította, hogy az MVM Partner Zrt. értékesítési irányelvei megfeleltek a Hivatal módszertani útmutatójában lefektetett elvárásoknak.


(vg.hu)

2021.03.05

Moholy Nagy Művészeti Egyetem Alalpitvány; Veszprém-Balaton 2023 Zrt.: Stratégiai partner lesz a két társaság

Stratégiai megállapodást kötött a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. az Európa Kulturális Fővárosa projekt minél sikeresebb megvalósítása érdekében. Az egyetem, mint a művészetek, a design és a kreativitás világszínvonalú oktatási és kutatási központja számos területen segíti a VEB 2023 Zrt. munkáját. Az együttműködés részeként a hallgatók, az oktatók és az EKF partnerek együtt dolgoznak a dizájn és innováció területén megvalósuló projektek sikeres megvalósításán. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. március 4-én aláírt együttműködése értelmében a MOME szabadon választható tárgyként hirdeti meg azt az EKF tematikájú kurzust, amelyen a hallgatók, az oktatók és az EKF partnerek együtt dolgoznak a projektek kidolgozásán és megvalósításán. A stratégiai megállapodás részeként a partnerek együttműködnek az EKF dizájn és innováció területén megvalósuló programjainak szervezésében, megosztják egymás nemzetközi partneri kapcsolatrendszerét és erősítik az együttműködés további lehetőségeit a Veszprém-Bakony-Balaton térségben megvalósuló kreatív-ipari régió megteremtése érdekében.


(vehir.hu)

2021.03.05

Garantiqa Hitelgarancia Zrt.: Egész évben elérhető lesz a Garantiqa Krízis Garanciaprogram

Egész évben elérhető marad a válság negatív hatásainak enyhítését célzó Garantiqa Krízis Garanciaprogram - tájékoztatta az MFB Csoporthoz tartozó Garantiqa Hitelgarancia Zrt. az MTI-t csütörtökön. Kiemelték: a beruházási hitelekhez kapcsolódó Krízis Investment Hitelgarancia futamideje 10-ről 15 évre emelkedik. Az Európai Bizottság határozatának nyomán a gazdaság segítése érdekében nyújtható állami támogatások idén június 30. helyett december 31-ig alkalmazhatók - idézték fel a közleményben. Tavaly a vállalati szektor forrásbevonási igénye meghaladta a programra eredetileg előirányzott 500 milliárd forintos keretösszeget - jelezte a Garantiqa. A kkv-k külső forrásbevonásához a Garantiqa kezességére 2021-ben mindvégig szükség lesz - tették hozzá az idei év első két hónapjának statisztikáira hivatkozva. A közleményben arra is kitértek, hogy a krízis garanciaprogram elindításával a Garantiqa a mikro-, kis- és középvállalkozások mellett a nagyvállalatok számára is elérhetővé tette a garanciaeszközt. Búza Éva vezérigazgató a közlemény szerint elmondta, hogy február végéig közel 21 ezer szerződéssel csaknem 870 milliárd forintot meghaladó volumenű hitelnek a gazdaságba áramlását tették lehetővé a Garantiqa Krízis Garanciaprogramon keresztül. A vezérigazgató felidézte: a napokban az állami háttérrel vállalható kezesség volumene 2200 milliárd forintról 2500 milliárd forintra emelkedett a kormányzat döntésének eredményeképpen.


(profitline.hu)

2021.03.05

DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.: Szép számokat közölt a Digi

Nőtt a DIGI telekommunikációs csoport bevétele 2020-ban, a növekedéshez leginkább fő piacai, Románia és Spanyolország járult hozzá - írja az MTI. A vállalat tavalyi 1,3 milliárd eurós konszolidált árbevétele 8,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A nem auditált éves pénzügyi eredményeik alapján 2020-ban a kiigazított EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 7,5 százalékkal 480 millió euróra nőtt az előző évhez képest. A tavalyi értékesítési mutatók megerősítették a cég piacvezető helyét, különösen Romániában, Spanyolországban és Magyarországon. Az ügyfeleknek nyújtott összes szolgáltatás (jövedelemtermelő egységek - RGU-k) száma 2019. december 31-hez képest 12 százalékkal, 18,1 millióra nőtt. Vezető helyének megőrzése érdekében a csoport tavaly 371 millió eurót fektetett hálózatfejlesztésre, főként Romániában, Spanyolországban és Magyarországon, megerősítve és bővítve 4G és 5G hálózatát, valamint a száloptikai hálózat további kiépítésére. Magyarországon a cég 2019-ben kezdte meg a kereskedelmi mobilszolgáltatását, a DIGIMobil az ország 70 százalékán rendelkezik kültéri lefedettséggel, közel 700 településen biztosít hálózati elérhetőséget. Kitértek arra, hogy a szolgáltató az Opensignal nemrégiben megjelent vásárlói elégedettségen alapuló riportjában a 4G elérhetőségi díjat kapott. Az Opensignal jelentése különböző területeken hasonlította össze a magyarországi mobilszolgáltatókat 2020 októbertől 90 napon át gyűjtött adatok alapján. A 4G elérhetőségi kategória azt az időtartamot mutatja, amíg a felhasználók csatlakoztak a 4G hálózathoz. A DIGIMobil 96,7 százalékot ért el, amivel megnyerte a kategóriát - közölték. A Digi Távközlési és Szolgáltató Kft. a Bukaresti Értéktőzsdén jegyzett DIGI Communication N.V. magyarországi leányvállalata. A csoport Magyarországon, Romániában, Spanyolországban és Olaszországban van jelen, a magyar piacon 1998 óta. A DIGI Kft. Magyarország egyik meghatározó távközlési szolgáltatója, jelentős szerepet tölt be másodikként a kábeltelevízió piacon 29 százalékos, a vezetékes internet szegmensben 24 százalékos piacrésszel, míg a vezetékes telefonszolgáltatásban 23 százalékot ért el az NMHH 2019 év végi adatai alapján.


(napi.hu)

2021.03.05

CodeCool Kft.: Tovább terjeszkedik a Codecool

Több mint 2,5 milliárd forintos tőkebefektetéshez jutott a Codecool, a közép-kelet-európai régió egyik vezető programozóiskolája és IT szakember közvetítő cége. Az IT szakemberek képzését megreformáló, 3-12 hónapos kurzusokat kínáló vállalat további terjeszkedésre és termékei fejlesztésére készül új partnere, az Integral Venture Partners, valamint korábbi befektetői, a Lead Ventures és a PortfoLion Capital Partners támogatásával. A programozóiskola még az év első felében újabb campust nyit a régióban. Az IVSZ, az ITM és a KIFÜ megbízásából készített felmérés szerint Magyarországon az elkövetkező két évben a munkáltatók 44.000 IT szakembert vehetnének fel, ha nem kellene számolniuk a szektort sújtó munkaerőhiánnyal. Az Európai Bizottság adatai alapján 2020-ban uniós szinten pedig már 825.000 fő hiányozhatott az infokummunikációs szektor munkaerőpiacáról. Az iparági szereplők több mint fele, 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kihívást jelent számára megfelelő képességekkel rendelkező IT szakembert találni. A techszektor szakemberhiánya veszélyeztetheti a vállalatok versenyképességét, és ezáltal a gazdaság fejlődését is. Az IVSZ adatai alapján a digitális gazdaság 2019-ben már a GDP 25%-át adta. A probléma megoldásának egyik kulcsa a hagyományos, egyetemi képzések mellett az alternatív képzések fejlesztése, támogatása lehet. Az új oktatási formák iránti igényben rejlő lehetőségeket a befektetők is felismerték már: a Dealroom elemzése szerint 2020-ban 94 százalékkal nőtt és ezzel elérte a 13 milliárd dollárt az ún. EdTech (oktatási technológia) szektorba áramló tőkebefektetések értéke. A 2014-ben, hazai üzletemberek által alapított Codecool befektetési tanácsadója, a Clairfield segítségével immár a harmadik sikeres tőkebevonási körét zárta az Integral Venture Partners-szel kötött, 2,5 milliárd forint értékű megállapodással. A Codecool eddig összesen bevont 12,5 millió eurója már azonos léptéket képvisel az európai programozásoktatási piac legismertebb szereplőibe – Ironhack 22 millió euró, Le Wagon 17 millió euró – történt befektetésekkel. A programozóiskolának jelenleg Magyarországon kívül Romániában és Lengyelországban is vannak campusai, és már több mint 1000 végzett diákja dolgozik a technológiai szektorban Európa-szerte. “A befektetés segítségével tovább tudjuk folytatni régiós terjeszkedésünket, jelenleg az osztrák, szerb és bolgár piacon való megjelenést vizsgáljuk, 2025-re pedig már tíznél is több Codecool-campus működtetése a cél” – mondta el Boda József, a Codecool ügyvezetője. “A terjeszkedés ugyanakkor nem csupán az iskoláink számának bővítéséről szól. Nagy hangsúlyt fektetünk vállalati átképzési programok kialakítására is, mivel azt tapasztaljuk, hogy a cégvezetők egyre nyitottabbak meglévő munkatársaik át- és továbbképzésére, a piacról ugyanis sokszor időigényes és költséges is a megfelelő készségekkel rendelkező munkaerőt megtalálni.”


(mmonline.hu)

2021.03.05

Vodafone Magyarország zrt.: Budapest nagy részén már elérhető a Vodafone 5G hálózata

A hazai szolgáltatók közül elsőként, Budapest lakott területének nagy részén elérhetővé vált a kültéri 5G hálózat a Vodafone ügyfelei számára: Budapesten és környékén több mint 200 bázisállomáson kapcsolták fel az 5G-t. A Vodafone emellett bejelentette, hogy a tervek szerint az első negyedév végéig országosan közel 300 bázisállomáson fogják felkapcsolni az 5G-t, ezzel további nagyvárosokban és kisebb településeken is elérhetővé téve az újgenerációs mobilhálózatot. A vidéki nagyvárosok után Budapesten bővíti 5G lefedettségét a Vodafone Magyarország: az elmúlt hónapok fejlesztéseinek köszönhetően immár a főváros nagy részén elérhető a Vodafone kültéri 5G hálózata az ügyfelek számára. A Vodafone nevéhez fűződik az 5G hazai bevezetése: 2019 májusában először Zalaegerszegen, a Zala ZONE Járműipari Tesztpálya ünnepélyes megnyitója alkalmából a tesztpályán, majd Budapesten a Vodafone Székház tetején indította el saját frekvenciáján Magyarország első állandó, hálózatába kapcsolt 5G bázisállomásait. 2019 őszén érkezett el a Vodafone 5G fejlesztéseinek következő mérföldköve, amikor is a szolgáltató elindította az ország első, mindenki számára elérhető kültéri kereskedelmi 5G hálózatát – ezzel széleskörben elérhetővé téve az 5G nyújtotta előnyöket. A fejlesztések 2020-ban, a pandémia ellenére sem álltak le, a szolgáltató több vidéki nagyvárosban indította el 5G szolgáltatását, így Siófokon, Székesfehérváron, valamint Miskolcon. A vidéki fejlesztések a következő hónapokban is folytatódnak: a tervek szerint a Vodafone az első negyedév végéig országosan közel 300 bázisállomáson fogja felkapcsolni az 5G-t, ezzel további nagyvárosokban és kisebb településeken is elérhetővé téve az újgenerációs mobilhálózatot.


(markamonitor.hu)

2021.03.05

TV2 Kft.: 1,2 millió forintos bírság a TV2-re burkolt reklám miatt

A TV2 szolgáltatójára 1,2 millió forintos bírságot rótt ki egy divatüzlet burkolt reklámozása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén. A TV2 szolgáltatójára burkolt reklámozás miatt 1,2 millió forintos bírságot szabott ki a grémium, amiért a Mokka egy októberi adásában a műsort támogató divatüzlet termékeiről olyan részletes információt közölt, hogy ezzel vásárlásra sarkallta a nézőket. Ilyet a törvény csak reklámblokkban engedélyez. A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügy összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.


(profitline.hu)