ajax placeholder
Hu | En

Kérjük várjon.


Hírek

2018.08.17 10:17

ROSSMANN Magyarország Kft.; KORE; P & G Hungary Kkt.: Segítség a legkisebbeknek

Véget ért a Pampers és a Rossmann közös jótékonysági programja, amelynek során összesen 3,6 millió forint gyűlt össze, amelyet a Pampers a Koraszülöttekért Országos Egyesületnek adományoz, a Rossmann pedig ugyanebben az értékben saját márkás termékekkel támogatja az Egyesületet. Az adománygyűjtő akció annak az országos kampánynak a részeként zajlott, amelynek során a Pampers elindította az ország kórházainak koraszülött osztályait (PIC) támogató programját. A program keretében a PIC osztályokat különleges, kifejezetten koraszülött kisbabák számára tervezett pelenkáival lát el térítésmentesen. Elsőként a Semmelweis Egyetem II. sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika Perinatális Intenzív Centruma kapta meg az első adag koraszülött pelenkát. A jelenleg is futó adományozási program célja, hogy év végéig az ország összes koraszülött osztállyal rendelkező kórháza megkapja legalább az első negyedéves pelenkamennyiséget, amelyet aztán minimum egy évig biztosítanak a kórházak részére. A Pampers és a Rossmann közös kampányának célkitűzése az volt, hogy a Koraszülöttekért Országos Egyesület közreműködésével még több koraszülött kisbaba, szüleik és gondozóik támogatásához járuljanak hozzá. A boltokban futó program mellett a Pampers közösségi játékot hirdetett a hivatalos Facebook oldalán is. A felhívásban kisbabák fotóit várták#legkisebbbabák hashtaggel ellátva, és a 3 hónapig tartó kampány során közel két és félezer fotó érkezett, amely a Pampers-től így további 500.000 forint támogatást jelent a KORE számára. "Azért esett a választás a KORE-ra, mert ők az ország egyik legjelentősebb koraszülött kisbabákat és szüleiket segítő nonprofit szervezete. Fő célkitűzésük a koraszülésben érintett családok megsegítése, a korai fejlesztés fontosságának hangsúlyozása és nem utolsósorban a kórházi koraszülött osztályok támogatása." – mondta Balogh-Simon Zsófia, a P&G babaápolási kategóriájának menedzsere. "A Pampers fő célja a babák egészséges fejlődésének maximális támogatása. Bízunk benne, hogy ezzel az összesen több mint 4 millió forinttal mi is hozzájárulhatunk a kiemelt törődést és ápolást igénylő legkisebb babák gondozásához."


(elelmiszer.hu)

2018.08.17 10:14

HELL ENERGY Magyarország Kft.: Ezt a magyar márkát szeretjük a legjobban

A Nielsen Piackutató felmérte 2018 első öt hónapjában a teljes magyar kiskereskedelmi hálózatot, és az derült ki, hogy darabszám és mennyiség alapján a XIXO jeges teájából fogyott a legtöbb. De az 5. születésnapját ünneplő magyar brand nemcsak a fogyasztók körében népszerű, hiszen a márka többszörös Magyar Brands- és Superbrands-díjas. A termék megálmodója és gyártója, a HELL ENERGY Magyarország azzal érte el vezető pozícióját, hogy elkötelezett a kiváló minőség iránt és a portfólióját folyamatosan bővíti. A vásárlók szerint az egyik fontos tényező a minőség mellett az elérhető ár és az, hogy odafigyelnek a fogyasztók igényeire. Nemcsak a felnőttek körében népszerűek a XIXO jeges teái és szénsavas italai, hanem a gyerekek körében is. Tavaly szeptembertől ugyanis az iskolai büfékben is kaphatók a termékek, mivel energia- és cukortartalmuk a megengedett határértéken belül van. A XIXO hitvallása garancia az ízélményre: a hazai termékei válogatott alapanyagok felhasználásával, allergén és GMO mentesen készülnek a HELL ENERGY szikszói üzemében. A jeges teákat természetes teakivonattal, valódi gyümölcstartalommal és antioxidánssal gazdagítják , és ugyancsak fontos érv a termékek mellett, hogy nem tartalmaznak tartósítószert és mesterséges színezékeket. "Az egyelten olyan italgyártó cég vagyunk, amelyik egyértelmű felvilágosítást adott arról, hogy mi a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal ajánlása, illetve, hogy mi a NETA törvény az üdítőitalok iskolabüfékben való forgalmazásával kapcsolatban. Az iskolai büfék tulajdonosai díjazták, hogy cégünk egyedüliként tett nyilatkozatot arról, hogy ezek a termékek törvényileg is árusíthatók az iskolabüfékben és az iskolai italautomatákban. Az oktatási intézményekben külön örültek annak, hogy magyar gyártású termékeket forgalmazhatnak és nagyra értékelték, hogy a médiakampányokból jól ismert termékeket sorakoztathatnak fel polcaikon" - mondta Jenei Tamás, a HELL ENERGY Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója. A XIXO szívügye a tehetséges magyar sportolók támogatása is.


(panoramanet.hu)

2018.08.17 10:11

ISD DUNAFERR Zrt.; ISD PORTOLAN Kft.: A Dunaferrnek is fel kellett készülnie az extrém időjárásra

Évek óta a mostani az egyik legalacsonyabb dunai vízállás. Mindez komolyan befolyásolja a folyón történő szállítmányozást, de a Dunaferr felkészült erre is. Az alacsony dunai vízállás kapcsán az ISD Dunaferr Zrt. logisztikai társasága, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatója, Capt. Vaso Janicic adott interjút a duol.hu-nak. "Bizonyos Duna-szakaszokon ilyen alacsony víz­állást még sohasem mértek. Ennek ellenére még a mostani rendkívül nehéz helyzetben is (amely akár vis maiornak is nevezhető) elsősorban vízi úton igyekszünk az árut elszállítani. Olyan alternatív megoldásokhoz folyamodunk, mint például könnyítjük az uszályokat, vagyis rakományuk egy részét könnyebb egységekbe rakodjuk át, majd – ­miután a kritikus pontokon sikerült így áthaladni – visszarakodjuk az eredeti uszályba, amely aztán már folytatni tudja útját a célállomás felé" – árulta el a logisztikai igazgató. Azt is mondta, olyan a vízállás, hogy a különböző folyami egységek már semmiképpen sem tudnak haladni, ezért meg kell állítani őket, ilyenkor az árut az út közben található tárolóuszályokba, vagy raktárakba helyezik el. Hozzátette, hogy Ausztria és Németország területén több ilyen raktár is a rendelkezésükre áll, ahol az árut egy bizonyos ideig ingyen tudják tárolni. A rendkívül száraz időjárásról elmondta, mivel az alapanyag javarészt ukrán és román kikötőkből a Dunán érkezik Magyarországra, a mostani alacsony vízállás nagyban befolyásolja a Dunaferr szokásos logisztikai tevékenységét. Capt. Vaso Janicic az interjúban elmondta, ha új utakon kell megoldani a cég logisztikáját, akkor speciális vagonokat és kamionokat kell használniuk, ezek a megoldások ilyenkor a szállítási díj növekedésével járnak, másfelől viszont a Dunaferr így biztonságosan tudja folytatni a termelést, a készárut pedig időben el tudják juttatni a vevőkhöz.


(vg.hu)

2018.08.17 10:08

BALATON BÚTOR Kft.; TE: Ez a cég bútorozza be a Testnevelési Egyetemet

Az intézmény a kormánytól 40 milliárd forintot kapott fejlesztésre, ebből költenek most el 207,5 milliót a Balaton Bútor Kft.-nél. Az uniós közbeszerzési értesítőben publikált dokumentum szerint a Testnevelési Egyetem gyorsított eljárásban zavarta le a tendert, amelyen új campusára egyebek mellett 369 íróasztalt, 569 tantermi asztalt, 318 görgős és 2632 rakásolható széket, valamint 432 szekrényt vásároltak. A gyorsított eljárást azért kérte az intézmény, mert meglepetésként érte, hogy a tanévet szeptember 3-án meg kell nyitni, az oktatás megkezdéséhez pedig szükség lesz a bútorokra is. Az eljárásra – írja a K-Monitor, amely kiszúrta a hirdetményt – tizenkét ajánlat érkezett, amelyből négy volt érvényes. Közülük a Balaton Bútor Kft. lett a nyertes.


(hvg.hu)

2018.08.17 10:06

GLÁZER-TRANSZ Kft.: Új határátkelők lesznek a magyar–osztrák határon

A győri Glázer-Transz Kft. építi meg a Rajka és az ausztriai Németjárfalu közötti összekötő utat, amely a nyilvános közbeszerzési adatok szerint nettó 649 millió forintból valósul meg – írta a magyarepitok.hu. Az osztrák–magyar–szlovák hármas határ közelében fekvő települések közt jelenleg csak földút van. Az új út az M15-ös autópálya tervezett új rajkai csomópontjától indul. Előbb 0,2 kilométeren új nyomvonalon halad, majd 1,6 kilométeren a jelenlegi földutat váltja az új út. A térségben ezen a projekten kívül további magyar–osztrák útépítések következnek az új határátkelők létesítése érdekében. Összesen közel húsz kilométernyi út épül vagy újul meg mintegy ötmilliárd forintból.


(panoramanet.hu)

2018.08.17 10:02

Takarék Jelzálogbank Nyrt.; Magyar Kártya Zrt.; Takarék Kereskedelmi Bank Zrt.: Milliárdos nyereségről számolt be a társaság

A Takarék Jelzálogbank Nyrt. 2018 első fél évében 4,144 milliárd forint konszolidált adózott nyereséget ért el a tavalyi első fél évi 158 millió forintos nyereség és a második félévi 8,347 milliárd forintos veszteség után - írja az MTI a hitelintézet Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján augusztus 16-án közzétett jelentésére hivatkozva. A nemzetközi számviteli szabályok (IFRS) szerint készült konszolidált jelentés szerint a jelzálogbank 2017 decemberében értékesítette a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt.-n kívüli részesedéseit, így a 2018 első féléves konszolidált mérleg már csak a két bank és a Magyar Kártya Zrt. mérleg- és eredménytételeit tartalmazza. Az értékesített társaságok eredménye a megszűnő tevékenységek között jelenik meg a 2017-es adatokban. Tavaly az első fél évben a folytatódó tevékenységek adózott eredménye 330 millió forint, a megszűnt tevékenység eredménye pedig mínusz 172 millió forint volt, míg a második fél évben a folytatódó tevékenységek után 11,541 milliárd forint veszteséget, a megszűnt tevékenységek után pedig 3,194 milliárd forint nyereséget könyvelt el a csoport. A jelzálogbank MTI-hez augusztus 16-án eljuttatott közleménye szerint már érződnek a Takarék Csoport tavaly nyáron elfogadott, 2021-ig szóló stratégiájának pozitív hatásai. A működési kiadások tudatos csökkentése is hozzájárult az első félévi pozitív eredményhez, továbbá az is pozitívan hatott, hogy a Takarék Jelzálogbank - a Takarék Csoport ötéves stratégiáját követve - értékesítette a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt.-n kívüli részesedéseit - írták. Vida József, a Takarék Jelzálogbank elnöke a közleményben felhívta a figyelmet, hogy a jelzálog-hitelintézet 2018 áprilisától nem vesz részt közvetlen lakossági jelzáloghitelezésben, kizárólag a jelzáloglevél-kibocsátásra és a jelzáloghitel-állományok refinanszírozására összpontosít. Ennek köszönhetően a konszolidált refinanszírozott állomány a 2017 végi 76,6 milliárd forintról 2018 első fél évének végére több mint 14 százalékkal, 87,6 milliárd forintra nőtt, a külső banki partnerek refinanszírozott ügyleteinek száma pedig meghaladta a 20 ezret. A mintegy 1000 milliárd forint értékű jelzáloglevél-piacon minden ötödik magyarországi jelzáloglevelet a Takarék Jelzálogbank bocsátja ki, valamint tucatnyi hazai bank Jelzáloghitel-finanszírozás Megfelelési Mutató (JMM) teljesítéséhez szükséges jelzáloghitel-állományát refinanszírozza. A teljes refinanszírozott állomány több mint 10 bank között oszlik meg, ami azt jelenti, hogy a törvényi előírás által érintett hitelintézetek csaknem fele veszi igénybe a Takarék Jelzálogbank szolgáltatását. A hitelintézet közleményében kiemelte, hogy elsőként a Takarék Jelzálogbank szervezett március elején olyan aukciót, amelyen a felajánlott értékpapírok minden tekintetben megfeleltek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2018 februárjában elindult jelzáloglevél-vásárlási programja feltételeinek. A Takarék Kereskedelmi Bank a magyar számviteli sztenderdek alapján 1,8 milliárd forint adózás után eredménnyel zárta az első fél évet, és 182,8 százalékkal több lakáscélú jelzáloghitelt helyezett ki, mint az előző év azonos időszakában. A lakáscélú hitelezésben az állományi piaci része 3,8 százalékról 4,2 százalékra emelkedett egy év alatt. Ez alapvetően a nagyon kedvező piaci környezetnek (az alacsony kamatnak, a nagyobb lakásvásárlási kedvnek, az építőipar fellendülésének és a tovább javuló családi otthonteremtési kedvezményeknek) köszönhető. A vállalati folyósításon belül kiemelkedő maradt a kötött felhasználású hitelek kihelyezése (22 milliárd forint 2018 első félévében), amelyek az előző év azonos időszakához viszonyítva 81,2 százalékkal nőttek. A Takarék Jelzálogbank részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek.


(napi.hu)

2018.08.17 10:00

Desedai Pékség Kft.: Gyúrtak, dagasztottak, sütöttek az ovisok

Hagyomány már, hogy augusztus 20–a előtt a toponári ovisok megnézik, hogyan készül a kenyér. – Két éve rendszeresen jövünk ide, mindenki elkészíti a saját kis cipóját, perecét, kiflijét. Kapunk olyan kovászt, amit megkelesztünk és az óvoda kemencéjében megsütjük belőle a kenyeret – mondta el Bekesné Porczió Margit, a Festetics Karolina Központi Óvoda vezetője. – Szinte minden nap látjuk az ovisokat, szüleik, nagyszüleik rendszeres vásárlóink. Ezúttal viszont nem a kiszolgáló részbe jöttek, hanem az üzembe dolgozni – mondta el Tóth Tamás. A Deseda Pékség Kft. ügyvezetője hozzátette: dupla annyi kenyér fogy augusztus 20-a körül, a legtöbben a hagyományos, tradicionális kovásszal készült kenyereket keresik a vásárlók. Megjegyezte: náluk több száz kenyér készül az ünnepkor, az államalapítás mellett a húsvéti időszakban fogy belőle a legtöbb.


(sonline.hu)

2018.08.17 09:46

MANTA SWIM Kft.: Szép csendben világsiker lett a magyar sportmárka

A nagy presztízsű New York-i Graphis dizájnmagazin egy kis magyar fürdőruhagyártó kkv legújabb kollekcióját is díjazta. A Manta 6 éve szállt versenybe a legnagyobb nemzetközi sportszermultikkal, ma már csúcsminőségű FINA-engedélyes sportruháik is vannak, amelyekben már a világversenyek sztárjai is döntögethetik a csúcsokat. "Amint az új társasági törvény engedte, a rendszerváltás utáni Magyarország egyik első magáncége, azon belül a legelső magánimportőrök voltunk. Eleinte főként távol-keleti országokból hoztunk farmert és sportruházatot, majd ahogy egyre többen zárkóztak fel a műfajban, 2-3 éven belül beláttuk, hogy szakosodnunk kell, különben elsüllyedünk." – meséli Andrusch János, a Mantaswim ügyvezető társtulajdonosa, hogyan is érkeztek meg az első importsportmárkák Magyarországra. Az építészből lett vállalkozó már a rendszerváltás előtt, az egykori válogatott kapus, Andrusch József révén belekóstolt a sportbizniszbe. "A bátyám a nyolcvanas évek közepén nyitott egy kis sportboltot Kispesten, de a foci mellett alig maradt rá ideje, így engem kért meg, hogy segítsek. Hamar kiderült, hogy ez viszonylag jól megy, és tetszik nekem." 1991-ben János már a legnagyobb múltú, angol úszómárkával, a Speedóval tárgyalt, és a céget nem csak arról győzte meg, hogy ő lesz az úszómárka legalkalmasabb kizárólagos hazai forgalmazója, Európában egyedüliként a gyártási és licencjogokat is kiharcolta. A Manta végül 2011-ben, a Speedóval való szakításból született. "Nagy megrökönyödést váltott ki, miután nem fogadtam el az anyacég feltételeit, és már nem írtam alá a szerződést" – mondja János, aki hozzáteszi, az így keletkezett űrt próbálták az elmúlt években a Mantával minél eredményesebben kihasználni a szabadpiaci versenyben. Ráadásul a nagy múltú sportóriásnál szerzett tudással és tapasztalatokkal felvértezett friss kkv azért is a lehető legjobb tempóval indult, mert a Nike abban az évben állt le az úszótermékek gyártásával. Mivel látták, hogy alapvető lakossági igény lenne rá, az Arénához és a Speedóhoz hasonló nagy, drága, piacvezető márkák mellett létrehoztak egy 20-40 százalékkal alacsonyabb árfekvésű, de magas minőséget célzó magyar úszómárkát. "Egy induló sportmárka beindítása távolról sem két-három hónapos történet. Hat év telt el azóta, hogy 3 millió forintos törzstőkével és 50 milliós bankhitellel belevágtunk" – árulja el a cégvezető, aki mindössze tízfős csapatával a csendes és szerény stílus ellenére, igyekezett látványos eredményeket elérni. "Folyamatosan járjuk a versenyeket, és kutatjuk fel a feltörekvő designer tervezőtehetségeket, az egyik nagy álmunk pedig az, hogy pár éven belül a magyar sportolók csúcs Manta dresszben nyerjék az érmeket" – avat be a tervekbe. Jelenleg évente nagyjából 50 ezer Manta terméket adnak el a strandbikinitől kezdve a versenydresszen át az úszósapkáig, amit már életképes mennyiségnek tartanak a cég tulajdonosai, de szerintük ez még nem az igazi. A jövő évtől viszont már szeretnénk komolyabb eredményeket, 1-2 milliónál nagyobb nyereséget látni. Ettől függetlenül, mint mondják, az elmúlt évek hoztak a Mantának kisebb-nagyobb ünnepeket. Ilyen volt a design szakmában nagy presztízsű New York-i Graphis magazin díja, amelyet most júliusban nyert el a Manta 2018-as Cartoon fürdőruha-kollekciója. "Ezt elég nagy elismerésnek érezzük, mert olyan márkák mellett kaptuk meg, mint az Audi, a Budweiser vagy a Jacobs. Ahogyan azt is, mikor már az első kollekciónkkal, magyar márkaként egyedülállóként bekerültünk a Hervis áruházakba, továbbá 2013 februárjában részt vehettünk Münchenben Európa legnagyobb sportvásárán.Hatalmas volt az érdeklődés, szeretettel fogadták a márkát, utána rengeteg megkeresést kaptunk, egyebek között az Amazontól. Azóta az Amazonon keresztül a világ számos országából lehet Manta fürdőruhákat és kiegészítőket rendelni" – teszi hozzá Horváth Violetta, a cég társtulajdonosa. A kis magyar kkv számára különösen nagy kihívást jelentett a felkészülés a 2017-es vizes világbajnokságra, melynek apropóján szponzorálták a magyar szinkronúszó-válogatottat, és piacra dobták speciális Budapest-kollekciójukat. 2017 abból a szempontból is nagy év volt a négy-öt méteresre is megnövő tengeri rájáról elnevezett cég életében, hogy sportdresszeik hivatalosan is csúcskategóriás minősítést szereztek. Miután Violetta fölvette a kapcsolatot a Nemzetközi Úszószövetséggel, kaptak egy 120 oldalas szabályzatot, amely inkább tartalmazott irányelveket, mint konkrétumokat. Violetta és János szerint a sok vesződés ellenére megéri belevágni a drága barkochbába, mert a legnagyobb versenyeken kizárólag FINA-engedéllyel bíró ruhákban lehet a medence közelébe merészkedni. Míg a Speedo és az Aréna ellátja felszereléssel a csúcsversenyzőket, addig a Manta a junior és a senior korú, illetve a klubszinten versenyző úszók tömegét célozza meg.


(hvg.hu)

2018.08.17 09:43

OTP Bank Nyrt.: Csányi Sándor szingapúri alapja 90 ezer darab OTP-részvényt vett

Csányi Sándorral, az OTP Bank Nyrt. elnök-vezérigazgatójával szoros kapcsolatban álló szingapúri Sertorius Global Opportunities Fund PTE. Ltd augusztus 15-én 90 ezer OTP-részvényt vásárolt 890,19 millió forint értékben – közölte az OTP a tőzsde honlapján augusztus 16-án. Az ügylet értéke 890,19 millió forint, a részvényenkénti átlagár 9891 forint volt.


(vg.hu)

2018.08.17 09:40

TESCO-GLOBAL Zrt.: Megújult Tesco Celldömölkön

A felújított celldömölki Tesco a mai naptól kezdve még több friss, helyi termékkel, és még kényelmesebb, barátságosabb bolti környezettel áll a vásárlók rendelkezésére. A csaknem egyhónapos átalakítási munkálatok során, a minőség-érték-kényelem hármasát szem előtt tartva, az áruház kínálatába a korábbinál több friss, helyi élelmiszer került. Az áruházban a belső tér is teljes átalakításon esett át és új dizájnt is kapott. Az áruházat Ágh Péter, vas megyei országgyűlési képviselő, Fehér László, Celldömölk polgármestere és Pártos Zsolt, a Tesco ügyvezető igazgatója adta át a vásárlóknak. A Tesco a vásárlói élmény fokozása mellett a celldömölki alkalmazottaira is külön, kiemelt figyelmet fordított: az átalakítás és az emiatt szükségszerűvé vált átmeneti zárva tartás alatt senki sem esett ki a munkából, ez idő alatt másik Tesco üzletekben kaptak munkalehetőséget. A celldömölki dolgozók mindeközben a vállalat által biztosított, ingyenes továbbképzéseken is részt vehettek, hogy csiszolhassák szakmai és személyes kompetenciáikat. Az újranyitással egy időben a létszám is bővült. Mostantól 8 új dolgozóval erősíti a Tesco a celldömölki csapatot. Mint közleményükben írják: "A Tesco számára kiemelten fontosak a helyi közösségek, ahol vásárlói és munkatársai élnek. Ennek jegyében az üzletlánca celldömölki üzlet újranyitása alkalmából az összes, augusztus 16-án és 17-én regisztrált, 4000 Ft fölötti vásárlás 10%-át (de minimum 800.000 Ft-ot) a helyi Népjóléti Szolgálatnak adományozza."


(elelmiszer.hu)

Következő 5