ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

2025.02.18

GRÁNIT Bank Nyrt.: Díjeső a cégnél

A Gránit Banké volt a csütörtök este: egymás után nyolc rangos díjat kapott az innovatív digitális megoldásairól ismert pénzintézet. A 2024 végén lezajlott, példátlanul sikeres részvénybevezetést elismerve a Budapesti Értéktőzsde „Az év legnagyobb új részvénybevezetése” díjat adta át Hegedüs Évának, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatójának a BÉT Legek gálán. A Gránit Bank részvényeit 2024. végén vezették be a Budapesti Értéktőzsdére és az elmúlt 25 év legnagyobb nyilvános részvénykibocsátása lett Magyarországon az IPO-k keretében megvalósított tőkeemelések nominális értéke alapján. 2016 óta a Gránit Bank volt az egyetlen bank a régióban, amely friss tőkét tudott bevonni a pénzpiacokról. Egyedülálló módon a részvényeket a bank mobilalkalmazásában is lehetett jegyezni, amely rendkívüli sikert aratott. A folytatásban kategóriagyőzelmet és hat rangos elismerést vehetett át Gránit Bank a hazai kereskedelmi bankok egyik legrangosabb szakmai seregszemléjén, a Mastercard Év Bankja 2024 versenyen. A Gránit Bank a „Beyond banking” szegmens fődíja mellett két első helyezést ért el: az „Év kiberbiztonsági edukációs kampánya” és az „Év marketingkommunikációs kampánya” kategóriákban. Ezeken felül az „Év prémiumbanki ajánlata” kategóriában ezüstérmes, az „Év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása”, az „Év fintech együttműködése” és az „Év CSR kezdeményezése” kategóriákban bronzérmes lett a pénzintézet. Hegedüs Éva, a Bank elnök-vezérigazgatója a díjátadó gálán elmonda: a Gránit Banknál továbbra is azon dolgozunk, hogy korszakalkotó innovációinkkal ne csak a bankolási élményt tegyük egyszerűvé és biztonságossá, hanem az emberek pénzügyi tudatosságát is fejlesszük. A tavaly év végén elkezdődött nemzetközi terjeszkedés és a tőzsdei bevezetés erős alapot biztosítanak mind a további innovációknak, mind a részvényesi érték növekedésének. A Gránit Bank célja, hogy a digitális bankolás terén globálisan is megkerülhetetlen szereplővé váljon.


(portfolio.hu)

2025.02.18

GTKB Kft.: Forgalomba áll az új magyar elektromos busz

A midibusz stílusosan a “szülővárosában”, Baján áll először forgalomba. Az elektromos midibusz a háromhetes tesztüzem során 2025. február 15. és március 6. között a legtöbb helyi busz útvonalon szolgálatot teljesít majd. Az utasok – a többi bajai helyi járathoz hasonlóan – díjmentesen próbálhatják ki a járművet a MÁV-csoport honlapján elérhető menetrend szerint. A nyolc méter hosszú, 16 ülőhellyel rendelkező, alacsonypadlós elektromos midibuszt tavaly nyáron mutatta be a GTKB (Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft.), novemberben pedig megkapta a típusengedélyt is. A prototípus egyetlen példányban létezik, a GTKB Kft. felelt a jármű “szíve”, vagyis az elektromos hajtás kifejlesztéséért, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon zajlottak. A 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OpCharge) egyaránt tölthető. A busz egyetlen feltöltéssel mintegy 270 kilométer megtételére képes, töltése a GTKB Kft. bajai telephelyén történik majd a tesztüzem alatt. „Régóta várunk erre a pillanatra, a tervezőasztal rajzai valósággá váltak, a GANZ-SOR EBN8 immáron utasokat szállít. A közepes méretkategóriában is jelentős igény mutatkozik a tisztán elektromos hajtású városi járművekre. A midibusz hatékony alternatívát nyújt az utasok szállítására a megváltozott közlekedési szokások figyelembevétele mellett. Az általános utasszállítási feladatok mellett ez az elektromos busz egyéb forgalmi feladatokra is kiválóan alkalmas” - mondta el Pencz Rudolf, a GTKB Kft. ügyvezető igazgatója.


(turizmusonline.hu)

2025.02.18

AUCHAN MAGYARORSZÁG Kft..: Milliárdos segítség a cégtől

Az Auchan Magyarország összesen 1 milliárd 10 millió forint értékben nyújtott különböző jellegű támogatást a magyar társadalom egyes csoportjainak 2024-ben. Ezek döntő része mentett élelmiszer adományból származott, de jelentős volt a karitatív és edukációs programok támogatása is. A tanszergyűjtés és a Magyar Vöröskereszttel közös év végi élelmiszergyűjtés már hagyománynak számít, hiszen ezeket több éve rendezi meg az áruházlánc, amely egy munkanapot önkéntességre is felajánl munkatársainak. Tavaly kiemelt hangsúlyt kapott az Auchan Magyarország társadalmi felelősségvállalásában az élelmiszermentés, ami nemcsak üzleti folyamataikat hatotta át, hanem a támogatásaiknak és szemléletformáló kampányaiknak is fő vonulata volt. 2024-ben közel 1000 tonna mentett élelmiszert adományoztak a 24 áruházuk környezetében élő rászorulóknak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Magyar Vöröskereszt rendszerén keresztül összesen több mint 620 millió forint értékben. Ez több mint 1 millió adag ételnek felel meg. Az emberi fogyasztásra már nem alkalmas termékeikből pedig 555 tonnát adtak át állatparkok és -menhelyek részére, amelynek értéke közel 307 millió forint volt. Tavaly már az Auchan áruházak fele állati fogyasztásra alkalmas adományt befogadó partnerrel is együttműködött.


(mmonline.hu)

2025.02.18

4iG Űr és Védelmi Zrt.: Űripari együttműködésről állapodott meg a 4iG és egy amerikai cég

A 4iG Űr és Védelmi Zrt. (4iG S&D) nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írt alá a houstoni székhelyű Axiom Space, Inc. vállalattal, amelynek célja a közös űripari együttműködési lehetőségek feltárása és fejlesztése, amely kiterjed a föld körüli adatközpont-szolgáltatásokat (ODC) területére – közölte a 4iG hétfőn az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a felek közös munkacsoportot hoznak létre, melynek feladata a fejlesztési területek vizsgálata lesz a vállalatok közötti szinergiák mentén. A houstoni székhelyű űrinfrastruktúra-fejlesztő Axiom Space vezető szerepet tölt be a kereskedelmi célú űrrepülés és az űrinfrastruktúra-fejlesztés területén. A társaság a világ első kereskedelmi célú űrállomását építi. Az amerikai űripari vállalat mikrogravitációs kutatásokhoz biztosít megoldásokat, különös tekintettel az űrbéli adathálózatokra, adattárolásra és feldolgozásra. A magyar űrhajós program, a HUNOR szintén az Axiom Space partnere. A 4iG S&D a 4iG Csoport űripari és védelmi ipari érdekeltségeit összefogó önálló holdingvállalat, melynek célja a globális piacra lépés többek között a műholdfejlesztés, -gyártás, – üzemeltetés, műholdas szolgáltatás, a dróngyártás, a drónvédelem, valamint a védelmi ipari, digitalizációs szolgáltatások területén. A 4iG S&D HUSAT Programjának – Közép-Kelet Európa első magánkezdeményezésben megvalósuló műholdprogramja – célkitűzése egy geostacionárius és összesen nyolc, alacsony föld körüli pályán keringő földmegfigyelési műholdból álló konstellációt pályára állítása 2032-ig – írták. A kormányközeli 4iG Csoport rekordárbevétellel zárta 2024 első kilenc hónapját. Az IFRS szerinti nettó konszolidált árbevétel 20,54 százalékkal 507,8 milliárd forintra emelkedett, az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 15,11 százalékkal 169,8 milliárd forintra nőtt. A 4iG a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriás kibocsátója, részvényei pénteken 1430 forinton zártak, árfolyama az utóbbi egy évben 720 és 1460 forint között változott.


(hvg.hu)

2025.02.18

MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.: Gyakrabban ürítik az idei évtől a szelektív kukákat

Gyakrabban üríti a szelektív csomagolási kukákat a MOHU 2025-től minden olyan, ötezer főnél nagyobb lélekszámú településen, ahol eddig havonta egyszer ürítették a szelektív kukákat. Az új rendszer mintegy 1,5 millió magyar lakost érint – olvasható a cég közleményében. A MOHU az idei évtől kéthetente házhoz menően gyűjti a szelektív hulladékot minden olyan, 5000 főnél népesebb magyarországi településen, ahol mostanáig havi egy alkalommal ürítették a szelektív csomagolási hulladékot tartalmazó kukákat. Az új rendszer célja, hogy növelje a hulladékgyűjtés hatékonyságát, ezzel is pozitív hatást gyakorolva a fenntarthatóságra. Az 5000 fő alatti településeken továbbra is a megszokott gyakoriság szerint zajlik a hulladék begyűjtése. A statisztikai adatok alapján a városokban keletkezik a hazai szelektíven gyűjtött csomagolási (papír, műanyag és fém) hulladék közel 75 százaléka, a községek, falvak és aprófalvak a fennmaradó 25 százalékot adják. A gyakoribb elszállítások kiemelten a nagyobb, 5000 főt meghaladó lélekszámú településeket érintik, összesen 96 várost, és mintegy 1,5 millió lakost. A járatsűrítés során a MOHU új kukákat is biztosít, az érintett településekből 15-nek már kiosztotta ezeket. A változtatás következtében akár több ezer tonnával is csökkenhet az évente begyűjtött vegyes hulladékban megjelenő hasznosítható hulladékok mennyisége az érintett településeken, ami jelentős előrelépést jelentene a fenntartható hulladékgazdálkodásban, illetve hozzájárulhat az újrahasznosítási célszámok elérésében is – áll a MOHU közleményében. A vállalat tervei között szerepel mindemellett a kerti zöldhulladék begyűjtésének a sűrítése is. A MOHU és a MOL-csoport vállalta, hogy a következő években több száz milliárd forint értékben ruház be a hazai hulladékgazdálkodás fejlesztése érdekében, ezzel is támogatva az Európai Unió által előírt 10 százalék alá szorított lerakási, valamint 65 százalékos újrahasznosítási célszámok teljesítését.


(portfolio.hu)

2025.02.17

Market Építő Zrt.; Dürer Befektetési Kft.; Property Market Kft.: Elindult a több mint 200 lakásos projekt kivitelezése a Városliget mellett

Elindult a Városliget közvetlen közelében fekvő Dürer Park lakóépületeinek kivitelezése - közölte a fejlesztő. A 207 lakásos projekt építési munkálatai 2025 februárjában kezdődtek meg, és az átadás a tervek szerint 2027-ben várható. A három épületben összesen 207 lakóingatlan kap helyet, épületenként 58, 72 és 77 lakással. A lakóingatlanok munkálatai 2025 februárjában elkezdődtek a Market Építő Zrt. kivitelezésében, az épületek átadása pedig a tervek szerint 2027 nyarán várható. A projekt beruházója a Dürer Befektetési Kft., a fejlesztésért pedig a Property Market felel. A terveket a KÖZTI, míg a beépítési koncepciótervet a milánói Lissoni Casal Ribeiro építésziroda jegyzi. A projekt részeként korábban már megújult az Ajtósi Dürer sor és a Zichy Géza utca kijelölt szakasza.


(portfolio.hu)

2025.02.17

OTP Bank Nyrt.: A cég lett az Év Bankja

Tizenkilencedik alkalommal rendezték meg a magyar bankszektor legrangosabb versenyét, a Mastercard – Év Bankját. Az idei évben a verseny megújult, a szervezők a kilenc kategóriát három szegmensbe rendezték:a Daily Banking szegmensben az OTP Bank, az Innovation szegmensben a K&H Bank, a Beyond Banking szegmensben pedig a Gránit Bank nyújtotta a legkiemelkedőbb teljesítményt a szakmai zsűri értékelése alapján. A Mastercard - Az év bankja 2024 fődíjat az OTP Bank nyerte meg. „A Mastercard – Év Bankja verseny hosszú, csaknem 20 éves múltra tekint vissza. Öröm látni, hogy a szektor fejlődésével a díjazás ma már egyre több kategóriára terjed ki a banki alaptevékenységeken túl. A mindennapi pénzügyek mellett olyan megoldásokat is értékeltünk, mint például a kiberbiztonság, a nyílt bankolás vagy a fintech együttműködések. Az egyre összetettebb problémák és ügyféligények folyamatos innovációt igényelnek, és azt látjuk, hogy az iparág nemzetközi szinten is elismerésre méltó munkát végez az újabb területeken is. Az egész ökoszisztéma büszke lehet az elért eredményekre, amihez mindenkinek gratulálunk!” - mondta Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. A magyar pénzügyi- és bankszektor szereplői a kilenc kategóriában a legjobb szolgáltatásoknak, termékeknek, megoldásoknak vagy épp kampányoknak, programoknak járó díjakért versenyeztek. A pályázatokat a hagyományoknak megfelelően nagy presztízsű szakmai zsűri értékelte minden kategóriában. Az idei versenyen az OTP Bank kapta a Mastercard - Az év bankja fődíjat, mely mellett a Daily Banking szegmensben is kiemelkedett, elnyerve Az év prémium banki ajánlata és Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása kategóriák első helyét is.


(profitline.hu)

2025.02.17

ZALAKERÁMIA Zrt.: Végleg leállt a cég romhányi gyára

Január végén a gyártósor utolsó darabjait is Romániába szállították, több mint 200 embert bocsátottak el. A HVG még októberben értesült először arról, hogy az osztrák Lasselsberger tulajdonában álló Zalakerámia elkezdte leszerelni a magyarországi termelés javát adó romhányi gyárát, a technológiát pedig a kolozsvári üzemükbe szállítják át. A Magyar Kerámia Szövetség honlapján megjelent hír szerint január végén befejeződött a teljes technológiai sor szétszerelése és Romániába történő elszállítása, a gyáregység mostantól pusztán logisztikai feladatokat fog ellátni. A Nógrád megyei üzem teljes kapacitáson évi 4,5 millió négyzetméternyi csempét tudott előállítani, 2017-ben pedig 5 milliárd forint értékben új, korszerű gyártósort helyeztek üzembe. A leszereléssel „a magyar burkolólapgyártás egyetlen modern üzeme véglegesen megszűnt, ahol a továbbiakban csak logisztikai feladatokat látnak el” – írja a szövetség közleménye. A gyár bezárása azért is lehet fájdalmas a magyar kerámiaipar számára, mert a beruházások nyomán a romhányi képviselt magasabb technológiai minőséget. A romhányi üzem eszközeit a kolozsvári gyárba szállították, itt található a Lasselsberger romániai érdekeltsége, a Sanex bázisa. Értesüléseink szerint az új gyártóeszközök érkezésével az üzem egy, a város mellett található ipari parkba költözik, az új termékek gyártása várhatóan már 2025-ben megindulhat. A Lasselsberger ironikus módon éppen a Zalakerámián keresztül tulajdonolja a Kolozsváron működő S.C. Lasselsberger S.A-t (a romániai gyártást összefogó holdingcéget), amely 2023-ban, anyavállalatával ellentétben pozitív eredményt ért el a magyar vállalat összevont pénzügyi beszámolója szerint. A Sanex bevétele pedig 2023-ban 81 százalékkal, nyeresége 135 százalékkal növekedett. A kerámiaszövetség „az elmúlt évek során több alkalommal számos kormányzati szereplő felé jelezte, hogy az építőanyag-ipart érintő recesszió, valamint a magyarországi burkolólapgyártásra súlyosan ható kormányzati intézkedések – így például a szén-dioxid-kvótaadó és a bányajáradékról szóló rendelet – következtében nagy a kockázata annak, hogy a termelési technológia egy szomszédos országba költözik, amivel nemcsak egy jelentős hazai gyártókapacitás szűnik meg, hanem elbocsáthatják a dolgozói állomány jelentős részét is” – áll a közleményben. A költözéssel a Zalakerámia termelése a Zala megyei Tófejen található gyáregységre korlátozódik, azonban ez is a gyengélkedés jeleit mutatja: a vállalat 2023 májusában közölte, hogy csoportos létszámleépítést hajt végre a tófeji üzemében, az ott dolgozó több mint 200 ember közel 90 százalékát elbocsátották.


(hvg.hu)

2025.02.17

Magyar Máltai Szeretetszolgálat: Új elnök irányítja a Szeretetszolgálatot

Szabadhegy Pétert választotta a Magyar Máltai Szeretetszolgálat elnökének a szervezet szombatra összehívott rendkívüli küldöttgyűlése. A szeretetszolgálat közleményében emlékeztetnek arra, hogy az elnöki tisztség a szervezet alapító elnöke, Kozma Imre atya tavaly októberben bekövetkezett halála óta betöltetlen volt. Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint az új elnök rövid programismertetőjében három prioritást nevezett meg. Az első, hogy a hit határozza meg a mindennapokban végzett szolgálatot, egy katolikus szervezetnél minden tevékenységet ennek kell vezérelnie. A második prioritás az önkéntes elkötelezettség megőrzése, ami a gyökerekhez való ragaszkodást fejezi ki, hiszen a szeretetszolgálat megalakulásakor minden feladatot önkéntesek láttak el, akiknek három és fél évtized múltán is helyük és szerepük van a szervezetben. A harmadik a kommunikáció, amelynek az időközben nagyra nőtt karitatív szervezet egységét kell kifejeznie, hogy a máltai kereszt jelképe mindenhol ugyanazt jelentse – írták. A közlemény szerint Szabadhegy Péter hangsúlyozta, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálat létszámát tekintve már az ország tizenöt legnagyobb létszámú szervezete közé tartozik, ami óriási felelősséggel jár, ugyanakkor hatalmas lehetőségeket is rejt. Az összegzés szerint Szabadhegy Péter 1961-ben New Yorkban született, ottani, londoni és chicagói egyetemeken szerzett summa cum laude minősítésű, illetve akkreditált mesterdiplomát. Pályafutása elején a banki szektorban dolgozott, rövid idő alatt a Chemical Bank egyik legfiatalabb alelnöke lett, később a Deloitte & Touche pénzintézeti divízióját vezette. Harmincévesen költözött Magyarországra, befektetői, alapkezelői tevékenységet végzett, több társaságban tulajdonosi irányítói szerepet töltött be. Üzletemberként jelentős pénzintézetek és tanácsadó cégek irányításában vett részt, feladatai sok esetben kötődtek a cégek megerősítéséhez és nehéz időszakok túléléséhez. 2014 és 2016 között Magyarország londoni nagykövete volt. A Szuverén Máltai Lovagrendnek 1989-től tagja, Magyarországon és a rend római központjában is számos funkciót látott el, három éven át a Máltai Lovagrend Kormányzati Tanácsát is vezette – áll a közleményben.


(delmagyar.hu)

2025.02.17

MIRELITE MIRSA Zrt.: KMÉ-védjeggyel elismert minőség a cégnél

A gyorsfagyasztott zöldségek és tésztafélék piacának egyik meghatározó szereplője, a MIRELITE MIRSA Zrt., immár két termékével is elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet. A vállalat zöldborsója és sárga hüvelyű babja a kiemelkedő minőségű magyar alapanyagok és a fejlett technológiai eljárások ötvözetének köszönhetően kapta meg a minősítést. A MIRELITE MIRSA Zrt. 1981 óta meghatározó szereplője a magyar élelmiszeriparnak. Kezdetben csak gyorsfagyasztott zöldségeket kínáltak, de ma már gyümölcsök és tésztafélék is szerepelnek a portfóliójában. A vállalat folyamatosan bővülő választéka mára 42 fajta zöldségből, 16 féle gyümölcsből és 12 különböző tésztás termékből áll. Termékeink minőségét a gondosan válogatott magyar alapanyagok és a precíz feldolgozási technológia garantálja.” – mondta el Dr. Losó Viktor, a vállalat cégvezetője. A mai vásárlók egyre tudatosabb döntéseket hoznak, és kiemelt figyelmet fordítanak a különböző minősítésekkel ellátott élelmiszerekre. A KMÉ-védjegy garancia arra, hogy a fogyasztók olyan termékeket vásárolnak, amelyek szigorú ellenőrzési folyamatokon mennek keresztül, biztosítva az állandó kiváló minőséget. A KMÉ-védjegy nem csupán egy elismerés, hanem egy bizalomépítő tényező is, amely segít a fogyasztóknak abban, hogy biztosak lehessenek abban, mit tesznek a kosarukba.” – hangsúlyozta Dr. Losó Viktor. A MIRELITE MIRSA Zrt. termékei nemcsak a magyar piacokon, hanem külföldön is keresettek. A vállalat hosszú évek óta exportál az Európai Unió országaiba, valamint olyan távoli piacokra, mint a Közel-Kelet és Japán. Egy KMÉ-védjegyes termék az exportpiacokon is versenyelőnyt jelent. Ez egy olyan garancia, amely nemcsak itthon, hanem külföldön is elismerést vált ki.” – mondta el a cégvezető. A vállalat nem áll meg két KMÉ-védjegyes terméknél, céljuk, hogy a későbbiekben a tésztás termékeik, a már meglévő brokkolis, karfiolos és parajos krokettek is elnyerjék a minősítést. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy minél több termékünk megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. A fenntartható élelmiszer-termelés és a minőségi alapanyagok iránti elkötelezettségünk változatlan.” – tette hozzá Dr. Losó Viktor.


(penzcentrum.hu)

Cookies Settings