ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

2024.10.21

MESKA.HU Kft.: A magyar piactér, amely nem akar versenyezni a Temuval, mégis sikeres

Mára jó eséllyel kevesebben vannak azok, akik még nem hallottak a Meskáról, szemben azokkal, akik ismerik ezt a platformot, vagy éppen rendszeres vásárlók. Az online kézműves piac népszerűsége tizenhat éve töretlen, eddig minden évet növekedéssel zártak, habár az induláskor még senki nem gondolta volna, hogy ilyen jó üzletet lehet csinálni egy online piactérből. Igaz, eleinte maguk az alapítók sem tudták, hogy mibe vágták a fejszéjüket. Porst Réka és barátnője, Hidvégi Bori 2008-ban indították a Meska.hu-t. Nem akartak mást, mint árulni saját kézműves termékeiket, köztük fülbevalókat, nyakláncokat, kiegészítőket. „Az internet elterjedésével sokat gondolkodtunk azon, hogyan lehetne kommunikálni az egyedi termékekről, aztán eszünkbe jutott, hogy akár egy közös nagy webshopban is árulhatjuk a portékát, hamarosan pedig beugrott, hogy ezt továbbgondolva egy mások számára is nyitott adásvételi felületet hozzunk létre” – kezdi a beszélgetést az alapító Porst Réka, aki első lépésben társával úgy döntött, hogy felkérnek további ötven magyar alkotót, akiket bevonnak a projektbe, végül elindult a Meska.hu. A Meska működési elve ugyanis azon alapszik, hogy az itt regisztrált kézművesek feltölthetik a saját termékeiket, amiket a vásárlók megrendelhetnek. Ez a koncepció azóta sem változott, mára pedig több mint ötezer alkotó értékesíti itt különböző kézműves termékeit, legyen szó asztalos művekről, üvegből készült alkotásokról, textíliáról vagy akár élelmiszerről. A Meska tehát az évek során folyamatosan növekedett. Az eladók száma jelenleg 5300 körül mozog (a forgalmuk után érkező jutalékokból tartják fenn az oldalt), és több mint 260 ezer termék érhető el az oldalon. Az elmúlt években az éves növekedés két számjegyű volt, A visszafogottabb, idén várhatóan egy számjegyű növekedés részben annak tudható be, hogy megjelentek olyan platformok, mint a Temu és a Pepita, amelyek olcsó, tömeggyártott termékeikkel elárasztják az online piacot. A Meska stratégiája eddig tehát bevált, erről árulkodnak a gazdasági eredmények is. Azt a munkát, amelyet eleinte két barátnő végzett főállás mellett, ma tizenöt ember végzi a Meska munkatársaként, ezen kívül több alvállalkozó dolgozik együtt a platformmal. Tavaly a Meska átmenő forgalma átlépte az egymilliárd forintot, idén pedig a másfél milliárdot várják. (Ennek csak egy része természetesen a jutalék, amely az üzemeltető cég árbevételét adja.)


(g7.hu)

2024.10.21

4iG Nyrt.: Még egy lépést tett a 4iG, új piacra léphet be

Új piacra, Észak-Macedóniába léphet be a 4iG, az országban leányvállalatot is alapított a magyar cég. Az új szolgáltató webhelyeinek a regisztrációja is megtörtént. A One Macedonia Telecommunications ügyvezető igazgatója Tábori Tamás, aki egyben a csoport magyarországi anyavállalatának, a 4iG távközlési stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettese.Egy kis kronológia: a 4iG 2022-ben lépett be a nyugat-balkáni távközlési piacra, Erős pozíciókat szerezve Montenegróban és Albániában, majd elindította saját távközlési márkáját, a ONE-t. Aztán idén augusztus elején Észak-Macedónia miniszterelnök-helyettese, a közlekedésért és kommunikációért felelős miniszter a 4iG Csoport elnökével tárgyalt Budapesten, a tárgyalás során Aleksandar Nikoloski és Jászai Gellért a 4iG Csoport észak-macedón távközlési piacra lépési lehetőségéről folytatott megbeszélést. Idén szeptember elején nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írt alá a 4iG és az észak-macedón kormány Észak-Macedónia gazdaságának és infrastruktúrájának digitális átalakulásának felgyorsítása céljából. Ma pedig a 4iG bejelentette, hogy egy észak-macedón leányvállalatot alapított, amelynek a neve One Macedonia Telecommunications. A társaság közleményében az áll, hogy a vállalatcsoport megkezdte az észak-macedón piacra lépés előkészületeit, az új leányvállalatot a társaság igazgatóságának múlt pénteki döntését követően, a 4iG Csoport leányvállalata, az Antenna Hungária hozta létre, amely az infokommunikációs vállalatcsoport magyarországi és nyugat-balkáni távközlési portfólióját tulajdonolja. A leányvállalatot bejegyezte az észak-macedón cégbíróság, A cégalapítással a 4iG Csoport célja, hogy mielőbb piacra lépjen Észak-Macedónia távközlési piacán.


(portfolio.hu)

2024.10.21

MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.: A MOHU elérte a félmilliárd visszaváltást

Az új rendszerben visszaváltott palackok, dobozok, üvegek száma a héten elérte a félmilliárdot, közölte Mol hulladékgazdálkodási koncessziós társasága, a MOHU pénteken az MTI-vel. A közleményben kiemelték, a MOHU célja, hogy három év múlva az italcsomagolások minimum 90 százalékát visszaváltsák Magyarországon, ahol a becslések szerint évente több, mint 3 milliárd italcsomagolás van forgalomban. Ismertetik, hogy jelenleg 3700 helyen lehet visszaváltani a palackokat, ebből 1300 helyen kézi visszaváltás működik. Ez a szám a jövőben tovább nő majd. A közleményben kitértek arra, hogy a visszaváltó helyeket nem a MOHU jelöli ki, hanem önként lehet jelentkezni. A MOHU minden egyes visszaváltott palack után kezelési díjat fizet a boltoknak. A boltok feladata az automaták mindennapos üzemeltetése, tisztítása, ürítése, környékük takarítása. A legnépszerűbb visszaváltási mód a boltban levásárolható papírutalvány, eddig több mint 20 milliárd forintot kértek vissza így a vásárlók. A hazai automatáknál Európában egyedülálló lehetőség, hogy a visszaváltási díjat egyenesen a saját bankszámlára is lehet utalni, a visszaváltók körülbelül 10-15 százaléka választja ezt a megoldást. A MOHU tájékoztatása szerint több, mint egymillióan töltötték le az ehhez szükséges applikációt.


(24.hu)

2024.10.21

Sisecam Glasspackaging Hungary Kft.: Hatalmas lesz a kaposvári üveggyár, jövő tavasszal már beizzítják a kemencét

Kaposvár történetének legnagyobb ipari beruházását várhatóan 2025 tavaszán adják át. A török Sisecam üveggyár csaknem 100 méter magas kéménye már szinte teljesen elkészült. A keverőépület és a futószalag, melyen az alapanyagot a kemencékbe juttatják még épül. – Nagyon bízunk benne és el is várjuk, hogy a lehető legnagyobb százalékban kaposvári munkavállalót alkalmazzanak a Sisecam kaposvári üveggyárában – emelte ki Borhi Zsombor Kaposvár alpolgármestere az épülő üzem pénteki bejárásán. A város történetének legnagyobb ipari beruházását várhatóan 2025 tavaszán adják át. Az üveggyár csaknem 100 méter magas kéménye már szinte teljesen elkészült. A keverőépület és a futószalag, melyen az alapanyagot a kemencékbe juttatják, ottjártunkkor még javában épült. A teherautók folyamatosan szállították az építőanyagot és a több száz építőmunkás is megállás nélkül dolgozott. A tervek szerint az üveggyár 112 ezer négyzetméteres lesz. Amikor eléri a teljes kapacitását, akkor a két kemencében naponta akár 550 tonna csomagolóüveget tudnak majd előállítani. Úgy tudjuk, hogy a gyárban öblös csomagolóüveget, leginkább sörösüveget gyártanak az egyik legismertebb európai sörmárkának. Naponta várhatóan 3-4 millió üveget tudnak készíteni. Tavaly nyáron még arról is beszéltek, hogy idén szeptemberben már készülhetnek az első üvegek. Az viszont sokkal valószínűbb, hogy csak a jövő év első negyedévében kezdődhet el a próbagyártás, néhány hónappal később pedig beindítják a második kemencét is. A gyártáshoz szükséges alapanyagot, a homokot Csehországból vonattal szállítják Kaposvárra. A csomagolóanyagokhoz azonban 15 százalékban újrahasznosított üvegtörmeléket is felhasználnak fel. A török cég ugyanis arra készül, hogy a műanyag palackok gyártása visszaszorul majd az EU-ban szigorodó környezetvédelmi előírások miatt. Az üzem területén lesz majd egy teljesen automata, tízezer raklapos sötét raktár is, ahol robotok dolgoznak. Folyamatosan építik a gyártócsarnokot, a raktárakat és a kiegészítő épületeket is. A számítások szerint 33 hektáron, százezer négyzetméternyi fedett területet alakítanak ki.


(sonline.hu)

2024.10.21

Nanushka International Zrt.: A Nanushka egyenesen Londonba viszi a budapesti kávékultúrát

A Nanushka Café megújult formában már Londonban is elérhető, a magyar luxusmárka budapesti üzlete mellett. Mindkét helyszín közösségi térként is funkcionál. A cég bejelentette, hogy mostantól kerámiakiegészítők közül is válogathatnak az érdeklődők a Nanushka budapesti és londoni boltjaiban. Sándor Szandra, a Nanushka alapítója és kreatív igazgatója mesélt az újdonságokról. A Nanushka saját kerámia kollekciót vezetett be budapesti és londoni üzleteiben. A termékek kizárólag a Nanushka budapesti és londoni boltjaiban vásárolhatók meg, a kerámiák ára pedig 25 fonttól (12 ezer forinttól) indul. A prémium férfi- és női ruházatot, illetve kiegészítőket forgalmazó Nanushka nemrégiben mutatta be kávézóinak új vizuális megjelenését, valamint saját kerámia kollekcióját, amely különféle darabokat tartalmaz, mint például kávéscsészéket, vizeskancsót, füstölőt és hamutartót. Az aprólékosan kiválasztott specialty kávék, teák és egyéb kézműves italok mellett a kávézó hazai ínyencségeket is felszolgál, visszautalva a hagyományos magyar ízekre. A kialakított koncepciót a kelet-európai kávéházi kultúra gazdag hagyománya ihlette, amely erősen kapcsolódik a márka közösségi értékeihez - írja az Esquire. Az új koncepció lényege a helyi értékek hangsúlyozása. A budapesti kávézókultúra szellemiségét szerettük volna a térben elhelyezni, amely nagyon közel áll hozzám, és nagyon szerettem, amikor Budapesten éltem. Fontosnak tartom, hogy olyan teret alkossunk, ahol az emberek összegyűlhetnek, kapcsolatot teremthetnek, és olyan élményt kapnak, amely túlmutat a hagyományos vásárlási környezeten, és hogy otthonosan érezzék magukat a Nanushka Store and Caféban– mondta Sándor Szandra, a Nanushka alapítója és kreatív igazgatója. Szeptemberben beszámoltunk arról is, hogy a Nanushka megnyitotta új New York-i boltját, amely most a SoHo szívében, a Mercer Street 27-es szám alatt található. A Nanushka alapvető fenntarthatósági étoszát tükrözve, valamint meleg és hívogató környezetet építve a design nyugtató teret teremt a város nyüzsgő energiája elől, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy belépjenek a Nanushka világába.


(origo.hu)

2024.10.18

MFB Zrt.: Az MFB-nél is elérhetők lesznek a Széchenyi Kártya Program MAX+ egyes termékei

Hamarosan közvetlenül a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) is elérhetőek a Széchenyi Kártya Program MAX+ egyes termékei - közölte az MFB friss közleményében. A Széchenyi Kártya Program MAX+ keretében 2022 óta érhetők el a Széchenyi Beruházási Hitel MAX+, az Agrár Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ és a Széchenyi Likviditási Hitel MAX+ termékek. A hitelkonstrukciókhoz jelentős állami kamat-, kezelési költség- és kezességi díjtámogatás kapcsolódik, amely révén a hazai kis- és középvállalkozások rendkívül kedvező kondíciók mellett igényelhetnek finanszírozást, többek között beruházási, fejlesztési vagy kapacitásbővítési célokra.A KAVOSZ Zrt.-vel történt megállapodásnak köszönhetően kiterjesztésre kerül a fenti, bankkártya termékekhez nem kapcsolódó hitelkonstrukciókat forgalmazó intézmények köre, így ezek a kölcsönök rövidesen a Magyar Fejlesztési Banknál is elérhetővé válnak. „A MFB kiemelt célja, hogy a fejlesztési banki funkciójából fakadóan – a kereskedelmi bankok közötti versenyt nem torzítva – közvetlen finanszírozási lehetőséget nyújtson az olyan kkv-k részére, amelyek esetében a kereskedelmi bankok nem tudnak hatékonyan hitelezni. A kijelölt SZKP MAX+ termékeket természetesen az MFB is azonos kondíciók és feltételek mellett biztosítja a vállalkozók részére.” – nyilatkozta Demkó-Szekeres Zsolt, az MFB Zrt. vezérigazgató-helyettese. A kormány új gazdaságpolitikai akciótervéhez illeszkedő Demján Sándor Program keretében a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamata még kedvezőbbé válhat, várhatóan 3,5 százalékra csökkenhet.


(portfolio.hu)

2024.10.18

Sió ECKES Kft.; Országos Magyar Méhészeti Egyesület: Iskolai edukációval segíti a méhek megmentését a SIÓ

A SIÓ és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület 2022-ben kötött, hosszú távú együttműködésének középpontjában a méhek megmentése áll. A hazai méhészek és gyümölcstermesztők munkája sajnos időről időre embert próbálóbb, ugyanis a világ beporzóállománya évek óta erősen csökken, ami a gyümölcstermesztésre is kihatással van. A SIÓ idei aktivitásának középpontjában a méhlegelők ültetése és a jövő generációjának edukációja áll. Ennek egyik elemeként a vállalat a tanévkezdéssel egy időben ötezer darab olyan virágmagkeverék-csomagot osztott ki az ország általános iskoláiban, amelyek méhlegelőként elültetve hatékonyan segíthetnek a beporzó rovaroknak. „Már az első visszajelzések is boldogsággal töltöttek el bennünket. Az alsó tagozatos gyerekek ugyanis lelkesen ültették el a méhlegelők alapját – egyben a méhek táplálékát – jelentő virágok magvait iskolájuk udvarán, vagy éppen saját otthonukban, és ezt fényképekkel is dokumentálták. Büszkék lehetünk őszi akciónk sikerére, de bízunk benne, hogy ez a kezdeményezés szélesebb körben is támogatókra talál, és egyre többen – a gyerekek mellett felnőttek is – csatlakoznak hozzánk ebben a fontos ügyben” – mondta Mészáros Dezső, a Sió-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója. „Bár a szakmánkra nehezedő probléma elég összetett, az emberek mégis könnyen tehetnek a méhek védelme érdekében. Akár már a lakókörnyezetünkben elhelyezett balkonláda virágai is nagy segítséget nyújthatnak, de évente a kiskertben elültetett mézelő, kellő virágport biztosító fafélék szintén hasznosak lehetnek a beporzó rovarok számára. Ezt támogatja az iskolásoknak kiosztott magkeverékek is, amelyekből a beporzók számára nélkülözhetetlen virágok nőnek majd ki, és létesülhetnek méhlegelők országszerte. A sok ezer hazai méhész nevében bátran elmondhatom, hogy minden olyan apró kezdeményezésnek örülünk, amely a munkánkat segítheti, valamint a méhek és rajtuk keresztül a földi létünk fennmaradását szolgálhatja” – tette hozzá Bross Péter, az OMME elnöke.


(markamonitor.hu)

2024.10.18

BAT Pécsi Dohánygyár KFT: Elindult a BAT új nikontinpárna-gyártócsarnokának építése Pécsett

A pécsi gyártóközpont a BAT nikotinpárnáit állítja elő Magyarország és globális piacok számára. A bővítés megerősíti Magyarország, és különösen Pécs, stratégiai fontosságát a BAT jövőjében. A tervezett beruházások 450 új munkahelyet teremtenek Pécsen, jelenleg a gyárban már több mint 100 nyitott pozícióra várják a jelentkezőket. Megkezdődött egy új, 7500 négyzetméteres gyártócsarnok építése Pécsen, ahol a hagyományos cigarettához képest kevésbé káros* nikotinpárnákat gyártanak majd. A beruházás a BAT elkötelezettségét mutatja, hogy csökkentse üzleti tevékenységének egészségügyi hatásait, és hozzájáruljon egy füst nélküli világ megvalósításához. Az építkezés a BAT Finn utcai telephelyén zajlik, az új épület várhatóan 2025-ben készül el. Pécs már most is a világ egyik legmeghatározóbb nikotinpárna-gyártó központja, 2023-ban több mint 3 milliárd párnát állítottak elő. A nikotinpárna-gyártókapacitás fejlesztésével összességében 16 új gyártósorral bővülhet majd a pécsi termelés. A BAT jelenleg is a régió egyik legjelentősebb foglalkoztatója, a vállalat kiemelt figyelmet fordít a tehetségfejlesztésre és a toborzásra. A gyár széles körű álláslehetőségeket kínál technikai, logisztikai és termelési területeken egyaránt, versenyképes javadalmazási rendszerrel és juttatásokkal. Jelenleg több mint 100 nyitott pozícióra várják a jelentkezőket, és a tervezett bővítések a következő években összességében 450 új munkalehetőséget teremtenek Pécsen. Vargek Tamás, a BAT Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: „Pécsi gyárunk már most is a világ egyik legjelentősebb nikotinpárna előállítója. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhatunk a BAT törekvéséhez egy füst nélküli világ megvalósításában azáltal, hogy olyan kevésbé káros* alternatívákat kínálunk a dohányosok számára a cigarettázás helyett, mint például a hevítéses termékek és a nikotinpárnák.


(pecsiujsag.hu)

2024.10.18

MP Solutions Kft.: Magyar cég lett Európa leggyorsabban növekvő vállalata

A magyar MP Solutions Kft. nyerte el a rangos Stevie Awards fődíját a leggyorsabban növekvő európai vállalat kategóriában. A HR-tanácsadással és fejvadászattal foglalkozó, 100 százalékban magyar tulajdonú cég, a pandémia utáni aktív üzletfejlesztéssel érte el a most díjazott eredményt. Európa egyik vezető HR tanácsadó és RPO ügynöksége a 2008-ban alapított MP Solutions, amely a 2020-as iparági kihívásokra - amikor a Covid miatt drámaian csökkent a vállalatoknál a toborzás - szolgáltatásiportfólió-tisztítással, termékfejlesztéssel és aktív üzletfejlesztéssel válaszolt. Ekkor fejlesztették tovább a 2017-ben indított Recruitment Process Outsourcing (RPO - kiszervezett toborzás) szolgáltatásukat önálló üzletággá, amely azt jelenti, hogy a toborzási folyamatok akár teljeskörűen kiszervezésre kerülnek, azokat az erre szakosodott professzionális szolgáltató végzi. A hagyományos toborzási megoldásoknál tervezhetőbb, költséghatékonyabb és eredményesebb RPO egy adatalapú megoldás, amely támogatja a toborzási vezetőket és az adott szakterületek vezetőit. „2021/22-ben a magyarországi versenytársak többsége elsősorban a kiterjedt értékesítésre és további ügyfelek megszerzésére koncentrált, hogy fedezze a COVID és a COVID utáni üzleti korszak kiesését. Mi ezzel szemben arra összpontosítottunk, hogy a környezettel együtt változzunk, és felismerjük a magyar és nemzetközi munkaerőpiacok mintáit és trendjeit, hogy új termékeket és szolgáltatásokat tudjunk kifejleszteni partnereink számára.” - mondta el Pelle Dávid, az MP Solutions ügyvezetője – „Az új üzleti termék bevezetése teljesen más felállást és erőforrásokat igényelt a csapatunktól. Az RPO részlegünk további fejlesztése érdekében növeltük a munkatársak számát, hogy stabilan ki tudjuk elégíteni az ügyfelek igényeit.” A vállalat két év alatt 15 nagy volumenű RPO projektet nyert, így 2022-re az egyik legnagyobb magyar tulajdonban lévő outsource ügynökséggé vált, amely az üzleti eredményekben is megmutatkozott: a 2021-es 334,2 millió forintos árbevételt 2022-ben 946,1 millió forintra, a 34,5 millió forintos adózott eredményt pedig 290,7 millió forintra növelték. Ez a teljesítmény érdemelte ki az arany Stevie díjat. Az RPO mellett létrehoztak két másik üzletágat is: az MPhackS a toborzás kreatív módjaiban és Employer Branding-ben, az MPS Digital pedig a technológiai csapatok kiszervezésében támogatja az ügyfeleket. Az MP Solutions 2023-ban megkapta a Dun & Bradstreet pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA (tripla A) minősítését is. „Úgy gondolom, sikerünk kulcsa a nemzetköziség, az elkötelezettség, a szakma szeretete, a feltétlen szakmai alázat, a kitartás és az optimizmus, hogy a cég még egy nehéz piaci időszakban is képes gyorsan megújulni és a jövőre koncentrálni. Ennek köszönhető, hogy a pénzügyi eredmények mellett, néhány év alatt kisvállalkozásból egy több mint 50 főt foglalkoztató középvállalkozássá váltunk.” – mondta Majer Balázs MP Solutions ügyvezetője.


(mmonline.hu)

2024.10.18

KOMETA 99 Zrt.: Ismét több mázsányi KOMETA adományt szállított a kamion

Az Élelmezési Világnapon, október 16-án újra Budapest utcáin robogott az Adománykonvoj, köztük a KOMETA kamionja is. A kaposvári vállalat a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel partnerségben évek óta szállít tartós élelmiszert a rászorulóknak, és rendszeresen támogatja a helyi közösségeket is. A KOMETA több éve elkötelezett támogatja az Adománykonvojnak, idén 313 kilogrammnyi KOMETA Útravaló klasszikus és paprikás szalámit szállított. A kaposvári húsüzem az élelmiszeripar egyik kiemelkedő szereplőjeként missziójának tekinti a jótékonykodást, rendszeresen támogatja termékadományokkal az Élelmiszerbank és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkáját. Emellett helyi közösséget is aktívan segíti. A kaposvári általános iskolás diákok KOMETA finomságokkal töltött szendvicsekkel kezdik a tanévet, ez 2021 óta hagyománnyá vált. A kaposvári Bárczi Gusztáv Óvoda és Általános Iskolát pedig havi rendszerességgel támogatják termékadományokkal. – Minden felelős élelmiszeripari vállalatnak a mindennapos tevékenységei közé tartozik az adományozás. Számunkra természetes, hogy támogatjuk a rászorulókat és a helyi közösségeket. Idén már a nyolcadik alkalommal szállított a KOMETA kamion élelmiszert az Adománykonvojban – hangsúlyozta Giacomo Pedranzini, a KOMETA ügyvezető igazgatója.


(kaposvarmost.hu)

Cookies Settings