Hírek
BKK Zrt.; SENSO-MEDIA Zrt.; T-Systems Magyarország Zrt.: A BKK több tucat jegyautomatát szerel le a következő hetekben
2021.12.02
December 1-jén a BKK szerződést köt a jegyautomaták új üzemeltetőjével, a Senso-Media Zrt.-vel – jelentette be Walter Katalin, a társaság vezérigazgatója. Az új üzemeltető december 21-én veszi át a feladatokat a T-Systemstől, amely a gépek telepítése óta ellátta azokat. Az átadás-átvétel folyamata már december 2-án megkezdődik. A T-Systems nem tűnik el teljesen az automatákból, ugyanis a BKK 735 millió forintért őket bízta meg a gépek hardveres fejlesztésével. Ettől függetlenül a T-Systems “térítésmentesen” vállalta, hogy új szoftvert biztosít az automatákhoz. A jelenlegi FareGo-rendszert ugyanis a Scheidt&Bachmann szállította, ám ehhez május óta nincs támogatás a német cégtől. Az új szoftver neve Imola, az átállás folyamatosan történik, de ez nem fog fennakadást okozni az üzemeltetőváltásban – mondta a hvg.hu kérdésére Diószegi Ágnes, a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese. Az üzemeltetői közbeszerzésen feltétel volt, hogy a jelentkezők mindkét szoftverrel üzemeltetni tudja a gépeket – egyébként támogatás híján a T-Systems is csak az alapvető funkciókat tudta biztosítani a FareGo-ban. Walter Katalin szerint az új üzemeltetési szerződés rendkívül előnyös a BKK számára, szigorúbb szerződéses határidőket tartalmaz, szigorúbb kötbérezési feltételekkel. Ráadásul olcsóbb, egy automata havi üzemeltetési költsége 165 ezer forintról 130 ezer forintra csökken. Fontos változás, hogy már a hetekben elkezdik az automaták számának csökkentését. Az eredeti 372 darabos flottából jelenleg 359 üzemel, ezek száma 318-ra csökken. A részleges leszerelést a BKK szerint az indokolja, hogy az elektronikus csatorna (vagyis a mobiljegy) népszerűségének növekedésével nincs már szükség annyi gépre. Azon termékek esetében, amelyek digitális formában is elérhetőek, az elektronikus értékesítés részesedése 12 százalékos. A BKK számára közpénzből gazdálkodó szervezetként az alapfeladatok ellátásán és az utasélmény biztosításán túl fontos a hatékony működés, Walter Katalin szerint az átalakítás mindhárom szempontnak eleget tesz.
(hvg.hu)
További információ: