ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

BKM Nonprofit Zrt.: Innováció és egységesítés az ügyfélszolgálatban

2023.09.06
Jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt időszakban a fővárosi közszolgáltatók hatékonyabb, fenntartható működése és modernizálása érdekében létrehozott Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. A szolgáltatások színvonalának javítása és az egységes működéshez szükséges integrált vállalatirányítás megvalósítása érdekében bevezették az SAP S/4HANA rendszerét és az SAP Service Cloud megoldást. Eredetileg a Budapesti Közművek jogelődje, a Főtáv kezdeményezésére indult el az a több lépcsős integrált informatikai fejlesztés, melynek eredményeképpen a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. új és korszerű rendszert indított az ügyfélszolgálati feladatok ellátásához. A hulladékgazdálkodás, köztisztaság, kertészet, kéményseprés, távfűtés és temetkezés feladatait a fővárosban és részben annak környékére is kiterjedően ellátó szervezet informatikai korszerűsítése részeként az elavult SAP R3 rendszer és a széttöredezett, egyedi fejlesztésekből álló SAP CIC 0 modul helyett a Budapesti Közműveknél az SAP S/4HANA és az SAP Service Cloud megoldásokkal modernizálták a rendszert. Ezt 2022. folyamán továbbfejlesztették, az SAP Business Technology Platformján lebonyolítva az adatmigrációt. A fő cél az volt, hogy a Budapesti Közművek egyetlen platformon egyesítse adatbázisait, ügyfeleinek végzett tevékenységeit, beleértve a törzsadatokat, a műszaki, pénzügyi, bérszámfejtési és számlázási adatokat is. Ezáltal létrejött egy közös tranzakciós felület, amely könnyebbé teszi az ügyintézők számára az egyes folyamatok intézését, és elosztja a feladatokat és bejelentéseket a szakterületek között. Az átállás első szakaszának eredményeként 268 000 ügyfél és 263 000 fogyasztási hely került át az új rendszerbe. Az integráció során a Budapesti Közművek mintegy 30 interfészének kezelésére volt szükség, amely az információkat öt különböző ügyviteli rendszerből nyerte. A korábban használt SAP Integration Suite platform licensze lejárt, de a folyamatot sikeresen átvitték az SAP BTP platformra az SAP szakmai támogatásával mindössze két hónap alatt. Ezáltal az üzleti és műszaki közmű területek is megfelelő támogatást kaptak.
(profitline.hu)
További információ:
Cookies Settings