Hírek
Coca-Cola HBC Magyarország Kft.: 22 millió forintnyi támogatás a hazai bartenderszakmának
2025.06.13
A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt négy évben pedig összesen 22 millió forintnyi támogatással járult hozzá a hazai bartenderképzéshez. Az idén is folytatódó Bar Me Tender program célja a vendéglátóipari szakképzett munkaerőhiány enyhítése és a szakma megújításának elősegítése. A vállalat által finanszírozott képzést negyedik éve a Bacardí Mojito Mixeriskola szakmai partnerségével valósítják meg. Az ingyenes, gyakorlatorientált program révén összesen 400 fő képzését és munkaerőpiaci érvényesülését segítették elő. A vendéglátóipar számos változáson ment keresztül az elmúlt években, és ez a folyamat még nem ért véget. A legújabb, ‘Bars in 2035’ jelentés szerint a jövő bárvendégei (különösen a Z generáció) egyszerre keresnek valódi élményeket, letisztult italokat és tudatos márkákat. A digitalizáció és a közösségi média pedig egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztói döntésekben: a tanulmány adatai szerint például a vendégek 72%-a keresett már fel egy bárt azért, mert a közösségi médiában találkozott vele. Ebben az új környezetben csak azok a bárok maradhatnak hosszú távon versenyképesek, amelyek képesek alkalmazkodni a változó igényekhez. A jövő pedig azoké a bartendereké, akik valóban szenvedéllyel fordulnak a szakmájuk felé, hiszen ma már nemcsak kiszolgálni kell, hanem élményt teremteni, miközben egyre fontosabb a mentális jóllét, a szakmai fejlődés támogatása és a közösségépítés is. A Bar Me Tender bartenderképzés pedig éppen ezekre a változásokra nyújt megoldást, hiszen 2021-ben azzal a céllal indult el, hogy gyakorlati tudásra épülő, ingyenes képzést biztosítson azok számára, akik hosszú távon a bartenderi pályát választják. A program nemcsak naprakész szakmai ismereteket ad, hanem közösséget is épít, így támogatva azt a megújulást, amelyre a hazai és nemzetközi bárszcéna is egyre nagyobb szükséget érez. A Bacardí Mojito Mixeriskola szakmai vezetésével zajló képzésen minden évben 100, vendéglátói tapasztalattal már rendelkező jelentkező vehet részt. Nekik öt héten át, heti két alkalommal, 25 fős csoportokban van lehetőségük elsajátítani a gyakorlatorientált tudásanyagot. A Ludányi István vezette mixeriskola kurzusa már bevált tematikát követ, és az eszközismeretektől, a mixelésben rejlő lehetőségek kiaknázásán át egészen az alkoholmárkák mögötti legfontosabb tudnivalókig minden lényeges területet lefed a Coca-Cola HBC márkanagyköveteivel közösen együtt dolgozva.
(markamonitor.hu)
További információ: