Hírek
IBUSZ Kft.; Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe: Az Unitravel-károsultak rendhagyó segítséget nyújt a biztosító és az utazási iroda
2025.07.17
Összefogott a Colonnade Biztosító és az IBUSZ: együtt és rendhagyó megoldással segítenek a csődbe jutott utazási iroda érintett ügyfeleinek. Az Unitravel-károsultak kárigénylés helyett utazási lehetőséget is kérhetnek kárpótlásként. A csődbe jutott Unitravel utasainak kárigényeit a közlemény szerint július 10-én kezdte meg feldolgozni a Colonnade Biztosító. A külföldön tartózkodó utasokat az IBUSZ-szal együttműködve hozzák vissza, ugyanis rajtuk keresztül foglalták le az utazásszervező charterhelyeit – közölték. Ebből kiindulva döntött úgy a két cég, hogy ügyfélbarát megoldást kínál azok számára is, akik már nem tudtak elindulni nyaralásukra. Az érintettek két lehetőség közül választhatnak: • kárigényt nyújtanak be közvetlenül a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepéhez • vagy az IBUSZ-nál jelentkeznek, hogy a már korábban befizetett utazásukkal megegyező csomagot, vagy az összeg erejéig új utazást választanak az IBUSZ kínálatából (amennyiben az eredeti utazás időpontja 2025. szeptember 30. előtt lett volna). Amennyiben az új utazás részvételi díja meghaladja azt az összeget, amelyet az Unitravelnél befizettek, a különbözetet szükséges csak befizetni. Az új utazás akkor vehető igénybe, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges dokumentumokat az IBUSZ részére, és nyilatkozatban hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító a kárigényük elszámolását közvetlenül az utazásszervező felé teljesítse. Ebben az esetben az ügyfeleknek nem kell újra befizetniük az utazás árát, mert azt a Colonnade biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal, a kárrendezési folyamat részeként. Ezzel a lehetőséggel kizárólag azok az utasok élhetnek, aki Unitravel által szervezett utazást foglaltak le és fizettek ki közvetlenül az Unitravel Kft.-nél vagy viszonteladói partnerénél.
(beol.hu)
További információ: