ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Panyolai Szilvórium Zrt.: Öli a vírust a Panyolai, de közben lelassult

2021.02.22
A Panyolai Szilvórium Zrt. 2013-as stratégiaváltása óta folyamatosan növekedett. Azzal együtt is, hogy 2019. január 1-től egy újabb adó – a NETA – terheli a pálinkát, majd bő egy évvel később a pandémia okozott, illetve okoz forgalom-visszaesést a piacon. A szállodák és vendéglátóhelyek – a HORECA szektor – időszakos bezárása az olcsóbb termékek irányába terelte a fogyasztást, a járvány levonulása után viszont reményeink szerint sok asztalnál újracsendülnek majd a pálinkáspoharak – jövendölte Lakatos Gergely vezérigazgató. A csúcsév 2018 volt, amikor több mint egyharmadával – 1,3 milliárd forintra – növekedett a Panyolai forgalma, amelyet az ez utáni évben 27 százalékos visszaesés követett. Az említettek magyarázata: az előzetesen jelzett, NETA okozta áremelkedés előtt (2018 utolsó hónapjaiban), amelyik partner tehette, előrehozta a rendeléseit, így az az időszak rekordforgalmat, a következő év pedig ennek megfelelően csökkenést eredményezett. Akinek volt elég tőkéje, bevásárolt előre negyed évre, fél évre, de olyan is volt, aki egy évre – mondta a vezérigazgató. A 2020-as év szép reményekkel indult, de aztán a járvány miatt befagyott a HORECA szektor kereslete, majd ez az év végén – a második hullámban – megismétlődött. A decemberi árbevétel szinte megfeleződött a korábbi évekhez képest. A hazai pálinkafogyasztás még nőtt is 60 ezer literrel tavaly, de inkább az olcsóitalokat keresték az alacsonyabb árfekvésű helyeken, mi pedig minőségi kategóriás termékeket gyártunk – mondta Lakatos Gergely. A Panyolai tulajdonképpen jól vészelte át ezt a piaci átrendeződést, mert a HORECÁ-tól sikerült elmozdulni a kiskereskedelmi partnerek irányába. Mintegy tízezer palackkal adtak el abból a magas, 70 százalékos alkoholfokú új (kézfertőtlenítő) termékből, amelyet úgy dobtak piacra, hogy aktuális, preventív üzenetekkel láttak el: Maradj otthon, moss kezet! Az árbevétel végül közel annyi lett tavaly, mint a 2019-re kimutatott 952 millió forint, több mint amennyire a járvány közben számítani lehetett. A trendhez képest azonban ez visszaesés. A 2021-es év is járványszigorral indult, és nagyon sok függ attól, hogy már pünkösd környékén enyhülnek-e a korlátozások és újra felpörög-e a kereslet, vagy csak nyáron, amikor inkább az alacsonyabb alkoholfokú italokat keresik a fogyasztók.
(vg.hu)
További információ:
Cookies Settings