ajax placeholder
Hu | En

Kérjük várjon.


Hírek

SCITEC Sport- és Táplálkozástudományi Intézet Kft.: Az ázsiai piacok felé tart a Scitec

2019.10.16
Már nem a kis méretű szakboltokon, hanem a nagy forgalmú kereskedelmi csatornákon és az online téren van a hangsúly a sport-táplálékkiegészítőket gyártó és forgalmazó Scitec modelljében. Fontosak az európai piacok a több mint kilencven országba szállító Scitec számára, amelynek bővítési terveiben szerepel a Közel-Kelet és Ázsia is, ahol a sport-táplálékkiegészítők kereslete olyan kiemelkedően bővül, mint az elmúlt évtizedben Magyarországon – közölte a Világgazdasággal a vállalat. A piac masszív növekedést vár a legutóbbi üzleti évben (2017. július – 2018. június) 26,37 milliárd forintos árbevétel mellett 3,81 milliárdos adózott eredményről beszámoló Scitec Kft.-től. A cég frissebb adatokat arra hivatkozva nem adott, hogy anyavállalatát a tőzsdén jegyzik, az éves jelentése pedig még nem jelent meg. A Scitec magyarországi alapítású, 1997-ben indult, és 2016-ban került a dél-afrikai Ascendis Health Group tulajdonába, de az operatív vezetés továbbra is Budapestről történik. A Scitec saját gyára Dunakeszin működik. Magyarországon tizenhárom saját tulajdonú boltja van, emellett több mint száz, szaküzleteket vezető franchise-partnerrel dolgozik együtt. A létszáma volt már hétszáz felett is a cégadatok szerint, jelenleg 558 dolgozója van. A csökkenést az értékesítési csatornák átrendeződésével magyarázta a társaság: már nem a kis méretű szakboltokon van a hangsúly, hanem a nagy forgalmú kereskedelmi csatornákon és az online téren, de a gyártásban is egyre több folyamatot automatizálnak. A munkavállalók mintegy kétharmada kékgalléros. Még a világ legfejlettebb piacain, így az amerikain vagy a briten is tart a dinamikus, akár két számjegyű éves növekedés, de míg a nyugat-európai országok lakosságának bő harmada rendszeresen sportol és fogyaszt sport-táplálékkiegészítőt, Magyarországon csak 20 százaléka. A hazai piacot a 26,37 milliárd forint árbevételű Scitec mellett a BioTech USA (22,83 milliárd) határozza meg, az utóbbi társaság is magyar gyökerű, de a globális piacokon is megvetette már a lábát. Fontosabb szereplő a Myprotein is, amely online értékesít.
(vg.hu)
További információ: