Hírek
T-Mobile; Pannon Zrt.; Vodafone Zrt.: Telefonos feketelista
2008.08.04
Nemcsak a bankoknál, a távközlési cégeknél is működik feketelista. Ám míg a bankoknak a hitelintézeti törvény pontosan megszabja, milyen esetben kell – kötelezően – az ügyfél adatait bevenni a nyilvántartásba, addig a telekomszektorban erről a szolgáltatók saját belátásuk - és a hírközlési törvény - szerint dönthetnek. Jelenleg három mobilszolgáltató, a T-Mobile, a Pannon és a Vodafone adatait tartalmazza az a feketelista, amit 2006 januárjában indított el a három cég. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója elmondta: a jogszabály nem állapítja meg az összeghatárt, amelytől az ügyfél bekerülhet a közös adatállományba. A szolgáltatók saját hatáskörben döntenek, hogy egy adott tartozás esetében továbbítják-e az adatokat a közös rendszerbe. A pontos összeghatár viszont - a szolgáltatók megállapodása alapján - üzleti titok. A Napi Gazdaság információi szerint akár már 1-2 hónapos, pár ezer forintos számlatartozással is rákerülhetünk a feketelistára. A T-Mobile illetékese ezt azzal egészítette ki, hogy azok az adósok kerülnek be az adatbázisba, akiknek szolgáltatását a tartozás miatt felfüggesztette a szolgáltató, vagyis sem kimenő, sem bejövő forgalmat nem bonyolíthatnak. Ezt a szankciót a szolgáltatók csak többszöri sikertelen felszólítás után alkalmazzák. Az ügyfél értesítést kap, ha bekerül az adatbázisba – hangsúlyozta a T-Mobile illetékese, aki hozzátette: kis összeg esetén – méltányossági alapon – ezzel a szankcióval nem élnek a cégek. A hírközlési törvény alapján a közös adatbázisban szereplőktől a szolgáltatók megtagadhatják a szerződéskötést.
(Napi Gazdaság)
További információ: