ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

Nanushka International Zrt.: Nagy dobásra készül a magyar sikercég

2018.04.27
Néhány éve a csődből mentette meg a magyar divatmárkát, a Nanushkát egy kockázati tőkebefektető, idén pedig már Los Angelesben nyitottak boltot, miután 300 százalékkal növelték az árbevételüket. A fejlődés nem áll le, új boltok és kollekciók jönnek, hogy jövőre is legalább duplázni tudjanak. Február elején nyitott a Nanushka Bécsi utcai boltja, ami azért különleges esemény, mert ez a bolt hosszú távú célokat szolgál, ez az egyik büszkeségünk - mondta április 26-ai sajtótájékoztatóján Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa, aki szerint a későbbi globális bővülés alapjait ez a bolt adhatja meg, hiszen fontos, hogy egy ilyen márka "fizikai tekintetben" is közelebb kerüljön a vásárolókhoz. Februárban nem ez volt az egyetlen mérföldkő a cég életében, hiszen részt vehettek a New York Fashion Weeken. A következő lépés az volt, hogy Los Angelesben nyitottak egy pop up boltot. "Az operáció minden elemét meg kellett lépni, például amerikai leányvállalatot alapítani, megfelelni a kint compliance-előírásoknak, betanítani a kinti munkaerőt. A nyitás végül jól sikerült, így április 10-e óta már ott is elérhetők a Nanushka ruhák. A bolt már nagyon szép számokat hozott, amire büszkék vagyunk, hiszen magyar divatmárka ilyen eredményt még nem ért el" - mondta a cégvezető, aki szerint a következő fontos lépés a weboldal fejlesztése. Év végéig még egy bolt nyitásán gondolkodnak, ez lehet Európa egyik nagy fővárosában, de az is elképzelhető, hogy ismét az USA-ban terjeszkednek. A változás az új termékeket is érinti, így május végétől táska és cipőkollekció indul. Az üzleti eredményekkel kapcsolatban elhangzott, hogy 2016 13 ezer ruhát sikerült eladni, ezt tavaly 17 500-ra tornázták fel, míg 2018-ban meghaladnák a 70 ezret is. Ez a bevételeken is látszik, hiszen amíg 2017-es évet - nem auditált - várhatóan 780 millió forintos árbevétellel zárják, idén pedig már akár 2 milliárd feletti bevételt is elkönyvelhetnek. Ennek megfelelően nő a munkatársak száma is: két éve 20 munkatársuk volt, tavaly 52, 2018-ban pedig már 60-an dolgoznak a Nanushkának (ebben benne van a londoni és a Los Angeles-i kollégák is). Mindezek ellenére az adózott eredmény továbbra is mínuszos, 2016-ban például közel 68 millió forintos veszteséget termelt a cég. Ezzel kapcsolatban Baldaszti elmondta, hogy a 2017-es év még veszteséges volt, többek közt sok egyszeri leírásnak köszönhetően, viszont idén már várhatóan legalább minimális nyereséget el tudnak könyvelni. A Napi.hu kérdésére elhangzott, hogy a Nanushka nem lett volna megmenthető a kockázati tőke nélkül - 2016-ban fektetett be a cégbe több lépcsőben immár közel egymilliárd forintot a magyar tulajdonú GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. által kezelt Exim Növekedési Magántőkealap -, hiszen abban az időszakban a szállítóit sem tudta volna kifizetni. Baldaszti ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a befektetők részéről nem éreznek nagyobb nyomást, mint amit saját magukkal szemben felállítanak, inkább a kontrollingban és a tervezésben segítették őket.
(napi.hu)
További információ:
Cookies Settings